Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1089037
Even een door de bomen het bos niet meer zien vraag. Kleine beer en Dame en grote beer zouden binnenkort voor de enting moeten. Ik wil zo min mogelijk laten enten, maar weet niet wat nu nog wel en niet moet. Even wat ze gehad hebben:

Kleine beer en Dame hebben erg weinig gehad:
14 december 2007 een nobivac puppy DP met hondenziekte pupenting en Parvo levend verzwakt
25 januari 2008 een nobivac L+DHPPI (kleine beer heeft niet die kennelhoest gehad, maar dame wel omdat zij toen nog bij iemand anders was).

Moet ik nu alleen een leptospirose enting vragen of moet hondenziekte/leverziekte nog herhaald worden? Of kan ik hondenziekte/leverziekte laten titeren? En moet er nu weer Parvo geënt worden?

Grote beer:
Heeft in haar leven al heel wat gehad nl. :
10 nov 2004 puppy nobivac
12 dec 2004 nobivac lepto en nobivac PPI
21 dec 2004 Nobivac L en DHPPI
7 dec 2005 Nobivac L en DHPPI en Nobivac KC
9 dec 2006 Nobivac Lepto en Nobivac Parvo C en Nobivac KC
14 dec 2007 Nobivac DHPPi

Zit er hier iets in dat maar een jaar geldig is? Of kan ik alles laten titeren en alleen Weil doen? En als ik zou willen laten titeren, wat ik eigenlijk liever doe als voor niets prikken, waar kan dat in de buurt van de NOP?
Gebruikersavatar
Door kira
#1089140
Dank je, dan weet ik wat ik doe. Ga ik me nu verdiepen in Weil, is wel stom, maar theemuts heeft dat met enting wel gehad en overleefd, met heel veel mazzel, en toch denk ik, stel ze was niet geënt, zou ze dan zijn bezweken. Maar ga me nog even inlezen over Weil. Waar kan ik ergens in de buurt laten titeren? Ik heb al zitten zoeken op internet, maar kon in de buurt niets vinden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1089703
Misschien even contact opnemen met NMLhealth? De leverancier van Vaccicheck: http://www.nmlhealth.com/ . Ze hadden eerder een lijst van DA's op hun site staan die de test hadden, maar die zie ik niet meer.
Bij Tannetje kun je natuurlijk ook titeren en in de buurt van Otterloo kun je heel mooi wandelen ;).
Gebruikersavatar
Door kira
#1089745
Website bekeken, maar de da hebben dan weer niets op hun site staan en zitten allemaal nog een lekker eindje weg. Otterlo is een uurtje rijden, wellicht daar de wandelingen eens gaan bekijken. Nog een wandeladvies? ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1089828
kira schreef: Website bekeken, maar de da hebben dan weer niets op hun site staan en zitten allemaal nog een lekker eindje weg. Otterlo is een uurtje rijden, wellicht daar de wandelingen eens gaan bekijken. Nog een wandeladvies? ;)
In Otterloo zelf niet, ik kom altijd langs het Leesten ( http://www.hetleesten.nl/ ) als ik naar Tannetje rijdt en stop daar dan om te wandelen. Maar Tannetje zal ook vast wel wandelsuggesties hebben? :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1090390
Plekken waar honden echt los mgen zijn de Ginkelse heide de Edese heide (ligt vlak bij elkaar) en het Leesten.
Maar er zijn ook nog andere heel mooie plekjes waar verder niemand komt.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door