Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#109805
Hoi!!!

Eigenlijk stel ik deze vraag niet graag, maar het si als volgt,deze zomer op 10 & 11 juli gaan mijn vriend en ik samen met Sammy & Shunka de Wijnendaele route (58 km 116km in totaal we moeten nog terug ook)afwandelen. We zullen met de rugzak en tent op stap gaan. Ik heb deze wandeling al eens gedaan maar toen zijn tot aan de helf gekomen, maar toen moesten we nog teug toen hebben we er er iets meer dan 11u over gedaan.
Sammy doet graag deze wandeling. Gans de weg bijna geen verkeer, rustige omgeving. Gewoon zalig!!! Toen heb ik beloofd aan Sammy dat we ooit samen de route zullen afmaken. Dus dat zullen we nu doen. Twee zalige dagen op stap met de honden. Shunka zal volop kunnen genieten van alle mooie diertjes in de wei.

Ik heb er echt zin in!!! Een trektocht samen met de honden wat is er nu zaliger............

Maar nu zit ik met het volgende, wat moet in meenemen als voeding voor mijn honden? We vertrekken om 8u 's morgens stel dat ik duck meeneem, ik denk als het z'n 20-25°C is die duck in een rugzak tegen de middag zal ontdooit zijn en tegen de avond waarschijnlijk vreselijk zal stinken in een hete rugzak.En ik denk dat een ganse BARF menu meenemen ook niet echt handig zal zijn. We willen nu ook niet met een reuze zware rugzak op tocht gaan.

Of er ergens een dierenwinkel in de buurt is van Wijnendale dat weet ik niet en ik weet ook niet om hoelaat we daar zullen aankomen het kan gerust na 19u zijn.
Help...

:-[ :-[ :-[zou het dan zo erg zijn om voor die ene dag korreltjes te geven (de zaterdag zouden ze enkel korreltjes eten, ik kan vragen aan mijn ouders om de zondag morgen BARF uit de diepvries te halen zodat ze de zondagavond weer lekker vers kunnen eten) :-[ :-[ indien ik dat zou doen welke zou ik dan het best geven???

Of misschien onderweg een koe slachten en een kip zullen we ook wel tegenkomen ;D ;) GRAPJE
Door Timmy
#109806
Naturediet? Is vacuum verpakt, dus gaat niet stinken. Heb er geen ervaring mee, maar volgens mij is het nog altijd beter dan brokken.

Gr.
Linda
Door Timmy
#109809
Misschien kan iemand vanuit Nederland een pakkie opsturen? Neem aan dat je er aan eentje genoeg hebt!
Maar je kunt ook even via de website vragen of ze een pakje opsturen. Misschien doen ze wel aan monsters opsturen, heb jij een gratis pakkie voer ;D
Website is: www.renske.nl Of even bellen: 0485-316491 (in Nederland).

Gr.
Linda
Door jeanne
#109812
er zijn van die hele kleine koeltasje (voor een blikje cola bv) past daar geen pakje bevroen duck in, doe je het in een washandje, blijft het nog langer koud ;) Ik heb geen flauw idee hoe duck verpakt zit hoor, het is maar een ideetje ::)
Door Truus
#109815
geer schreef: Van twee dagen een (goede) brok, zullen ze echt niet doodgaan hoor... ;)
Ik zou daar ook niet moeilijk over doen. ;)
Voor een daggie moet dat kunnen.
Door Truus
#109817
Op Terschelling kon ik ook 1-2-3 geen versvlees vinden en toen gaf ik de eerste dagen ook brokken. Ze keken me wel raar aan van.....moet IK dat eten ::). Nou mogen ze ook wel afvallen dus dat was een geluk :D.
Na twee dagen had ik het gevonden en aten ze weer met smaak.
Door Truus
#109819
Je hebt ook rodiworsten, ik heb het nog nooit gegeven maar mischien hebben anderen er ervaring mee.
Ik heb geen idee of het iets is hoor maar het ligt niet in de vriezer.
Door arno
#109822
Hallo

Ik zat met het zelfde probleem,ik voer mijn hond nog 2 dagen brokken per week dit kan soms goed van pas komen . Rodiworst is prima als alternatief.

Groeten ARNO
Door karray
#109825
Timmy schreef: Misschien kan iemand vanuit Nederland een pakkie opsturen? Neem aan dat je er aan eentje genoeg hebt!
Maar je kunt ook even via de website vragen of ze een pakje opsturen. Misschien doen ze wel aan monsters opsturen, heb jij een gratis pakkie voer ;D
Website is: http://www.renske.nl Of even bellen: 0485-316491 (in Nederland).

Gr.
Linda
huh opsturen +meenemen zijn toch al gauw 2 a 3 dagen zonder koelkast ik had gekeken maar het zag eruit als diep vries voeding lijkt mij toch moeilijk deze combinatie ??? :-\ :)
Door Timmy
#109827
karray schreef:huh opsturen +meenemen zijn toch al gauw 2 a 3 dagen zonder koelkast ik had gekeken maar het zag eruit als diep vries voeding lijkt mij toch moeilijk deze combinatie ??? :-\ :)
Nee, het is geen diepvries. Het is een vacuum verpakt voer. Hoeft ook niet koel bewaard te worden.

Gr.
Linda
Door karray
#109830
Timmy schreef:

Nee, het is geen diepvries. Het is een vacuum verpakt voer. Hoeft ook niet koel bewaard te worden.

Gr.
Linda


oh, dat is dan inderdaad ideaal dan :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door