Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1108913
Denk dat je gewoon moet volhouden met de kvv.
Bij mij is het begin ook heel moeilijk geweest, pas sinds ongeveer een maand eet Donna de Haaksbarf (kvv) rauw. Daarvoor kon dat gewoon niet, dat leidde tot problemen: diarree, vals aandrang, overgeven.
Ik heb geleerd dat je beter in het begin niet teveel kunt switchen tussen merken/smaken.

Misschien heb je er iets aan, maar ik heb het als volgt gedaan (en in juli begonnen), geen brokken/blik en kvv gecombineerd, begonnen met kvv ruim overgoten met kokend water dan door roeren weer overgieten, dat echt weken zo volgehouden tesamen met hoge dosis probiotica, en toen het ok ging, heel langzaam steeds iets minder overgieten met kokend water. Er kwam een antibiotica-kuur tussendoor (dat verpest het darmflora), toen heb ik weer een paar stappen terug gedaan. Heb veel getwijfeld, met de brokken en blik ging het immers best prima, dacht ik. Maar uiteindelijk is het gelukt. En ik ben tevreden!!
#1110676
Nou ik ben inmiddels ruim een week bezig en er zijn nog geen rommelende en pruttelende buiken gesignaleerd  :D
Allebei de jack's krijgen nu allebei 100% haaksbarf, nog wel overgoten met kokend water, maar in elk geval geen brokken er meer bij.
Vanaf morgen ga ik beginnen met het afbouwen van het overgieten van het vlees, ik zal dan ook weer laten weten hoe het gaat.


Tot nu toe ben ik erg tevreden.  :groupwave2:

Groetjes Joke, Loesje en Pluto
#1110695
[quote="joke moerman"]
Nou ik ben inmiddels ruim een week bezig en er zijn nog geen rommelende en pruttelende buiken gesignaleerd  :D
Allebei de jack's krijgen nu allebei 100% haaksbarf, nog wel overgoten met kokend water, maar in elk geval geen brokken er meer bij.
Vanaf morgen ga ik beginnen met het afbouwen van het overgieten van het vlees, ik zal dan ook weer laten weten hoe het gaat.


Tot nu toe ben ik erg tevreden.  :groupwave2:

Groetjes Joke, Loesje en Pluto
[/quote]

Kijk, dit gaat de goede kant op Joke!! Ik ben trots op je!! En nou heeeeel langzaam het gekookte water afbouwen. Geef desnoods morgen 1 eetlepeltje rauw en de rest nog met gekookt water. Maar, ik denk dat je er zeker van kunt zijn dat het goed gaat komen!
#1115861
Hallo allemaal,

Ja hoor de jackies zitten allebei volledig op kvv! Ze eten het nu allebei 100% rauw, en het grote voordeel van het opbouwschema is geweest dat ons herplaatsertje Loesje nu ook met smaak kvv eet zonder dat ze er mee gaat lopen mieren...
Ik ga dit nu eerst eens een aantal maanden zo laten en ga dan kijken of ik ze op barf kan krijgen, dit wil ik namelijk niet te snel doen omdat Pluto heel erg gevoelig is op zijn maag en darmen.
Nog wel een vraagje: als ik kvv geef waar overduidelijk pens in aanwezig is eet Loesje dat dus niet, ze neemt een hap rent er mee naar haar mand en gaat er in liggen rollen  :doh: Dus een hond onder de stank en een mand die gewassen moet worden, en als ze het dan uiteindelijk nog op at maar nee dan pakt ze een nieuwe hap en doet hetzelfde......Als ze klaar is met rollen komt ze vrolijk haar mand uit en gaat Pluto alles opeten. Zij heeft dan dus niet gegeten en Pluto dubbel. Ik heb al geprobeerd om haar op te sluiten in haar bench tijdens het eten maar dan doet ze exact hetzelfde. Gedroogde pens eet ze trouwens wel met veel smaak.....
Hoe kan ik haar zo ver krijgen dat ze pens gaat eten?

Groetjes Joke
#1116790
Lijkt wel of ze denkt dat het poep is  :P
Is het nodig dat ze pens eet ? anders geef je toch gewoon datgene wat ze wel gewoon opeet ?

Onze Jack (bulldog) pakt ook vaak zijn vlees uit de bak en gaat het dan op zijn kleed opeten,
dit doet hij met zijn botten ook en ik heb geen idee. ???

Jack heeft trouwens ook vaak een pruttelende buik en gevoelige darmen.
Maar is wel een stuk minder met kvv geworden.

Alleen krijgt hij het van gedroogd vlees uit de winkel wel weer en als ik zelf vlees droog (heb er zo'n droogmachine voor maar kan ook 8 uurtjes op 50 graden in de oven) niet,
raar he ?

en af en toe een Okugest of Kindigest van Vsm,geweldige pilletjes  :)
#1117246
Is het echt nodig voor een hond om pens te eten? Bij katten word het eten van pens gezien als prima als de kat het wil eten, maar absoluut niet noodzakelijk.

De meeste katten vinden het inderdaad net poep, dus die willen er niet aan beginnen.
#1120852
[quote="Hekate"]
Is het echt nodig voor een hond om pens te eten? Bij katten word het eten van pens gezien als prima als de kat het wil eten, maar absoluut niet noodzakelijk.

De meeste katten vinden het inderdaad net poep, dus die willen er niet aan beginnen.
[/quote]

Of het echt nodig is.. Ik denk dat een klein percentage wel wenselijk is. Maar als je het helemaal nooit voert zal hij er gerust niet dood aan gaan hoor!
De meeste katten lusten het niet idd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door