Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door gertie
#104451
Hoi, ik gebruik altijd tea tree oli ter verkoming van vlooien en teken. Volgens mij werkt het goed maar ik dacht dat dat voor katten ook zo was en ben tot mijn verbazing via jullie op dit forum erachter gekomen dat het voor katten zelf erg slecht is . Wat is jullie mening over tea tree en honden ?
Door alies2
#104465
Hitam heeft vandaag of gister hier nog geschreven dat zij tea-tree gebruikt voor haar katten. Ik gebruik het zelf niet, het werkt hier niet. Bommel is te lekker en met Shamook durf ik geen risico's te nemen dus die krijgt front-line.
Door Peet
#105709
Ik heb voor Beau en Tunja inmiddels zo wat alle homeop. remedies geprobeerd:, mirre, rozemarijn, lavendel, tea tre, combi's van dit alles met aloe enz enz...Helaas, mijn Herders zijn kennelijk te smakelijk voor die rotteken. >:(
Ik denk echter wel dat dit voor iedere hond anders kan zijn, er worden echt goede resultaten met deze middelen bereikt. Alleen helaas dus niet bij mij.

Ik kom er dus niet onderuit om Frontline te gebruiken....
Wat me wel is opgevallen is dat het nu in NL echt heel erg is met de teken (zachte winter) en ik in Frankrijk werkelijk niet 1 teek op ze heb gevonden, terwijl we daar midden in de bossen zitten.... ??? ???...nou ja, heb ik ook een keer mazzel... ;D
Door Anna Penta
#105714
En werkt de Frontline tegen teken Peet? Frontline zou de teken ook pas na 24-48 uur doden zodat je ze nog altijd kunt aantreffen. Of zou dat alleen gelden als de Frontline wordt gebruikt als de hond al teken heeft en vermijden teken honden die al behandeld zijn?
Door Peet
#105727
Bij mij is Frontline echt het enige wat werkt tegen teken. Na het inspuiten verliezen de honden in de loop van de dag / volgende dag de teken die op hun huid zitten.
De eventuele teken die ze in het bos opdoen laten zich sneller weer vallen omdat de gastheer niet lekker smaakt (nou ja, mijn redenatie dan..)
Dus: reeds aanwezige teken laten zich sneller vallen (ik vind dan half-volle exemplaren ipv die volle joekels) en na een paar dagen vind ik er geen enkele meer. Ik moet het wel zeker elke 2 weken herhalen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#105839
Anna Penta schreef: En werkt de Frontline tegen teken Peet? Frontline zou de teken ook pas na 24-48 uur doden zodat je ze nog altijd kunt aantreffen. Of zou dat alleen gelden als de Frontline wordt gebruikt als de hond al teken heeft en vermijden teken honden die al behandeld zijn?
Je hebt 2 soorten Frontline, de pipetjes waarvan je de inhoud op de huid tussen de schouderbladen moet doen, en de spray waarmee je de hele hond moet inspuiten. De spray werkt volgens mij het beste preventief tegen teken, bij gebruik van de pipetjes bijt de teek zich wel in de huid vast maar gaat daarna wel dood. Ik zie dat bij mijn honden, zonder Frontline pipetjes bewegen de pootjes van de teken nog als je ze uit de huid van je hond hebt verwijderd, en na gebruik van de pipetjes zijn ze wel iets volgezogen maar de pootjes bewegen niet meer (volgens mij zijn ze dood). Als je de spray gebruikt vind je helemaal geen teken op je hond, althans zo was dat vorig jaar bij mijn honden.
Gebruikersavatar
Door chooky
#105860
:-[ Ik ben gezwicht.........

Het was geen doen meer. henny wandelt nu elke dag met Chooky, en hij gaat naar het bos bij Austerlitz waar ze door alle struiken heensjeest. Daar komt ze dus elke keer onder de teken vandaan. ik kan er zo 10 vanaf trekken, vaak meer >:( Echt ik HAAT die beesten!!!!!!!
Alles aan naatuurlijke middeltjes heb ik geprobeerd, maar het helpt gewoon niet voldoende. Als ik er eentje mis (met zo'n dikke vacht is dat niet ondenkbaar natuurlijk) dan krijgt ze daar meteen een korstje met wondje, ze krabt ze soms ook zelf stuk, ook niet echt goed.
Chooky heeft dus vanaf nu de scalibor-band om, had ik nog van vorig jaar voor de vakantie in Frankrijk, toen niet omgedaan, was niet nodig. Het lijkt wel of er steeds meer teken biijkomen elk jaar. En het verschilt hier heeeeel veel in welk bos je wandelt. In het Panbos vind ik nauwelijks een teek, in Austerlitz minstens tien.
Door gertie
#105864
Ja snap ik goed op een gegeven moment moet je iets :-\
Het is het een of ander en dan zou ik ook kiezen voor geen teken. En met die band om heb je er nu geen last meer van ??
Gebruikersavatar
Door chooky
#105873
Ik ben pas vandaag overstag gegaan. Ze heeft hem sinds vanochtend om. Ze is nu met Henny naar het bos en ik verwacht dat ze vandaag en morgen nog wel teken heeft, maar in ieder geval heb ik vandaag zelf de tijd om haar helemaal te checken als ze thuiskomt, dan kan ik het gros er nog afplukken voordat ze zich vastbijten :-X Ik hoop dat dat ding doet wat het belooft.....
(ik heb wel Henny geïnstrueerd om op raar gedrag en zo van Chooky te letten, op evt. haaruitval of verkleuringen enzo en hem laten beloven om als hij iets raars ziet hij als eerste die band af moet doen.)
Gebruikersavatar
Door chooky
#105875
AAAAAAAAAAAAAAAAAH :-* :-* :-* Da's wel heel lief! Henny belt net op, helemaal bezorgd, dat Chooky zo hijgt, of ze gewoon moe is (ben net naar het dorp geweest met haar) of dat er misschien wat met die tekenband aan de hand zou zijn. Ik kon hem wel zoenen, hij let dus heel goed op. :-*
Door e-st@r
#144437
De tea tree olie werkt bij Draka en Loekie wel goed, zeg 1 x in de 3 weken dat ik er een afpluk.

Ik vraag me af hoe het gebruikt wordt door de mensen bij wie het niet werkt. ik heb 20 druppels olie gemixt in 300 ml water in een plantenspuitje. Voordat we naar het bos gaan, moeten ze even afzien, maar het werkt wel!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door