Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marion
#110010
Ik heb Tommie gisteren een lamsboutje gegeven, van de islamitische slager. Maar het was dus een keihard bot. Hij heeft er wel aan liggen knagen maar dus vrijwel niets vanaf gekregen qua bot. Het vlees natuurlijk wel :P
Is lamsbout altijd zo hard ??? Of was dit misschien stiekem toch iets anders?
Laatst gewijzigd door Marion op zo 13 jun 2004, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#110164
Lamsboutje is toch bovenbeen? Dragend bot?

De volgende zinnen zijn verwijderd omdat ik (zei de muts) niet goed had gelezen ::).
Laatst gewijzigd door Janet op ma 14 jun 2004, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sammy_Shunka
#110175
Hoi!!!

Sammy heeft 2 weken geleden een lamsbout gekregen en hij heeft het volledig opgegeten, bot en vlees.
Door Janet
#110222
Uh... wat is Sammy voor hond? Kali eet namelijk ook lamspootjes, maar ik kan me voorstellen dat een hondje als Tommie hier een hele kluif aan heeft. Letterlijk.
Laatst gewijzigd door Janet op ma 14 jun 2004, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sammy_Shunka
#110236
Hoi!!!

Sammy is een collie. ja tommie is inderdaan een klein hondje. Shunka een kleine friese stabij had ook moeite met het bot en at het volgens mij niet zo graag
Door Laurence
#110255
Hoi,

We hebben een aantal weken geleden onze honden (wolfhonden, husky, retriever) lamsbout gegeven waarvan het bot met vlees aan onze husky. We zijn ons (excusé le mot) helemaal de tering geschrokken van de scherpte van dit (dragende) bot :o! Er lagen nog stukjes op grond, net vlijmscherpe scheermesssen! Doen we nooit meer! Is gelukkig goed afgelopen.
Door Marion
#110406
Gelukkig heeft Tommie er ook niet vol overgave aan liggen knagen. Hij heeft het vlees er vanaf getrokken en gescheurd en verder nog wat aan liggen knabbelen, maar meer dan dan knabbelen was het niet haha en hij heeft er dus ook bijna niets vanaf gebeten.
Ja ik wist wel dat het dragend bot was maar stond toch wel versteld dat het zo hard was :P
Tommie is inderdaad maar een ukkie :P
Ik heb nog 1 zo´n lamsbout in de diepvries maar daarna ga ik het maar niet meer geven. Ik hou het wel op lamsribben e.d.
Morgenavond krijgt hij trouwens een lamsnek, ook weer een nieuw iets voor tommie. Ben benieuwd, want het botje in het midden voelde wel erg hard aan, kreg het met de snoeischaar ook niet ingeknipt.
De lamsnekjes zagen er ook heel anders uit dan op de foto´s in barfclub. Ik zal er morgen weer een foto van maken.
groetjes Marion
Door Janet
#110408
Kun je de lamsnek (bot) niet over de lengte doorzagen zodat Tommie in ieder geval het merg eruit kan knagen?
Door Marion
#110411
het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het waren plakjes zeg maar. Ze zijn voor menselijke consumptie. Ze lijken een beetje op lamskoteletjes maar dan zijn het dus nekjes. In het midden van het plakje zit een stukje bot wat dan kennelijk van de nek is.
Duidelijk uitgelegd he :-\ maar ik zal morgen een foto ervan maken.
Door 202spots
#110668
Marion schreef: het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het waren plakjes zeg maar. Ze zijn voor menselijke consumptie. Ze lijken een beetje op lamskoteletjes maar dan zijn het dus nekjes. In het midden van het plakje zit een stukje bot wat dan kennelijk van de nek is.
Duidelijk uitgelegd he :-\ maar ik zal morgen een foto ervan maken.
De nekbot is wel 'n goeie bot hoor,valt echt wel mee met de hardheid!
Hij zal er best wel wat mee doen!
Als je het toch aan de harde kant vind,geef er dan 'n maar paar klappen met de hamer op.
Door Marion
#110808
Kijk dit is de lamsnek die hij vanavond krijgt
Afbeelding

Afbeelding

Ziet er heel anders uit dan in barfclub.
Door 202spots
#110894
Ja,die nek die jij hebt,daar zijn er plakken van gesneden/gezaagd..en dan krijg je misschien 4-5 plakken van 1 nek? Ligt eraan hoe dik de plak is.
Ik vind het dus makkelijker als de hele nek in de lengte word gezaagd.
Afbeelding
En is de vel rondom is dat er ook van afgehaald?
Hoop dat ie er lekker van geniet!!
Door Marion
#110899
ik weet niet precies hoeveel er van 1 nek komen. Ze lagen gewoon kant en klaar bij de slager.
De vel was er ook af ja.
Ik denk dat ie het wel lekker gaat vinden hoor mijn smulpaapje :P
;D
Door Marion
#111155
Hij vond het wel lekker. Met het ronde stuk bot in het midden was hij wel even zoet, het was toch vrij hard. Lekker liggen knagen dus.
Door 202spots
#111533
Marion schreef: Hij vond het wel lekker. Met het ronde stuk bot in het midden was hij wel even zoet, het was toch vrij hard. Lekker liggen knagen dus.
Leuk dat ie 't lekker vond!
Dus voor herhaling vatbaar !!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door