Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pipelotje
#113049
Ik heb 2 engelse Cocker Spaniels, hoeveel (qua gewicht) mag ik hun per dag geven aan versvoer?
Ik geef ze nu alleen 's avonds versvoer van Duck (wel compleet) en dan krijgen ze 150 gr. 's Ochtends krijgen ze nog brokken maar hier wil ik nu helemaal mee stoppen. Is het ook goed als ik dan over 1 weekje ga proberen om ze een kippennekje te geven of moeten ze langer versvoer eten? Ik probeer al zoveel mogelijk te lezen hier...
Door danielle1980
#113074
en ik ben gelijk ook zelf dingen gaan geven terwijl ze nog niet zo lang kvv kregen.
dus kippennekjes kan je volgens mij makkelijk geven.
Door Lizzy
#113110
Pipelotje schreef: Ik heb 2 engelse Cocker Spaniels, hoeveel (qua gewicht) mag ik hun per dag geven aan versvoer?
Ik geef ze nu alleen 's avonds versvoer van Duck (wel compleet) en dan krijgen ze 150 gr. 's Ochtends krijgen ze nog brokken maar hier wil ik nu helemaal mee stoppen. Is het ook goed als ik dan over 1 weekje ga proberen om ze een kippennekje te geven of moeten ze langer versvoer eten? Ik probeer al zoveel mogelijk te lezen hier...
Wat is jou idee, om af en toe een zelf samengestelde maaltijd te geven? Nou, als je zelf een maaltijd maakt, dan kun je maar het beste het gewicht aanhouden van de Duck. Dus, geef je 150 gram Duck per maaltijd, geef je ook in totaal 150 gram aan zelf samengestelde spullen. En, dan moet je gaan voeren met de ogen.

Kippennekken kun je al mee beginnen hoor. Maar kippenvleugels en andere botten: daar zou ik eerst mee wachten tot je geen brokken meer geeft (sowieso beter!) en dat ze gewend zijn aan de nekken. Misschien kun je ook eens gaan proberen om ze een groentepuree te geven van rauwe groentes (kijk in de bieb van Barfplaats of in de menu's of op http://www.barfclub.nl en dan de sectie groentes.

Ik zou je wel aan willen raden om geen orgaanvlees te geven terwijl je versvlees geeft (behalve vuile pens - een lapje vuile pens vinden ze niet te versmaden!). Maar versvlees bevat al ruim voldoende orgaanvlees. Dus beter kun je met die dingen zelf samenstellen die niet of weinig voorkomen in versvlees. Ik dan aan bijv. vette vis (heel/rauw - niet vaker dan 1 maal per week) en spiervlees en rauwe eieren, groentes, etc.
Door Pipelotje
#113448
Lizzy ik wil ze 2 dagen p.w. een zelf samengestelde maaltijd geven. De groentepuree komt deze als tussendoortje of kan ik deze mengen bij de samengestelde maaltijd? Dank je wel voor de tips!!!
Door 202spots
#113462
Pipelotje schreef: Lizzy ik wil ze 2 dagen p.w. een zelf samengestelde maaltijd geven. De groentepuree komt deze als tussendoortje of kan ik deze mengen bij de samengestelde maaltijd? Dank je wel voor de tips!!!
Lizzy slaapt al.. ;)
Maar de groentemix kan je het beste door 't vlees, vis of kip mengen,niet veel honden eten de groentes wanneer er niks anders bij zit. :-\
Lekker makkelijk doen voor 'n keer?
Neem groentemix,blik sardientjes en rauw eitje,
meng door elkaar en je hebt 'n maaltijd!;D
Door gertie
#113580
Pipelotje schreef: Ik heb 2 engelse Cocker Spaniels, hoeveel (qua gewicht) mag ik hun per dag geven aan versvoer?
Ik geef ze nu alleen 's avonds versvoer van Duck (wel compleet) en dan krijgen ze 150 gr. 's Ochtends krijgen ze nog brokken maar hier wil ik nu helemaal mee stoppen. Is het ook goed als ik dan over 1 weekje ga proberen om ze een kippennekje te geven of moeten ze langer versvoer eten? Ik probeer al zoveel mogelijk te lezen hier...

Oo leuk Engelse Cockers ;D Wat heb je voor een stel ?
Door Pipelotje
#113722
gertie schreef:
Oo leuk Engelse Cockers ;D Wat heb je voor een stel ?
Pipo en Joshy zijn 2 blauwschimmels. Ik heb een foto van hun geplaatst bij barplaats ;)
Leuk Gertie jij hebt ook cockers, hoe oud zijn ze? Ik zie hier trouwens meer mensen met cockers, leuk hoor!!!
Door Pipelotje
#113725
202spots schreef:
Lizzy slaapt al.. ;)
Maar de groentemix kan je het beste door 't vlees, vis of kip mengen,niet veel honden eten de groentes wanneer er niks anders bij zit. :-\
Lekker makkelijk doen voor 'n keer?
Neem groentemix,blik sardientjes en rauw eitje,
meng door elkaar en je hebt 'n maaltijd!;D
Een blik sardientjes?? Is dit niet te gezouten of zijn deze ook ongezouten te koop?? Ik dacht ook dat deze dan gerookt zijn??? Sorry het is misschien een domme vraag maar ik weet het echt niet...
Door Lizzy
#113729
Nou, voor een keertje moet een blikje sardientjes wel kunnen hoor! Veel honden vinden dat heerlijk (en ik eet ook wel eens een patatje - en dit maaltje is gezonder!). Het blikje sardientjes is wel iets gezouten. De vis is overigens gekookt. Je kunt ook de graatjes geven die er nog in zitten, dat is juist goed. Je kunt de vis heeel goed afgieten en daarna heel voorzichtig afspoelen met lauw water. Er blijft dan bijna geen olie en zout op de vis achter. Je kunt ook makreel in water nemen. Dat is ook wel ietsjes zout, maar voor een keertje kan dat geen kwaad.

Overigens: je kunt ook rauwe/hele sardientjes en makreel aan de honden geven!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door