Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#1098454
Ik heb 7 katten en 4 honden. Als ik daar voor alle aparte gewichten vlooiendruppels moet kopen ben ik een vermogen kwijt!!! >:(
Dit kan met het merk Advantage!!
Dus koop ik de verpakking van de grootste hond en kijk op de andere verpakkingen hoeveel de andere honden en katten moeten hebben in ml. Dan vraag ik aan de dierenarts een injectiespuitje met een inhoud van 5 ml.
Doe een pipet in b.v. een borrelglaasje en zuig de juiste hoeveelheid op met de spuit ( zonder naald natuurlijk ;) ) Zo kan ik al m`n dieren behandelen met 1 verpakking van 22 euro Advantage
Doe je voordeel ermee :)
Laatst gewijzigd door Edelgrijsje op vr 21 nov 2008, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1099152
Bij Advantage maakt het niet uit, voor kat of hond. Maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Katten zijn veel gevoeliger voor bestrijdingsmiddelen en oplosmiddelen dan honden.
Door Edelgrijsje
#1099164
Hitam schreef: Bij Advantage maakt het niet uit, voor kat of hond. Maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Katten zijn veel gevoeliger voor bestrijdingsmiddelen en oplosmiddelen dan honden.
Ja, mijn kleine katten krijgen maar 0,2 ml en de grote 0,4 ml en dan echt niet iedere maand.
In het voorjaar en de zomer zo`n 3 keer en nu nog een keer want m`n Labje had een hotspot, waarschijnlijk van een vlo, wat zijn dat toch een rot plekken. Hij had z`n eerste AB uitgespuugt en ja hoor , hij was gelijk de volgende dag groter >:( Zal vast aan het weer liggen dat er nog vlooien zijn :(
Door Happy Tail
#1099362
ken je het (mogelijke) effect van knoflook tegen vlooien?
Hier behandel ik Baya namelijk niet, behalve dat er regelmatig wat verse knoflook door haar groentenmix gaat. En als ik vermoed dat er weer meer van die beestjes zijn dan weer wat meer knoflook buiten de onderhoudsdosis van 1 teentje per week.

Hoewel ik wel even goed zou kijken als mijn hond ook geljik een vervelende hotspot zou krijgen van een beet.
Door Edelgrijsje
#1099441
ik doe ook vaak knoflook door de groentenmix ja :), maar er lopen hier ook veel katten en die moeten dat niet :P.
Toch heeft hij 1 a 2 keer per jaar zo`n hotspot, de vorige keer was in februari, de keren daarvoor was het in juni en juli. Er is dus ook geen pijl op te trekken ???.
Door ** Angela **
#1099459
Hier krijgen ze foeneknof, is van dursydog.
Is gedroogde knoflook met foenegriek.

Veel mensen zijn er heel tevreden over, maar hier hadden de honden toch mooi vlooien .

Heb nu een spuitbus vd ah, kan je de honden, katten en omgeving mee behandelen.
Heb er alleen de honden en de omgeving mee gedaan, de katten hadden al diagnos ( was vroeger program ) gehad.

De vlooien waren zo weg
Door Fido
#1099488
Edelgrijsje schreef: Ik heb 7 katten en 4 honden. Als ik daar voor alle aparte gewichten vlooiendruppels moet kopen ben ik een vermogen kwijt!!! >:(
Dus koop ik de verpakking van de grootste hond en kijk op de andere verpakkingen hoeveel de andere honden en katten moeten hebben in ml. Dan vraag ik aan de dierenarts een injectiespuitje met een inhoud van 5 ml.
Doe een pipet in b.v. een borrelglaasje en zuig de juiste hoeveelheid op met de spuit ( zonder naald natuurlijk ;) ) Zo kan ik al m`n dieren behandelen met 1 verpakking van 22 euro ( Advantage )
Doe je voordeel ermee :)
Ik vind dit een levensgevaarlijke tip voor kattenbezitters. Zie antwoord van Hitam- Tannetje.
Ik hoop, dat als je deze tip ook op andere forums hebt gezet, dat je die waarschuwing nog er aan toevoegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb in de spoedkliniek gewerkt in A'dam en al menig vergiftigde kat meegemaakt doordat men uit kostenbesparing de kat behandelde met het zelfde vlooienmiddel van de hond.
Kan je vertellen dat het een zeer vervelende confontatie is en ik heb menig kat eraan zien overlijden!

