Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#112273
Ik heb fanatiek kippenpoten gekocht want ze waren goedkoop. het nadeel is dat ze veel te groot zijn ( ze krijgt dan die dag teveel vlees) Ik reken haar nog net tot de pup dus 20gram per kilogram lichaamsgewicht. Nu laat ik haar een kwartier eten en daarna haal ik het weg. Nu weet ik niet hoeveel keer je dit moet herhalen om de juiste hoeveeelheid vlees naar binnen te krijgen. ik doe nu twee keer op een dag. Is dit goed?

Groetjes van Vanessa
Gebruikersavatar
Door Angelique
#112277
nessie schreef: Ik heb fanatiek kippenpoten gekocht want ze waren goedkoop. het nadeel is dat ze veel te groot zijn ( ze krijgt dan die dag teveel vlees) Ik reken haar nog net tot de pup dus 20gram per kilogram lichaamsgewicht. Nu laat ik haar een kwartier eten en daarna haal ik het weg. Nu weet ik niet hoeveel keer je dit moet herhalen om de juiste hoeveeelheid vlees naar binnen te krijgen. ik doe nu twee keer op een dag. Is dit goed?

Groetjes van Vanessa
Kun je die poot niet gewoon in een paar stukken hakken. Dit vind ik een beetje "hondje pesten"
Ze hoeft ook niet per maaltijd precies een goede hoeveelheid binnenkrijgen, wanneer je zelf samensteld is het zaak om over een bepaalde periode (volgens IB 3 weken) tot een compleetheid te komen.
Het gegevend at ieder maaltijdje volledig "in balans" moet zijn, daar moet je vanaf stappen. Zelf eet je ook niet iedere dag "kompleet"

20 gram per kg voor een pup vind ikwat weinig, 50 komt eerder.
Door Lizzy
#113112
Ik denk dat je het voor je zelf makkelijker maakt wanneer je nekken, karkassen en vleugeltjes koopt. Dit is volgens mij veel handiger wanneer de honden wat kleiner zijn. Ze kunnen dit dan gewoon opeten en jij hoeft geen toeren uit te halen om het weg te nemen!

Groetjes, Lizzy
Door crutz
#113119
idd wat Angelique ook al zegt, voor een pup mag je wel 50 gr aanhouden, volgens mij is die 20 gr per kilo voor volwassen honden (tenminste zo houdt ik het hier wel aan)

verder, hoe zwaar zijn die kippepoten en hoe zwaar is je hondje,
t kan nl niet echt kwaad om zo af en toe een iets grotere maaltijd te geven, verder kan je ook wel de poot in stukken hakken die ze wel helemaal op mag eten,

vind het na 15 min weg halen idd een beetje hondje pesten
EN
je kan er (denk ik) een soort voedselnijd mee creeren als dat in je hond zit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door