Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door serradomar
#108748
Hallo,

Gisteren was ik bij de honden achter op ons terrein (zie de nieuwste foto's hiervan op onze website) en een van de honden was iets op het spoor en begon als een gek te graven....zoals wel vaker hier gebeurd gezien het aantal kuilen ;)
Maar goed, opeens stond ze iets op te eten en ook andere honden kwamen aangesneld om te kijken wat voor iets lekkers er te eten viel....dus ik dacht ik ga ook maar even kijken wat er hier zo te eten valt en in het gat zag ik een nest baby-muisjes (molletjes ???) liggen !!! Nog zonder haartjes, zo groot als je duim....
Sorry, misschien kinderachtig, maar bij deze zelfverzonnen Barf-maaltijd, moest ik toch even slikken.. :'(
Het vers vlees bevalt de dames en heren kennelijk erg goed en hun neus ervoor is duidelijk in top conditie ;D
Ongelovelijk dat ze zo'n nest gewoon onder de grond kunnen ruiken he ???? En dan heb ik niet eens jachthonden !!!
Maar goed, ik als emotioneel typje vond het toch wel zielig om zo;n wreed einde aan dit jonge leven te maken dus ik heb het gat weer dichtgemaakt (er zaten nog een aantal muisjes in) en heb de honden ervan weggestuurd.

Vleestip van de week: levende baby-muis.

Iemand enig ideé hoe ik de verhoudingen hiervan moet rekenen ? Denk wel weinig bot en wenig vlees, maar een verantwoord tussendoortje ??

Het bewijs is geleverd: van vlees eten ruiken ze bloed al van een kilometer afstand !!!!

groetjes
marit
Door Marion
#108781
Ik vind het ook wel knap van je honden :o
Ik zou zelf ook wel even moeten slikken hahaha maar het is toch wel een mooi voorbeeld van hun jachtinstinct dat boven komt ;D
Laatst gewijzigd door Marion op vr 11 jun 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#108784
Oh gatver!! Zielig!! :o

Maar goed, ik denk dat je praat over 10% bot. Net als de meeste andere prooidieren. Maar zulke jonge dieren hebben botten die volgens mij voor het grootste deel uit kraakbeen bestaat....

Oh jukkie, ik zou toch een ander tussendoortje verzinnen Marit!!

;D
Door oebaya
#108785
Ach, denk maar zo: als ze niet voor de hond zijn, dan zijn ze als ze groot zijn wel voor de poes. ;D
Door Lizzy
#108787
[quote="oebaya"]
Ach, denk maar zo: als ze niet voor de hond zijn, dan zijn ze als ze groot zijn wel voor de poes. ;D

[/quote]

Jeetje, wat vals!

Maar je hebt wel gelijk ;D.

Ik vind het alleen zo sneu want ik ben dol op muisjes... :'(
Door Red_Hunter
#108807
Mijn vorige hond groef in het voorjaar altijd konijnennestjes uit. >:(
Dit was toen nog een grotendeels brokken hond moet je na gaan.
Altijd zielig om te zien hoe zij die kleine konijntjes als eenhapscrackers naar binnen gooide :'(
Ik was meestal te laat, maar af en toe kon ik er nog 1 redden. Mijn reu stond er bij te kijken maar at er niet van. :-\
Soms plukte ze ook een jonge fazant zo uit de lucht. :(

