Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Huskymeisje
#1092592
Ik ben eigenlijk benieuwd of er hier ook mensen zijn die de honden karnemelk geven en waardoor de honden minder of geen last hebben van vlooien en/of teken.
Door momonique
#1092597
Dos krijgt met de regelmaat een scheut karnemelk en heeft nooit maar dan ook echt nooit vlooien een enkele teek heeft hij in de zomer weleens maar of het niet hebben van vlooien te danken is aan de karnemelk weet ik niet  ;)
Door Deesje
#1092676
ik geef absoluut geen zuivel aan mijn hond, vind het persoonlijk totaal nutteloos en zelfs slecht.. dat wij zo dom zijn om melk buiten de zoogperioden en van een andere diersoort te drinken oke maar mijn hond hoeft t niet zo nodig.. en wij hebben ook nog nooit vlooien gehad en eigenlijk nauwelijks teken...
Gebruikersavatar
Door Arkay
#1093463
Deesje schreef: ik geef absoluut geen zuivel aan mijn hond, vind het persoonlijk totaal nutteloos en zelfs slecht.. dat wij zo dom zijn om melk buiten de zoogperioden en van een andere diersoort te drinken oke maar mijn hond hoeft t niet zo nodig.. en wij hebben ook nog nooit vlooien gehad en eigenlijk nauwelijks teken...

Helemaal mee eens wij mensen zijn de enige zoogdieren die het nodig vinden om melk/zuivel te gebruiken.
Terwijl de natuur het prima zelf regelt, denken we het beter te weten.

Ik drink zelf wel af en toe karnemelk maar geen zoete melk en ook mijn kinderen niet.
En arkay komt dan soms wat pikken maar hij krijgt het niet structureel.
Door momonique
#1093474
Arkay schreef: Helemaal mee eens wij mensen zijn de enige zoogdieren die het nodig vinden om melk/zuivel te gebruiken.
Terwijl de natuur het prima zelf regelt, denken we het beter te weten.
dat is idd zo maar je kunt toch ook iets geven en zelf drinken omdat je het lekker vindt zo is dat tenminste bij mij met een heleboel dingen :) :)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#1093535
momonique schreef: dat is idd zo maar je kunt toch ook iets geven en zelf drinken omdat je het lekker vindt zo is dat tenminste bij mij met een heleboel dingen :) :)
Dat is zeker zo , vandaar dat arkay karnemelk komt pikken om het lekkere.
Hij krijgt het niet omdat hij het nodig heeft. Zo zie ik dat ook over het verplicht melk drinken bij kinderen, als ze het lekker vinden op z'n tijd prima maar niet altijd.
Door tiny
#1100595
Hier beginnen ze de dag met een eetlepel Bioyoghurt waar Tessa haar gluco doorheen krijgt. Karnemelk gebruik ik door de koekjesbrij die ik zelf bak.
Ikzelf drink alleen karnemelk. De rest van de fam. drinkt melk. En we doen het er goed op. ;D Nodig? tja, volgens mij kunnen we overleven op water en brood maar das ook weer zo wat. ;)
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1115439
Hier beginnen wij de dag met kefir en de honden krijgen ook een scheut,vlooien hebben ze nog nooit gehad ,een enkel keer een teek als we op vakantie zijn.

Wij drinken tegenwoordig (en de honden)alleen nog maar kefir,als je dat een tijdje drinkt is het lekkerder dan karnemelk.(persoonlijk)

Er zijn zoveel dingen die een mens niet nodig heeft en toch eet of drinkt.

Thee zal je mij bijna nooit zien drinken dan liever kefir.
Gebruikersavatar
Door Joke I
#1115721
Ik geef de honden wel karnemelk. Met name als de maag van slag is en/of ze aan de diarree zijn. Dan geen eten en over de dag verdeeld een paar kopjes karnemelk. Of het tegen vlooien helpt??? Geen idee. Ik heb bij de oudste 3(9,5 /8 en 5,5 jaar)nooit vlooien gevonden en ik geef ze echt niet elke dag karnemelk
Door lightning
#1115809
Deesje schreef: ik geef absoluut geen zuivel aan mijn hond, vind het persoonlijk totaal nutteloos en zelfs slecht.. dat wij zo dom zijn om melk buiten de zoogperioden en van een andere diersoort te drinken oke maar mijn hond hoeft t niet zo nodig.. en wij hebben ook nog nooit vlooien gehad en eigenlijk nauwelijks teken...

en als het nou een hond bevat die vanaf pup af aan vanuit de fokker al karnemelk krijgt?


mijn border krijgt al vanaf pup zijnde al karnemelk en hij krijgt het van mij nog steeds.. hij vind het heerlijk :D
Door Deesje
#1116085
het is afvragen waarom je het moet/ zou geven... misschien ben ik daar te nuchter in ofzo..

van de ene kant denk ik dan als ze het lekker vinden.. ze eten al zooo gezond en wij eten ook wel es ongezond.. dus zou je het kunnen geven.. van de andere kant als ze net zo blij worden van een stukje gedroogde pens, kipkarkasje of weet ik veel wat..

ik denk dat het voor een enkele keer geen kwaad kan maar als standaard zou ik het niet geven, in de natuur eten/drinken carnivoren ook geen melk/karnemelk (buiten de zoogperiode)... toch?? nou ja daar krijgen ze misscien ook geen gedroogde pens  ::)

tis gewoon dat van zuivel zoveel slechte dingen bekend zijn; relatie met veel zuivelconsumptie en diabetes, osteoporose (omdat het lichaam calcium onttrekt om zuivel af te kunnen breken).. ik denk dat melk een beetje de brok van de mensenwereld is.. we weten niet beter, we geloven de producent en de reclame.. en eigenlijk slaat het een beetje op kaas  :D alleen gaat er teveel geld in om om dit aan iedereen te vertellen.. ze zouden wel gek zijn..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door