Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#115854
ik had even een vraag
me kat die moet bevallen,(had eigenlijk al bevallen moeten zijn)
en nu merkte ik opeens gister dat ze vlooien heeft.
ze komt zelf niet buiten,
dus moet t van de andere katten hebben.

ze heeft er toch last van,
maar ik twijfel om dr te ontvlooien lijkt me niet echt goed.

wat vinden jullie?
en is er misschien iets wat ik kan geven wat voor haar geen kwaad kan?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 25 jun 2004, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#115959
Als je een vlooien kam hebt zou ik kammen ,kammen ,kammen. Je kunt haar nu met niets doen want als ze gaat bevallen kunnen de kittens het met zogen binnenkrijgen. In bad doen met vlooien shampoo is ook niks voor een hoogzwangere kat die dat niet gewend is. De gehele omgeving inspuiten met omgevingspray en je kat gewoon gaan vlooien op de ouderwetse handmatige manier. Hou het in de gaten of ze ervan af is ook als ze bevallen is, want als die kittens onder de vlooien zitten kunnen ze dood gaan aan bloedarmoede.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 25 jun 2004, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#115995
sylvia schreef: de gehele omgeving inspuiten met omgevingspray en je kat gewoon gaan vlooien op de ouderwetse handmatige manier. Hou het in de gaten of ze ervan af is ook als ze bevallen is, want als die kittens onder de vlooien zitten kunnen ze dood gaan aan bloedarmoede.
de omgeving spuiten met wat?

is er niet iets wat wel tegen vlooien helpt(homeopatisch of zo)
en waar de kittens geen last van hebben?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#116013
je moet het op kleedjes in hoekjes , gaatjes en plinten plinten spuiten. Ik neem aan dat er al een bananendoos klaar staat met kranten erin om te bevallen, als ze bevallen is kleedje erin en het kleedje iedere dag wassen en verschonen.
#116021
ok dan spuit ik dat allemaal in.
neem aan dat erop staat hoevaak.
en zal de andere katten behandelen.
nooit hebben we vlooien en nu opeens wel :(

de doos die staat al klaar(al een tijdje)
en de bench ook.
daar doen we de katjes dan in.
zodat ze de eerste weken goed rust hebben.
Door Judith
#151418
hoi, ik lees hier over bevallen in een bananen doos.
Je kunt beter een andere grote doos nemen, in de landen waar de bananen vandaan komen bespuiten ze de dozen met een pesticide tegen ongedierte. Dat is niet zo goed voor pas geboren kittens.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#151441
Judith schreef: hoi, ik lees hier over bevallen in een bananen doos.
Je kunt beter een andere grote doos nemen, in de landen waar de bananen vandaan komen bespuiten ze de dozen met een pesticide tegen ongedierte. Dat is niet zo goed voor pas geboren kittens.
grappig, 25 jaar perzen in een bananen doos geboren in onze cattery en nooit geen probleem gehad. De bananen doos is vaak juist favoriet omdat deze qua formaat heel goed zijn en zeer sterk.
Door Esther2
#151890
Sylvia, is die omgevingsspray niet kwalijk voor de katten dan (inademen)?

Mijn katten komen ook sinds kort buiten en hebben een kléin beetje last van vlooien. De da adviseerde iets van een pipetje in de nek (merk vergeten), maar dan moet ik ze wel even een uurtje apart zetten. Zo te horen blijft dit middel op de huid en gaat dus niet de bloedbaan in? Hoe kan het de kittens dan schaden? Vind dit wel interressante materie!

En Danielle; je schrijft dat je zwangere poes niet buiten kwam, is ze onbevlekt ontvangen dan? (Misschien had je wel zo'n puberkater thuis, dat kan natuurlijk ook...).

En hoe is 't nou met de kittens???

Groetjes, Esther ;)
Door Esther2
#151892
Sylvia, is die omgevingsspray niet kwalijk voor de katten dan (inademen)?

Mijn katten komen ook sinds kort buiten en hebben een kléin beetje last van vlooien. De da adviseerde iets van een pipetje in de nek (merk vergeten), maar dan moet ik ze wel even een uurtje apart zetten. Zo te horen blijft dit middel op de huid en gaat dus niet de bloedbaan in? Hoe kan het de kittens dan schaden? Vind dit wel interressante materie!

En Danielle; je schrijft dat je zwangere poes niet buiten kwam, is ze onbevlekt ontvangen dan? (Misschien had je wel zo'n puberkater thuis, dat kan natuurlijk ook...).

En hoe is 't nou met de kittens???

Groetjes, Esther ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#151906
je moet met omgevingsspray altijd uitkijken, de kat en zeker de kittens mogen niet in een ruimte verblijven waar je net hebt gespoten.
Wat wij altijd deden was de moeder poes (als er nog geen kittens waren ) met alugan spoelen en daarna droogfohnen zodat ze er niets van kon oplikken.
Als er wel kittens waren en er was sprake van vlooien dan deden we de kittens gewoon wassen en als ze nat zijn de vlooien eraf halen, de moeder poes ontvlooien met een biologische vlooien shampoo en daarna droog fohnen en de omgeving deden we stofzuigen en dweilen met alugan, als dat opgedroogd is , is het weg.
Als er een vlooien invasie ontstaat en je hebt jonge kittens kunnen deze daar bloedarmoede aan oplopen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door