Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Desta
#1119119
Ik heb altijd geleerd dat je rijst en kip moet koken en dat geven als je hond diarree heeft. Nu is Hummer echt verschrikkelijk aan de diarree maar omdat ik nu vers geef weet ik niet of ik de kip moet koken. Wie helpt?
Door Desta
#1119152
Bedankt ik heb het helemaal gelezen.

Maar... ik heb geen okugest in huis. Sterker nog, ik weet niet wat het is  :-[

Hummer heeft dus diarree en flink ook. Hij ligt sinds 1 uur te slapen maar lijkt verder niet echt ziek. Hij heeft in het bos vrolijk gespeeld en gedarteld. Hij heeft wel die paar stukjes voer (gedroogde vis) die hij als beloning had gekregen uitgekotst. Ik kan hem wel laten vasten maar is dat wel slim bij een pup van 4 mnd?
Door conleeuw
#1119160
Desta schreef: Bedankt ik heb het helemaal gelezen.

Maar... ik heb geen okugest in huis. Sterker nog, ik weet niet wat het is  :-[

Hummer heeft dus diarree en flink ook. Hij ligt sinds 1 uur te slapen maar lijkt verder niet echt ziek. Hij heeft in het bos vrolijk gespeeld en gedarteld. Hij heeft wel die paar stukjes voer (gedroogde vis) die hij als beloning had gekregen uitgekotst. Ik kan hem wel laten vasten maar is dat wel slim bij een pup van 4 mnd?
mijn deerhound pup van 6 maanden heeft nu net een week last gehad van diaree... echt water dun bij tijden, ik heb niets gekookt, ik heb gewoon barf gevoerd, niets buitengewoons, het is vandaag weer nette harde barf keutels die ze produceert, ik heb niets gegeven om haar er overheen te helpen, gister begon het al goed in te dikken dus heb ik haar nog even de kans gegeven om het zelf op te lossen. Ik zorgde wel dat ze goed bleef drinken en ze had geen koorts en bleef levendig (lees verdraaid stout)
Ik zou niet gaan koken en zeker al niet rijst ;)
Door Desta
#1119173
Ok... thx...

hij heeft zo'n 5 minuten geleden mn hele gang ondergescheten! Op bezoek is hier geen optie meer, jemig wat stinkt het hier  :-\ Wat hij heeft geproduceerd schuimt helemaal. Ja sorry hoor voor dit gore praatje. Ik heb zn temperatuur gemeten maar die is keurig 38,2. Niks mis mee zou ik zo zeggen. Ff aankijken maar denk ik. Vanavond staat een kippenpootje op het menu met wat groenten. Kan ik dat dus gewoon blijven geven?
Door sandrra
#1119228
Desta schreef: Bedankt ik heb het helemaal gelezen.

Maar... ik heb geen okugest in huis. Sterker nog, ik weet niet wat het is  :-[

Hummer heeft dus diarree en flink ook. Hij ligt sinds 1 uur te slapen maar lijkt verder niet echt ziek. Hij heeft in het bos vrolijk gespeeld en gedarteld. Hij heeft wel die paar stukjes voer (gedroogde vis) die hij als beloning had gekregen uitgekotst. Ik kan hem wel laten vasten maar is dat wel slim bij een pup van 4 mnd?
Okugest http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,10695.0.html krijg je gewoon bij de drogist

Hm 4 mndn, geef m gewoon zijn eten, wel rauw, kijken of ie eten wilt, Ik zou geen groente geven want dat werkt nogal laxerend.
#1119834
hallo,
ik heb een vraagje, wij hebben een jack russell puppy van 9wk, Puck
nou heeft hij las van zeer dunne poep het is nog net geen diarree maar een stevige drol is het ook niet,
ik geef hem normaal puppybrokken met water, nou ben ik vrijdag bij de DA geweest en die heeft hem pilletjes (Finidiaz) gegeven. en hij moest op een dieet van gekookte rijst met gekookte kip geven, ik heb alles netjes gedaan, pilletjes door het eten, maar er zit nog steeds geen verbetering in,
voor de rest is Puck hartstikke actief, en alert en gewoon een schatje.

Weet iemand wat het kan zijn en ben ik goed bezig, ik maak me toch zorgen en ben hartstikke gek op het beestje :'(
alvast bedankt
Door Lizzy
#1119843
charlene2208 schreef: hallo,
ik heb een vraagje, wij hebben een jack russell puppy van 9wk, Puck
nou heeft hij las van zeer dunne poep het is nog net geen diarree maar een stevige drol is het ook niet,
ik geef hem normaal puppybrokken met water, nou ben ik vrijdag bij de DA geweest en die heeft hem pilletjes (Finidiaz) gegeven. en hij moest op een dieet van gekookte rijst met gekookte kip geven, ik heb alles netjes gedaan, pilletjes door het eten, maar er zit nog steeds geen verbetering in,
voor de rest is Puck hartstikke actief, en alert en gewoon een schatje.

Weet iemand wat het kan zijn en ben ik goed bezig, ik maak me toch zorgen en ben hartstikke gek op het beestje :'(
alvast bedankt
In antwoord op je vraag of je goed bezig bent: ehhh, hoe kan ik zoiets subtiel brengen.....? Nee. Zoiets valt niet subtiel te zeggen, het antwoord is gewoon nee. Ik weet niet of je in de gaten hebt waar je beland bent, maar je bent aangeland op een vers/rauwvoerforum. Wij voeren hier geen brokjes. Ik zal het je nog sterker vertellen: ik vind brokjes troep. Kijk even rond op het forum, zou ik zeggen. En stap van de brokjes af en ga je hondje vers/rauw voeren. Begin voor het gemak eens bij een kant en klaar voer. Dit zijn de verkrijgbare merken in NL en BE: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 939.0.html.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door