Trudie
Door serradomar
#108831
wat zijn het eigenlijk een rotbeesten he ;) ;D ;)
en dan te bedenken dat als we puppen hebben, sommige er als de dood voor zijn als ze nog heel klein en jong zijn.....dan denken ze: jekkie, wat is dat voor een klein wurm en zeggen ze (gelukkig) nooit: hap, slik, weg..... ;D
Door hondenliefhebster
#109772
Die kale beestjes zijn in een hap weg. Ik geef ze (maar niet levend!) ook aan mijn baardagamen, die toch een stukkie kleiner zijn dan jouw honden. Dat is ook van hap, slik, weg ..... :P En als ik ze dan aan het voeren ben, staat Jaymz altijd smachtend te kijken.
Maar het kan wel weer anders zijn als die diertjes behaard zijn. Ik had wel eens wat oudere, behaarde jonge muisjes gehaald (ingevroren), maar toen die ontdooid waren hoefden mijn hagedissen ze niet. En in stukjes geknipt taalden Frankie en Jaymz er ook niet naar. Integendeel zelfs, ze walgden ervan. Die haartjes maakten het kennelijk stukken minder aantrekkelijk.
Laatst gewijzigd door hondenliefhebster op zo 13 jun 2004, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Red_Hunter
#110734
Ach het hoort toch ook bij hun natuur, maar je moet wel uitkijken dat andere mensen het niet zien want dan krijg je de poppen aan het dansen.

Ik was een keer aan het wandelen rond pasen toen er een klas met kinderen net eieren was gaan zoeken op dat terrein. Terwijl de kinderen weer naar school liepen aten ze de hardgekookte eieren op en gooide de schillen (geverfd) op de grond.
Ik stond daar met iemand te praten terwijl mijn honden aan het snuffelen waren.
Komt er een vrouw op de fiets langs die vroeg of ik mijn honden bij me wilden houden, want er zaten allemaal eendennesten in de buurt en zei ze kijk maar ,en ze wees naar de geverfde eierschillen, jou honden hebben al eieren opgegeten en ze fietste hard door. ::)
Ik nog na roepen dat eenden geen roodgeverfde hardgekookte eieren legde ;D maar je begrijpt wel die mensen willen alleen commentaar leveren en dat snel weg zijn. :-X
Moet je nagaan als zo iemand zou zien dat jou hond konijnennesten leeg haalt. ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110765
Nou ik weet dat ik ook als ik dat zou zien een niet zo aardig iets zou zeggen. Alles leuk en aardig maar een hond hoort geen konijnennest leeg te halen zonder dat de eigenaar er iets aan doet.
Door avalon
#111108
Mijn honden hebben al heel wat pogingen gedaan om een eend, fazant, konijn of muis te vangen, op wat staartveren en wat eieren hebben ze nog nooit wat gevangen (hoewel ze hebben wel een keer gevochten om een mol, die maakt echt een gillend geluid als hij wordt ge tweedeeld, maar volgens mij moet deze wel ziek zijn geweest anders kan het toch niet zo zijn dat ze hem te pakken krijgen?). Ze kunnen hier wel elke dag een paar keer oefenen ik hoef er alleen maar voor over te steken. Binnenkort zal het wel ver afgelopen zijn, dan beginnen ze met de bouw.
Door Red_Hunter
#114917
Sylvia, ik heb niet gezegd dat ik er niets aan doe, ik vind het zelf ook niet leuk, maar ik was meestal te laat om er nog iets aan te doen.
Ik ging ook expres niet meer naar dit terrein in het voorjaar, om dit juist te vermijden. Mijn teef was zo slim dat ze wel oppaste om het bij mij in de buurt te doen, als ze lang weg was wist ik wel weer hoe laat het was en ging ik gauw op zoek naar haar.
Je moet niet denken dat ik, als liefhebber van alles wat een vacht en veren heeft en ook nog vegetarier, er bij stond te kijken en lachen.
Maar een Ierse Setter loopt nu eenmaal niet naast je voeten met je mee.

groetjes Trudie
Door Esther2
#119867
[quote="Lizzy"]
Oh gatver!! Zielig!! :o
;D


[/quote]

Jullie geven hele schapenkoppen, dat vind ik pas gátver!

En weten jullie wat pas zielig is? Hoe een schaap of lam-me-tje door de islamitische slachter geslacht wordt; die laten ze héél erg lijden, omdat ie héél langzaam dood bloedt...

Dat superschattige babymuisje is in één hap weg, merkt ie niks van!

Verschil van mening mag toch? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door