Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door crutz
#1113754
gaat idd toch best goed dan,
maar moet wel zeggen dat sinds ik dus om de dag voer ze meer voldaan zijn, ook op de vasten dag....het zou dus wel een oplossing kunnen zijn...
Door Laura2004
#1113757
crutz schreef: gaat idd toch best goed dan,
maar moet wel zeggen dat sinds ik dus om de dag voer ze meer voldaan zijn, ook op de vasten dag....het zou dus wel een oplossing kunnen zijn...
Hier precies dezelfde ervaring, ze zijn meer voldaan en schooien helemaal niet meer, dat alleen al vind ik een groot voordeel.
Door Antonia
#1114460
Jojo schreef: met welke groenten zou ik een mixje kunnen maken voor haar, die ook nog eens niet laxerend is?!
Pompoen, worteltjes, broccoli, gekookte spercieboontjes, bietjes ........
Door Jojo
#1114967
Zusje heeft in haar 'hoogtijdagen' geloof ik zelfs nog nooit meer als 330 gram eten in 1 keer gehad en nu dus al een paar weken maar 200gram. Kan ik haar zondermeer van de 1 op de andere dag 400 gram geven en dan een hele dag niets?? Of moet je zoiets opbouwen??
Door tieneke
#1115013
Jojo schreef: Zusje heeft in haar 'hoogtijdagen' geloof ik zelfs nog nooit meer als 330 gram eten in 1 keer gehad en nu dus al een paar weken maar 200gram. Kan ik haar zondermeer van de 1 op de andere dag 400 gram geven en dan een hele dag niets?? Of moet je zoiets opbouwen??
Zoiets moet je zeker opbouwen,ben benieuwd of dit wel gaat helpen  :-\
Hier krijgen ze gewoon 2 maaltijden per dag,vasten doen we niet aan.
Door Jojo
#1115039
2 keer per dag vind ik zelf ook weer net niets, dan is het 2 keer 100gram oftewel een holle kies. Lijkt me ook weer niet erg prettig en daarbij staat ze na 200 gram de ander al bij zn bak weg te kijken van 'ben je al zat? Ik lust nog wel' :P ::)
Maar hoe zou ik dit moeten opbouwen dan? vanavond 300gr en morgen maar 100?
Door Robian
#1115063
Niet vervelend bedoelt hoor, maar heeft ze je niet prima gedrild?
Onder het mom van als ik maar lang genoeg wacht dan krijg ik wel wat?

Hier wonen ook twee vreet monsters. De 1 krijgt 180 gram en de ander krijgt 200 gram per dag.
Ook al zou ik ze een kip van een kilo onder de neus zetten, het gaat op en dan nog kijken ze je met een dikke buik aan van "en.... waar blijft het toetje?"

Ik heb het motto van op is op. Ze krijgen 1x per dag te eten en dat is het...
Mijn ervaring is dat pas als jij haar gedrag een probleem vind het pas een probleem is.
Waarom geef je het niet even tijd zodat ze kan wennen aan het nieuwe regime?
Door Jojo
#1115096
Nee ik geef nooit bij hoor als het op is is het op dan kan ze me nog zo zielig aankijken (heb ook nooit meer ontdooit als dat ;-)
Maar ik vind haar ook zo 'low in energy' nu. Vroeger was me al opgevallen dat ze meteen actief de dag begon sinds ze in de morgen dus 50gram energique kreeg (1 100gr hamburgertje gedeeld met zn 2 want daar kon dan de glucobest en visoliecapsules zo mooi mee naar binnen) maar omwille van het afvallen dus dat extra hapje geschrapt om de avondmaaltijd zo groot mogelijk te houden voor haar....
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1115219
t lijkt me sterk dat een hond door minder eten "low in energie" komt..
dan zouden alle honden dat ook op een vastendag moeten hebben..
dieren in t wild.. dus ook wolfjes hebben dat niet..
dan zouden ze binnen no time dus niet meer in conditie zijn om nog prooi te vangen..
en dus zou de hele wolvenpopulatie in no time uitgestorven zijn..

als ze echt minder energie heeft.. zou ik eerder gaan zoeken waardoor dat anders zou kunnen komen..
is t niet dat ze minder doenerig is.. omdat ze minder geneigd raakt om te gaan zeuren om eten.. maar dat jij daar nog even aan moet wennen en t niet op die manier ziet?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door