Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1082205
zat erover te lezen en alle entingen en bijbehorende letters draaien intussen voor mijn ogen ::).
Heb ik 't nou goed gesnapt?
Nobivac cocktail is 3 jarig? We hebben juni 2007 Nobivac DHPPI laten enten en de Lepto. Bij geldigheid staat 1 jaar. Is die DHPPI dus wettelijk 3 jaar geldig?
Ik ga echt niet enten maar wil wel zeker weten of 't klopt wat er in dat entboekje staat.

En sinds welk jaar is dat 3 jarig?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 31 okt 2008, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1082245
gemmaa schreef: zat erover te lezen en alle entingen en bijbehorende letters draaien intussen voor mijn ogen ::).
Heb ik 't nou goed gesnapt?
Nobivac cocktail is 3 jarig? We hebben juni 2007 Nobivac DHPPI laten enten en de Lepto. Bij geldigheid staat 1 jaar. Is die DHPPI dus wettelijk 3 jaar geldig? Ik ga echt niet enten maar wil wel zeker weten of 't klopt wat er in dat entboekje staat.

En sinds welk jaar is dat 3 jarig?

Ja, dat is dus een beetje blll, heb er laatst een discussie over gehad met mijn Da, maar die "1 jaar datum" is dus volgens hun de datum dat je weer terug moet komen voor een vaccinatie, in dit geval dus de Lepto, want jouw DHPPI is 3 jaar geldig maar je Lepto 1 jaar en daarom moet je over 1 jaar terugkomen. Helaas is dat op deze manier niet uit je boekje en/of is de manier van boekje lezen niet uniform en kun je dus alsnog tegen gezeik aanlopen bij shows en clubs e.d.
Sinds wannneer die 3 jarige geldigheid is weet ik niet precies meer, in ieder geval al een paar jaar.
Door mcSnurk
#1082257
Angelique schreef:
Ja, dat is dus een beetje blll, heb er laatst een discussie over gehad met mijn Da, maar die "1 jaar datum" is dus volgens hun de datum dat je weer terug moet komen voor een vaccinatie, in dit geval dus de Lepto, want jouw DHPPI is 3 jaar geldig maar je Lepto 1 jaar en daarom moet je over 1 jaar terugkomen. Helaas is dat op deze manier niet uit je boekje en/of is de manier van boekje lezen niet uniform en kun je dus alsnog tegen gezeik aanlopen bij shows en clubs e.d.
Sinds wannneer die 3 jarige geldigheid is weet ik niet precies meer, in ieder geval al een paar jaar.
ah, dus deze cocktail is idd 3 jaar, Juni 2006 en 2005 hadden we ook al cocktailenting. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat de 3 jaar geldigheid vanaf 2006 was, weet niet zeker..... Dus was 2007 helemaal niet nodig >:(. Eigenlijk zou ik dat dan moeten laten veranderen hé?
Geld die 3 jaar ook voor elk land?

Had ik toen maar geweten wat ik nu weet dan weet ik wat ik toen had moeten doen ::), zucht....
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 31 okt 2008, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinnee
#1083863
Misschien kan je aan de DA vragen of hij voor iedere enting appart wil weergeven wanneer je hiervoor terug moet komen?

Mijn DA heeft dat gelukkig van het begin af aan wel gedaan en daar heb ik nu veel voordeel van. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1083880
gemmaa schreef: ah, dus deze cocktail is idd 3 jaar, Juni 2006 en 2005 hadden we ook al cocktailenting. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat de 3 jaar geldigheid vanaf 2006 was, weet niet zeker..... Dus was 2007 helemaal niet nodig >:(. Eigenlijk zou ik dat dan moeten laten veranderen hé?
Geld die 3 jaar ook voor elk land?
Had ik toen maar geweten wat ik nu weet dan weet ik wat ik toen had moeten doen ::), zucht....
Officieel heb je voor het buitenland alleen maar Rabies nodig.

2007 was al niet nodig geweest, en volgens mij 2006 ook niet want voor de 3 jarige was er een 2-jarige (als ik mij goed herrinner)
Door mcSnurk
#1083992
Angelique schreef: Officieel heb je voor het buitenland alleen maar Rabies nodig.

2007 was al niet nodig geweest, en volgens mij 2006 ook niet want voor de 3 jarige was er een 2-jarige (als ik mij goed herrinner)
was ik al bang voor dat je dat ging zeggen. Dan stuur ik mijn man maar langs. We komen niet meer bij die DA, en mijn man is wat netter in die dingen. Ik wil 'm alleen maar dingen zeggen die ik hier niet neerzetten kan ::)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door