Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#108822
Een kennis van mij had haar hond een restant venkel gegeven van haar eigen maaltijd.
De hond heeft er veel last van gehad en toen vroeg ze aan mij of honden wel venkel mogen hebben.
Dus die vraag stel ik nu maar aan jullie. ;D

Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#108826
Het mag zeer zeker, maar venkel werkt erg vochtafdrijvend, dus dat is iets waar je rekening mee moet houden. Normaliter gaat venkel darmkramp tegen. Een hond die groente e.d gewend is zou dus eignleijk met venkel in normale hoeveelheden geen problemen moeten hebben.
Door Sandra K
#108928
Ik gebruik Venkel in mijn groentenmixen. Brasso heeft er volgens mij geen last van. De reden om Venkel te gebruiken was dat ik hier op het forum ergens iets gelezen had over voedingsadviezen van een Belgische dierenarts. Hij was erg fan van Venkel als groente. Volgens mij staat het artikel ergens in de bibliotheek.

Sandra
Door Lizzy
#109004
Ja klopt inderdaad. VanderEynde is een groot fan van venkel. Vreemd genoeg reageren mijn honden er ook niet zo heel goed op. Ze krijgen er wat darmgassen van....?!
Door Red_Hunter
#114919
Bedankt voor de antwoorden ik zal het aan haar doorgeven

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door