Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1054737
Rocky heeft de laatste tijd veel dat hij misselijk wordt en soms diarree,ik ontworm he niet,zou het kunnen dat het daar aan ligt?

Hij heeft altijd alles kunnen eten maar de laatste tijd ,is hij soms misselijk en dan kan ik er midden in de nacht uit gaat hij gras eten,deze week tijdens onze midweek vakantie had hij last van diarree.

Deze week al 3 keer s'nachts naar buiten geweest met hem en poept hij dun.

Misschien toch een keer ontwormen?

Deze week heeft hij geen gras gegeten en ik hoorde zijn darmen niet tekeer gaan,maar wel vaak en dun poepen.
Door K&D
#1054889
Misschien heeft hij een virusje opgelopen? Een hond die de darmen van slag heeft zou ik niet ontwormen. Dan maakt je het er alleen maar erger mee. Ontwormen is 'beter' als ze 100% in orde zijn.
Laatst gewijzigd door K&D op za 27 sep 2008, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1054940
Vandaag gaat het beter,alleen vanmorgen dun gepoept verder niks meer vandaag.

Ik geef hem even wat kippen nekken en wat anders mager vlees met bot erbij.

Maar even nog geen zalmkop of iets dergelijks :)
Door Lizzy
#1056279
Op zulke momenten is het ook altijd een goed idee om probiotica capsules te geven. Als de darmen wat van slag zijn, is dat altijd goed. Probiotica schijnt zelfs iets te beschermen tegen wormen. Dat klopt natuurlijk ook wel want als de darmen in zeer goede conditie zijn, is er weinig kans dat wormen zich er lekker voelen. Nou ontworm ik als er echt wormen zijn maar in geval de darmen niet in goede conditie zijn: breng ik die op peil met probiotica.
Door Lizzy
#1056364
*Marga* schreef: Kefir is toch ook een probiotica?

Of zijn de capsules beter?
In kefir zit probiotica ja. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat kefir zowel bij mijzelf als bij mijn honden niks deed terwijl capsules als de wiedewaai werken.....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1056405
Hoeveel mag hij dan van de capsules?
en kan ik die bij de drogist kopen?
Hij weegt 12.5 kilo


Vanmorgen was het eerst hard zijn ontlasting toen een keer zacht en toen als water met slijm erbij,
Ik merk verder niks aan hem ,
Door Lizzy
#1056412
*Marga* schreef: Hoeveel mag hij dan van de capsules?
en kan ik die bij de drogist kopen?
Hij weegt 12.5 kilo


Vanmorgen was het eerst hard zijn ontlasting toen een keer zacht en toen als water met slijm erbij,
Ik merk verder niks aan hem ,
De helft van de mensendosering. Dus als er op het potje staat "2 capsules per dag", geef jij er 1. Veel drogisten verkopen het wel. Van het merk Arkopharma of Vitotaal. Die van Arkopharma heet "Acidophilus" en die van Vitotaal heet "lactobacillus".
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door