Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1153801
Ik ben na wat rond te hebben gelezen hier het paspoort van Boomer gaan nakijken.
Nu krijgt ze haar jaarlijkse prik in augustus. Dit is dus voor weil niet heel handig.
Tegen rabies (omdat ik haar meeneem naar het buitenland is ze geent met nobivac maar haar gewone prik is niet van nobivac. Dat moet ik dus de volgende keer navragen of dat mogelijk is.
en dan kan ik het jaar daarna haar laten titeren?!
Hoe meer ik hier lees hoe meer vragen ik krijg maar ook hoe meer ik ga nadenken wat het beste is voor Boomer!!
Door kojak
#1154032
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1154132
ja rabies is binnen en dus voor 3 jaar. Ik dacht dat het titeren zin had bij een enting die langer geldig was. Maar dus ook al bij deze 'korte'. Moet het bloed voor zo'n titer bepaling opgestuurd worden net als met rabies?!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1154185
MarijeEnBoomer schreef: ja rabies is binnen en dus voor 3 jaar. Ik dacht dat het titeren zin had bij een enting die langer geldig was. Maar dus ook al bij deze 'korte'. Moet het bloed voor zo'n titer bepaling opgestuurd worden net als met rabies?!
De entstoffen zijn veelal hetzelfde, alleen heeft de ene fabrikant wel en en de andere niet de centen op tafel gelegd voor een meerjarige registratie. Je kunt dus eventueel laten titeren en aan de hand daarvan een besluit nemen, maar als het je puur om bescherming gaat en niet om het "datumstempeltje" dan kun je er zo wel vanuit gaan dat je hond minimaal 3 jaar beschermd is.
Gebruikersavatar
Door pike
#1154187
Als je een enting van 3 jaar geldigheid hebt hoeft je niet eerder te titeren dan na die drie jaar.
Als je er een hebt die 1 jaar geldig is kun je dus na 1 jaar laten titeren. Dat kan ter plekke bij de da (wel even informeren want niet alle da's hebben de test (vacci-check heet het geloof ik) in huis. Er wordt bij de da wat bloed afgenomen voor de test. Ik dacht dat het een half uur duurt dan heb je de uitslag maar dat weet ik niet meer zo precies.   ;)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1154303
Ik wil dr wel laten titeren ook omdat ik denk dat vriendlief het een eng idee vind om niet elk jaar te vaccineren. Het niet standaard ontwormen vind hij ook niet zo'n goed idee. Mannen ::)
Maar ik zal dan tegen die tijd aan mijn dierenarts vragen of ze kunnen titeren en of ik al in het voorjaar de weil prik kan krijgen.
Door Mevroi Kruim
#1154884
MarijeEnBoomer schreef: Ik wil dr wel laten titeren ook omdat ik denk dat vriendlief het een eng idee vind om niet elk jaar te vaccineren. Het niet standaard ontwormen vind hij ook niet zo'n goed idee. Mannen ::)
Maar ik zal dan tegen die tijd aan mijn dierenarts vragen of ze kunnen titeren en of ik al in het voorjaar de weil prik kan krijgen.
Vraag je vriend maar eens of hij ook elk jaar de DKTP en de BMR vaccinatie gaat halen ::)
Door Truus
#1154885
Kruimel schreef: Vraag je vriend maar eens of hij ook elk jaar de DKTP en de BMR vaccinatie gaat halen ::)
Dit zelfde zeg ik ook altijd ;) en dan moeten ze je gelijk geven.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1155328
hij is er inmiddels ook wel achter dat ik weet wat ik doe. Ook met het voeren. Hij was bang dat ze tekorten zou krijgen. Ik ga binnekort wel even bij m'n dierenarts informeren wat hun mogelijkheden zijn.
Bedankt voor de antwoorden!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1182915
Liep vandaag langs de dierenarts en vroeg naar de mogelijkheid omnbegin maart alleen weil te laten enten en dan de volgende enting met de novibac voor 3 jaar. Ze zei eerst dat je dan toch nog elk jaar moet voor de weil. Gezegd dat ik dit wist maar dat ik wel graag de enting van 3 jaar wilde. Deze is op het moment niet leverbaar maar kunnen ze wel bestellen als hij weer leverbaar is. Nu zei ze alleen dat de weil enting die ik dan over een paar weken wil laten zetten samen met de lepto is. Ik dacht dat er ook een aparte was ??? ze gaat dit uitzoeken maar ik dacht ik vraag het hier ook dan kan ik zeggen welke ze moet bestellen. Het lijkt me onzin om de lepto nu al te enten terwijl ze officieel pas in augustus hoeft en ik nog niet weet wat ik dan doe :-\. Dus is er alleen en weil?! En zo ja welk merk is dat :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1182983
MarijeEnBoomer schreef: Liep vandaag langs de dierenarts en vroeg naar de mogelijkheid omnbegin maart alleen weil te laten enten en dan de volgende enting met de novibac voor 3 jaar. Ze zei eerst dat je dan toch nog elk jaar moet voor de weil. Gezegd dat ik dit wist maar dat ik wel graag de enting van 3 jaar wilde. Deze is op het moment niet leverbaar maar kunnen ze wel bestellen als hij weer leverbaar is. Nu zei ze alleen dat de weil enting die ik dan over een paar weken wil laten zetten samen met de lepto is. Ik dacht dat er ook een aparte was ??? ze gaat dit uitzoeken maar ik dacht ik vraag het hier ook dan kan ik zeggen welke ze moet bestellen. Het lijkt me onzin om de lepto nu al te enten terwijl ze officieel pas in augustus hoeft en ik nog niet weet wat ik dan doe :-\. Dus is er alleen en weil?! En zo ja welk merk is dat :)
Nobivac is op dit moment niet leverbaar, maar de Vanguard7 heeft ook een 3 jarige registratie en is te bestellen.
Er is een aparte enting Lepto (weil) van zowel intervet (nobivac) als Pfizer (vanguard).
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1183153
:doh: lepto = weil  :P
Maar dan snap ik niet wat de assistente bedoelde dat als je de weil enting krijgt dat je dan ook de lepto krijgt  ??? Of misschien was ze wat in de war door al mijn entings vragen :)
Door kojak
#1183538
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1184033
kojak schreef: ik denk dat ze kennelhoest bedoelt ?
Dat zou kunnen, maar die zit er dan dus niet standaard bij. Ik zal gaan vragen of ze de aparte lepto enting voor me willen bestellen :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door