Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1161984
Tja .... ach ..... ik maak me er niet druk om. We worden tegenwoordig doodgegooid met de ene enge ziekte en besmetting na de andere en meestal is het toch een geval van de soep en hoe heet. Iets om in je achterhoofd te houden, dat wel natuurlijk, maar paniek lijkt me nog niet aan de orde wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1161988
IK maak me niet druk, want ik voer alleen NL-rundvlees :-\

Maar ik denk dat het bij dit soort dingen altijd opletten is bij pups en oude/zwakke dieren, maar dat een gezonde hond niet meteen besmet wordt met de lintworm.

Vraag me wel af of dit vlees nou met lintwormbesmetting en al in de supermarkt komt te liggen :-X
Door Koori
#1162003
Hoi,

Ja, ik maak me er ook (nog) niet druk om, maar inderdaad vind ik het ook iets om alert op te blijven.
Volgens dat bericht, gaan ze in ieder geval strengere toezicht houden in o.a. slachthuizen.

citaat
*Zo is er een een aangescherpte controle op wormen in slachthuizen. Ook is er een strengere keuring bij de import van vee. *

Wel goed natuurlijk dat ze er met de neus bovenop zitten.

gr Maria
Door Koori
#1162126
*Dorothea* schreef: zo probleem ook weer opgelost 8)
hoi,

Wat betreft de diervoeding wel ja, dat is meestal (diep)gevroren.
Maar wat als wij in de supermarkt of slager ons vlees halen en gelijk willen consumeren.

Geld dat dus ook na verhitting? (en biefstuk medium?)
Ik ga vanaf heden wel beter opletten waar ONS vlees vandaan komt bij de super, want dat hoort erop te staan

gr Maria
Door irmaa
#1162137
Het moet minimaal 10 dagen ingevroren zijn geweest en geen 3 dagen. tenmiste in belgie, om nog voor consumptie in aan merking te komen, deze regel gold voor 2006 en onder restricties  alleen voor consumptie voor mensen, maar ik neem aan dat we ook onze honden geen geinfecteerd vlees willen laten eten. 
http://209.85.129.132/search?q=cache:n9 ... cd=1&gl=nl

Heb geen idee hoe de regels hier nu in Nederland zijn.. em hoe we kunnen voorkomen dat dit geinfecteerde vlees hier toch bij  diervoedsel (vers) verwerkende industrie komt
Door ~Joke~
#1162164
Als je het vlees 24-48 uur invriest op -18 zijn alle parasieten gedood [Lonsdale]. Ik voer zelf nooit vers vlees, het gaat altijd eerst de vriezer in. Of het wordt ingevroren geleverd.
Misschien overdreven maar zo doe ik het ;)
De anti vers vlees brigade kan nog veel meer enge ziektes bedenken salmonella ed maar ik laat me niet bang praten. In de VS zijn honden en katten aan vergiftigde brokken gestorven
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1162170
Koori schreef: hoi,

Wat betreft de diervoeding wel ja, dat is meestal (diep)gevroren.
Maar wat als wij in de supermarkt of slager ons vlees halen en gelijk willen consumeren.

Geld dat dus ook na verhitting? (en biefstuk medium?)
Ik ga vanaf heden wel beter opletten waar ONS vlees vandaan komt bij de super, want dat hoort erop te staan

gr Maria

Je mag hopen dat dat vlees goed gecontroleerd is. Anders is het dus een kwestie van goed doorverhitten. Biefstuk med is nog rauwig van binnen dus :-X Maar ik vraag me af of je nou wel meteen ziek zal worden van zo'n besmetting :-\

Elders las ik ook dat als een roemeens koetje een week in NL staat te grazen dat het dan als Nederlands rundvlees verkocht mag worden. :-X
Door Koori
#1162179
~Joke~ schreef: De anti vers vlees brigade kan nog veel meer enge ziektes bedenken salmonella ed maar ik laat me niet bang praten. In de VS zijn honden en katten aan vergiftigde brokken gestorven
Ik laat me ook zekers niet bang praten, alles behalve, maar een gewaarschuwd mens ....
Maar dit betreft niet alleen dieren vlees.
Door Koori
#1162183
Angelique schreef: Je mag hopen dat dat vlees goed gecontroleerd is. Anders is het dus een kwestie van goed doorverhitten. Biefstuk med is nog rauwig van binnen dus :-X Maar ik vraag me af of je nou wel meteen ziek zal worden van zo'n besmetting :-\

Elders las ik ook dat als een roemeens koetje een week in NL staat te grazen dat het dan als Nederlands rundvlees verkocht mag worden. :-X
Meen je niet, dat wist ik niet.

Wij eten zelf hoofdzakelijk rund (en kip), en geen biefstuk ;) gelukkig, wegens cholesterol klachten van mijn man,
maar ik ga er dus wel meer op letten.
In het audio fragment van de betreffende link hebben ze het over de ziekte verschijnselen bij mens.

En even voor de goede orde, ik wil geen zins paniek zaaien, (zal hier ook niet lukken ;))
maar dit via hollandse nuchterheid bekijken. Maar vind het dus
zelf wel iets om aandacht aan te besteden, daar het ons allemaal aangaat.

gr Maria
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door