Misselijk wordt ik eigenlijk van dit soort kostenbesparende tips :-X zonder goede medische kennis en onderbouwing NEE alleen gebaseerd op de portomonnee. Je hebt dieren en die kosten geld. Neem dan plastic muizen :P
Door maddoc
#1099546
als je dat wilt doen moet je je er wel eerst goed in verdiepen om te kunnen beoordelen of het wel kan of niet; of de werkzame stof(fen) en drager in de hondenpipet hetzelfde zijn als in de kattenpipet en dan vooral niet vergeten om te kijken naar de concentratie vd werkzame stof!!!!
Je kunt dit advies dus absoluut niet zo maar in zijn algemeenheid geven!!
Bij de gewone frontline (dus niet de combo!) kun je dit wel zo doen zoals jij zegt en is er ook niks mis mee als je je aan de juiste hoeveelheid houd, bij stronghold bijv kan dit dus niet omdat de concentratie anders is in de verschillende maten pipetten, is wel om te rekenen en dan kan het wel,
maar er zijn genoeg middelen waarbij je dan faliekant de mist ingaat.
Door Edelgrijsje
#1099575
Fido schreef: Ik vind dit een levensgevaarlijke tip voor kattenbezitters. Zie antwoord van Hitam- Tannetje.
Ik hoop, dat als je deze tip ook op andere forums hebt gezet, dat je die waarschuwing nog er aan toevoegt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb in de spoedkliniek gewerkt in A'dam en al menig vergiftigde kat meegemaakt doordat men uit kostenbesparing de kat behandelde met het zelfde vlooienmiddel van de hond.
Kan je vertellen dat het een zeer vervelende confontatie is en ik heb menig kat eraan zien overlijden!

Misselijk wordt ik eigenlijk van dit soort kostenbesparende tips :-X zonder goede medische kennis en onderbouwing NEE alleen gebaseerd op de portomonnee. Je hebt dieren en die kosten geld. Neem dan plastic muizen :P

Ja, je hebt gelijk over het feit dat het niet met iedere stof kan, daar heb ik niet aan gedacht, sorry :-[.
Met Advantage kan het echter wel! Er wordt precies dezelfde stof gebruikt voor hond als voor kat. Om dan maar gelijk misselijk te worden van een goed bedoelde kosten bespaarende tip vind ik "over done " :( En , nee, niet iedereen hier op het forum heeft medische kennis. En als je weet hoeveel geld ik gebruik voor m`n dieren , zou je het zo niet zeggen, daar kan ik een héle mooie auto van rijden ( wil ik echter niet ), om maar een voorbeeld te noemen.
Ik heb het niet op andere forums gezet, daar kom ik haast niet.
Door Beppie1
#1099614
Hitam schreef: Bij Advantage maakt het niet uit, voor kat of hond. Maar daar zou ik wel voorzichtig mee zijn. Katten zijn veel gevoeliger voor bestrijdingsmiddelen en oplosmiddelen dan honden.
Fido: Hitam/Tannetje zegt juist dat het hiermee wel kan.... EN Edelgrijsje verwijst ook naar Advantage!!!
Ik vind het een goede tip, waar het dit middel betreft!!!!!!!!!
Geloof me, ik had vandaag weer middelen gehaald, voor 3 keer hond en 1 keer kat(daar we er meer hebben....en ik ivm bepaalde huisdieren nu moest!) en gewoon ff NEGENTIG EURO!!! Met liefde, alleen als ik kan besparen doe ik het graag.....(uiteraard voorzichtig en met de juiste voorzorg!!!!)
Door JoNoMo
#1099713
ik geef ook advantage aan de katten en honden.
de honden krijgen 2 pipetjes voor de grootste hond en de katten 0,4 met een injectiespuitje(zonder naald)
ik gaf eerst frontline appart voor honden en katten maar mijn DA gaf mij de tip om het anders te doen dus via een spuitje.
met advantage heeft mijn DA ook advies gegeven dit is dus 0,1 per kilo kat
en ik bestel de advantage ook nog eens via het internet en dan ben ik nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit
Door flin
#1099718
JoNoMo schreef: ik geef ook advantage aan de katten en honden.
de honden krijgen 2 pipetjes voor de grootste hond en de katten 0,4 met een injectiespuitje(zonder naald)
ik gaf eerst frontline appart voor honden en katten maar mijn DA gaf mij de tip om het anders te doen dus via een spuitje.
met advantage heeft mijn DA ook advies gegeven dit is dus 0,1 per kilo kat
en ik bestel de advantage ook nog eens via het internet en dan ben ik nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper uit
is dit duidelijk af te lezen dan op 't spuitje?
gaat 't druppelsgewijs? voor de katten bedoel 'k dan? 's natuurlijk maar heel weinig wat ze krijgen....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door