Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1072570
Via de optimax website kun je kijken welke verkooppunten er zijn in NL. Niet alle verkopen punten verkopen Verikan, helaas. Ik bestel het dus liever via Internet, via www.plaza33.eu.

Ik zou niks gaan verlagen zonder overleg met Kortenoord.
Door diana
#1072702
nee ze reageert heel heftig op homeopathie ik moet nu van dat  door hun samengestelde levercompositum weer beginnennen met 2x 5 druppels
zat op 2x 15
en daar wordt ik niet goed van
want dat moet steeds in een nuchtere bek zeg maar
het rare is ook dat toen zae onder de prednison en de ab zat met die leverontsteking
ze ondanks dat ze echt doodziek was
geen enkel ongelukje heeft gehad .
Dat snapeen ze daar ook helemaal niet
spondyvetsem geef ik haar ook niet meer want dan kan zeaal dr plas niet ophouden
kies maar uit 2 kwaden dan
Door Laura2004
#1143649
Ik hijs dit topic even omhoog, allereerst hoor ik graag hoe het nu met Pinkel gaat, daar ben ik erg benieuwd naar  ;)

En ik heb een vraagje, ik heb gemerkt dat Ziggy de laatste tijd een beetje 'lek' is  :-\ Maar heel licht hoor, er hangt soms een druppeltje urine uit haar vagina (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen, toefje misschien? ;D). En ik bedacht me dat Pinkel helemaal op de homeopathische middelen staat en droog leek. Dus misschien zijn die middelen voor Ziggy ook een optie...

Is het overdreven om Ziggy nu al homeopathische middelen te geven tegen het lekken? En kan het lekken erger worden of blijft het meestal stabiel?
Door Lizzy
#1143673
Pinkel krijg 1 tablet Optima Verikan per dag en daarop blijft ze droog. 100%. Het is bijna niet te geloven, maar het is echt zo. Ik weet het eerlijk gezegd niet wat ik met Ziggy zou doen.... Misschien dat ik al Quertilla van Bloem zou proberen. En als dat niet helpt en het erger wordt: pas dan een half tabletje Verikan per dag proberen?
Door Lizzy
#1143682
Waarom ik trouwens zeg dat je beter met Quertilla kan beginnen: ik denk dat Quertilla onschuldiger is dan Verikan. Dus als Quertilla helpt, hoef je niet aan de Verikan.
Door Laura2004
#1143753
Bedankt voor je reactie, ik ga even nadenken of ik het wel of niet moet geven, misschien is het een beetje voorbarig, maar ja, vriendjelief zei al dat ze nooit meer op bed mag als ze lekt en tja, dat vind ik eigenlijk wel onacceptabel  :P
Door EdwinK
#1172502
Weer een klein hijsje van dit topic :)

Na lnage tijd wikken en wegen dan toch maar besloten te bestellen. Maar.. wat zou een goede dosering kunnen zijn voor Brenda. Met enurace bleef Brenda vrijwel droog, maar 's nachts plast ze nog wel eens op de grond, en ik weet dat ze dat niet prettig vind.

Brenda weegt ongeveer 26 kilo en is bijna 13 jaar.
Door Lizzy
#1172579
Hoi Edwin, ik zou beginnen met 2 tabletten Verikan en 40 druppels Quertilla. Per dag. Verdeeld over 2 keer. En als ze daar op droog blijft, kun je wat gaan afbouwen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1172652
Ik snap echt helemaal niks van die incontinentie  :-\ Sita was weer aardig lek, begonnen met 2 tabletten optimax verikan per dag. Het leek wel alsof ze nog lekker werd  :-\ ,de urine lag gewoon in een plas onder haar kussen. Het doosje was op en ik heb haar 1 keer 0.3 ml propalin gegeven. En dat is anderhalve week geleden en nu is ze weer de hele tijd droog.
Schiet mij maar lek  :-X
Door conleeuw
#1173028
*Dorothea* schreef: Ik snap echt helemaal niks van die incontinentie  :-\ Sita was weer aardig lek, begonnen met 2 tabletten optimax verikan per dag. Het leek wel alsof ze nog lekker werd  :-\ ,de urine lag gewoon in een plas onder haar kussen. Het doosje was op en ik heb haar 1 keer 0.3 ml propalin gegeven. En dat is anderhalve week geleden en nu is ze weer de hele tijd droog.
Schiet mij maar lek  :-X
nou lekker dan, daar wordt je echt wijs van :-\.... toeval :-\
Door EdwinK
#1183033
Lizzy schreef: Hoi Edwin, ik zou beginnen met 2 tabletten Verikan en 40 druppels Quertilla. Per dag. Verdeeld over 2 keer. En als ze daar op droog blijft, kun je wat gaan afbouwen.
Sinds Brenda Verikan en Quertilla krijgt, lijkt het alsof ze juist weer meer aan het lekken is. Zeker de laatste paar dagen blijf ik bezig met dekens en kleedjes wassen. Is het verstandig om een iets hogere doserring te gebruiken, bijv. 2 1/2 tablet of wat meer druppels?
Door Lizzy
#1185114
EdwinK schreef: Helaas, het wordt steeds erger met deze pillen. Ik ga toch weer proberen Enurace te bestellen, want daar doet ze het wel goed op.
Wat jammer Edwin... Het is echt ongelofelijk hoe dit bij de ene hond mega goed werkt en de andere hond niet... Pinkel is echt nog nooit ZO droog geweest. Wat je nog kunt proberen is de helft van de Enurace + de helft van de Verikan tabletten geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door