Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door brenda
#106766
Gister bij Skip ontzettend veel lopende teken verwijderd. maar er zijn er ook die zich vastgebeten hadden. Van één zo'n teek is de kop blijven zitten. Wat moet ik nu doen?

Groetjes Brenda
Door Truus
#106990
He Brenda wat naar, zeker van de wandeling. :-\

Bij Timo en Mila trouwens niks gevonden...vast de knoflooktabletjes ;D.

Hou het even in de gaten of het geen ontsteking wordt.
Door ziggy
#106991
Brenda,
er zal zeer snel een bult gevormd worden zoals bij een zweer. Dit omdat het lichaam v.d. hond een indringer wil verwijderen.
Een goede tekentang gebruiken die tot tegen de huid gedrukt wordt voor het uitdraaien. Nooit een teek met de nagels van de hand verwijderen.
Groet,
Vic.
Door avalon
#106995
Brenda je hoeft je hier niet echt druk om te maken hoor. Angie heeft dit al vaker gehad (als ik een teek niet gevonden heb bijt ze die zelf eruit). Ik ontsmet het wel altijd even met pure tea tree en de rest gaat van zelf, het komt er vanzelf weer uit. Na een week zie je hooguit nog een klein korstje.

Idd wat Vic zegt, altijd met een tekenpincet, en niet alleen omdat je dan de teek goed kan pakken, maar vooral bij de wat dikkere teken als je die met je handen pakt kan je doordat je in het lijfje knijpt er ook voor zorgen dat de teek weer wat in de hond spuugt, en zelf kan je er ook wat van oplopen.
Laatst gewijzigd door avalon op ma 07 jun 2004, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brenda
#107037
Bedankt voor al jullie reacties.Skip heeft ze inderdaad opgelopen tijdens de wandeling.
Ik heb een gewone pincet gebruikt, maar dit waren van die hele kleine, zodat je ze bijna niet vast kan pakken.
Ik zal het in de gaten houden!

Bedankt :-* allemaal, een hele zorg minder.

Groetjes Brenda
Door lekker kort
#107072
Ik gebruik nooit een tekentang, rol met je vinger over de teek hij wordt dan duizelig en laat in zijn geheel los, had gisteren een trimhond en die had een teek bij zijn voorhuid zitten (wat een plaats he) alleen de kop zat er nog in, dan pak ik de huid vast zodat er een bolling naar boven komt even een beetje beroeren met je vinger vaak kan je dan de kop er met een pincet (ik gebruik een arterieklem) zo uitpakken en dan maak ik het schoon met waterstofperoxide.

Groet Fritz.
Door Lupa
#107077
het duurd me te lang zo :D
ik heb een gewone mensen pincet en de uiteinden heb ik zo gebogen dat de teek in 1 microseconden eraf gaat,met kop en al
Door evelyn02
#115121
Er is een prima tekenverwijderaar op de markt. Het heet O'tom en ziet eruit als een breekijzer. Ik heb er al heel wat teken mee verwijderd en vind het super gaan. Had daarvoor andere tekentangen maar die bevielen me veel minder.
Op de websits www.otom.com kan je meer informatie vinden over de tekenverwijderaar. Ik heb het gekocht bij de dierenarts maar sommige dierenwinkel verkopen ze ook.

Evelyn
Door Anna Penta
#115134
ik ben ook een echte O-Tom-fan. Elke teek, groot en klein, wordt gegarandeerd in z'n geheel verwijderd. Dat van dat duizelig worden als je over de teek strijkt, zou die dan niet alsnog z'n maaginhoud kunnen lozen? Stel dat ie nou ook nog een beetje gestresst raakt? Ik weet het niet, soms denk je van ik heb het gevonden en dan hoor je weer dat daar een eng verhaal tegenover staat. Nog lang niet alles is bekend van teken. Ik gebruik slechts O'Tom en bij de volgende teek ga ik m'n nieuwe Trix-pen met de lasso uitproberen. Mijn hondjes hebben met z'n drieen maximaal twee teken per jaar dus dat wordt wachten.
Door Lizzy
#115138
Mmm, ik vraag me inderdaad hetzelfde af! Als ie duizelig wordt, gaat tie dan niet juist kotsen, de teek?

Dat breekijzertje ziet er inderdaad goed uit. Waar koop ik dit?
Door Anna Penta
#115144
ik kreeg de o-tom tijdens een puppyparty in sleeuwijk. Sommige dierenklinieken, zoals die aan de Pascalweg in R-dam-Zuid verkopen hem. Ik geloof soms ook bij dierenwinkels. Misschien geeft de o'tom-website nadere verkoopinfo?
Door Timmy
#115230
Ik wacht momenteel op een doos voor de verkoop. Als ik ze heb, kan ik ze misschien naar liefhebbers per post opsturen.

Gr.
Linda
Door Lizzy
#115233
Timmy schreef: Ik wacht momenteel op een doos voor de verkoop. Als ik ze heb, kan ik ze misschien naar liefhebbers per post opsturen.

Gr.
Linda
Is dat dan een setje met 1 kleintje voor de kleine teekjes en een grotere voor de grotere teken?
Door Timmy
#115235
Lizzy schreef:Is dat dan een setje met 1 kleintje voor de kleine teekjes en een grotere voor de grotere teken?
Dacht ik wel. Ze zitten met z'n tweeën in één verpakking, als ik het goed zag op hun website.

Gr.
Linda
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door