Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#107268
Heb ik zojuist de kalfsribjes opgehaald, blijken het allemaal stukjes vn 10 cm te zijn, terwijl ik gevraagd had om stukken van minimaal 20 cm!
Er zitten ook nog andere stukken in, waarschijnlijk wervel, maar die zijn ook verzaagd tot stukken van zo'n 10 cm.
Voor kleine hondjes natuurlijk ideaal, maar voor Bessy ???
Ze ligt nu op een stuk te knagen die nog 20 cm was, waarschijnlijk vergeten.
Ik heb de grootste stukken eruit gevist, maar wat doe ik met de korte stukjes? Zou ze die niet doorslikken in zijn geheel.
Anders verpats ik ze aan liefhebbers met kleine hondjes!
;)
Die beste slager was zo trots dat ie aan me gedacht had, vroeg zelfs nog of ik nog runderhart nodig had (heb ik nog genoeg)
Dus om het terug te brengen zie ik ook niet zitten
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jeanne op di 08 jun 2004, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#107322
ik heb ze al teruggebracht, vond ie helemaal geen probleem.
Hij had ze zo aangeleverd gekregen, vond het wel heel aardig van hem dat ie nog aan me gedacht had. Heb de grootste stukken gehouden en kreeg voor de rest gewoon mijn geld terug.
Bes ligt nu helemaal te piepen van genot op haar eerste kalfsribbetje, ze kan ze nog niet opeten met die melktandjes, maar ze vind het heeeeerlijk.
Hij vroeg wel of ik niet gewone runderbotten wilde hebben, en zei hem dat ik die te hard vind. Hij zei verschillende klanten te hebben die dus wel die botten voor de hond meenamen, ook van die grote gewrichten.
Nou, misschien dat ik toch maar eens zo'n gewricht probeer, als Bessy wat groter is ;)
Door Paul_Barte
#107325
Jeanne, het is maar net hoe de hond met de botten omgaat.
Stel ze waren wel 20 cm geweest...pak je ze dan af als ze 10 cm zijn of laat je dooreten ;) :P

Er zijn honden die knabbelen op het allerlaatste stukje maar er zijn ook honden die alles proberen door te slikken wat maar haalbaar is.
Door jeanne
#107369
nou, 10 cm was nog groot, er zaten echt kleine brokjes in die ze zo in de bek kon! Vind het een beetje een eng idee bij zo'n pup.
Maar ik heb de 'grootste' er dus uitgevist hoor, de rest van het gruis heeft ie teruggenomen.
Freule die knabbelde er een tijdje aan, en dan liet ze ze liggen, dus gooide ik die vervolgens in de kliko (de botjes hè ;))
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door