Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1079493
Ik geef mijn dogs sinds een paar maanden CB.
Ik deed altijd bij Lilo de ontworming tabletjes fijngemalen door haar br*ken dus d8, doe het nu door de CB.
Liet ze meteen haar eten staan. Ze rook het denk ik.
Vroeger kreeg ze van me moeder weleens kaas, dus ik weet dat ze dat heerlijk vind, ik de ontworming tabletjes in de kaas gerold, moet ze het ook niet!
Toen heb ik eerst 1 tabletje geprobeerd, in haar mond te doen en heel ver naar achter, en haar bekje dicht gehouden.
Keek ze me zo zielig aan. Maar ik volhouden en na 5 min haar bekje los te houden, spuugt ze gewoon het tabletje uit!
Echt een slimme tante.

Nu mijn vragen:
Ik heb nu hier en daar wat topics gelezen maar het is me niet echt duidelijk: Moet ze ontwormd worden? Ze is nu 4 jaar en 7 maanden.
En weten jullie ook alternatieven? Knoflook? :o

Thanks alvast voor jullie reacties!  :-*
#1079750
Ja, ik vind dat honden wel ontwormd moeten worden.
Pil in wat kaas verstoppen? Of in leverworst?
Of in keel mikken, bek dicht en over de keel aaien, zodat ze moeten slikken.

Kwestie van doorzetten ;-) Echt leuk vind geen enkele hond het denk ik ;-)

Suzanne
#1080106
Ik zou eerst Tannetje advies opvolgen en mocht het dan toch nodig zijn te ontwormen, stop het tabletje naast de tong zo ver mogelijk achter in de keel (bij Fedor verdwijnt bijna mijn hele hand in zijn bek), dan moet het wel lukken. Daarna natuurlijk een heleboel lekkertjes geven! :D
#1080118
Ik denk zelf dat ze geen wormen heeft, wat ze is niet ziek ofzo, en heb al in haar ontlasting geloerd. Maar omdat op de verpakking staat dat je het om het half jaar moet doen .... Weet iemand anders een alternatief, of is dat met knoflook een fabeltj?

Iedereen in ieder geval bedankt voor jullie reacties!  :-*
#1080198
Nog een pillen trukje...

Pak 3 stukjes worst of iets anders wat ie heeeeel lekker vind. In de tweede stop je het pilletje.

Eerst geef je 1 stukje zonder pil. Dan de tweede met pil, maar houd de derde dan al heel zichtbaar, "geefklaar" in je andere hand. Meestal zijn ze dan zo gulzig, dat ze de tweede ontzettend snel doorslikken, bang om de derde te missen.
#1080593
jalukrifa schreef: Nog een pillen trukje...

Pak 3 stukjes worst of iets anders wat ie heeeeel lekker vind. In de tweede stop je het pilletje.

Eerst geef je 1 stukje zonder pil. Dan de tweede met pil, maar houd de derde dan al heel zichtbaar, "geefklaar" in je andere hand. Meestal zijn ze dan zo gulzig, dat ze de tweede ontzettend snel doorslikken, bang om de derde te missen.

Ja, da's ook een hele goeie!
Moet je alleen NIET eerst proberen het pilletje handmatig naar binnen te werken ::) :-[, want dan zijn ze al gewaarschuwd en gaan ze (meestal) elk hapje heel kieskeurig proeven, hoezo slimmerikken? ;D
#1080737
Goeie tip die van 3 plakjes worst.
Ik doe net zoiets: ik gebruik die smeerkaasje puntjes in een rond doosje van la vache qui ri, snijd één door midden (of als je grote hond hebt gewoon een hele) en dan duw je zo die pil erin, beetje aanstampen en je ziet er niets van, pil zit midden in, en ruiken ze ook niet denk ik. Ik geef dan ook idd 1 stukje/kaasje zonder pil en daarna met. Gaat bij mij altijd prima. Ik doe net alsof we gaan trainen en geef dit dan als beloning.

Laatst met de AB-pillen, heb ik ze heel fijn geknipt (of je gebruikt zo'n pillen vergruizer) en door kvv geroerd. Dat had ze ook niet door.
#1080906
vanaalst schreef: ik ontworm ze nooit, wel hou ik de ontlasting goed in de gaten.
Hoi,

Ik heb het een paar keer opnieuw geformuleerd, maar ik kom er niet goed uit hoe ik wil vragen ;-)
Ik bedoel je niet aan te vallen, maar vraag me oprecht af of het handig is om honden nooit te ontwormen. Ben je niet veel te laat als je al wormen ziet? Ik ontworm Merlijn 1 x per half jaar (eh... ongeveer) en Tristan heb ik van 2 tot 6 maanden om de 5-6 weken gedaan. Hij gaat vanaf nu (hij is 7 maanden) ook zo om het half jaar aan de beurt zijn.
Ik vind het toch een wat eng idee om nooit te ontwormen...
(kan gewoon mijn angst zijn hoor ;-)))

Suzanne
#1080911
ik ontworm ook niet, Rakker gaat ontzettend aan de race een uurtje nadat ik die tablet gegeven heb, vraag me dan dus ook af wat het nog doet. En ja, ik kijk de ontlasting altijd na op wormen.

Wat het hebben van wormen betreft of je dan niet te laat bent, bij mensen komen ook wel eens wormen voor sprak ze uit ervaring en dan slik je de tabletten ook pas als je de klachten c.q. wormen al hebt. Niks preventief
#1081016
Dus eigenlijk niet ontwormen en elk half jaar poepjes naar de DA brengen? Want stel dat ze wormen heeft, je ziet niets in de ontlasting en verder vertoont ze niet ziek gedrag, is het dan toch nog gevaarlijk? En dat met knoflook is vette onzin!? Dat dat zou helpen tegen wormen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door