Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Elvira
#104565
Zoals ik al bij het topic wandelen heb gemeld, is Zingaro vermoedelijk besmet met babeseosis. Gelukkig gaat het al een stuk beter. Vanochtend wou hij nog niet eten, maar aangezien hij in de loop v.d. ochtend wel beloningssnoepjes lustte, hebben we het vanmiddag nog maar een keer geprobeerd en toen heeft hij alles opgegeten. Ook vanavond heeft hij lekker gegeten. Zijn temperatuur was vanmiddag ook weer normaal (38,5) en hij is weer wat levendiger. Vanacht heb ik op de bank bij hem "geslapen". In het begin steeds maar naar het ademen luisteren (hij ademde nogal zwaar), toen hij daar mee stopte, gauw v.d. bank gesprongen, maar gelukkig niks aan de hand. Komende nacht maar weer in m'n bed, dat slaapt toch beter. Als ik morgen de uitslag heb laat ik het weten.

Elvira
Laatst gewijzigd door Elvira op do 03 jun 2004, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#104569
Wat een zorgen he Elvira bah. Gelukkig is de koorts minder en heeft hij weer iets gegeten.
Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van het bloed.
Sterkte en een goede nachtrust in je eigen bedje.
Groeten Truus.
Door ine
#104571
Elvira, wat naar allemaal! Fijn dat het nu iets beter gaat, maar knuffel hem maar veel, ook van mij!
Door Elvira
#104737
De dierenarts heeft gebeld. De parasiet is niet aangetoond in z'n bloed. Wel heeft hij bloedarmoede en een onsteking. De waarden voor z'n lever en nieren en het eiwitgehalte waren allemaal goed. We moeten de antibiotica-kuur afmaken en over 3 weken nog eens laten controleren hoe het met z'n bloedarmoede is. Vanochtend wou hij weer niet eten, maar vanmiddag heb ik het nog een keer geprobeerd en heeft hij alles opgegeten. Ik heb gevraagd of ik hem wat extra lever moest geven i.v.m. de bloedarmoede, maar de dierenarts zei dat dat niet nodig was, omdat in hondenvoer genoeg ijzer zat, er zat tenslotte veel vlees in :-\ Ik heb gezegd, ja want hij krijgt vers vlees, ik mocht hem wel wat kippenlevertjes geven, maar niet te veel, want dat was ook niet goed. Hij zei dat is licht verteerbaar. Ik zal wat voor hem ontdooien.
Aan de ene kant ben ik op gelucht, maar ik weet nog niet waar die onsteking zit en waardoor hij bloedarmoede heeft.

Groetjes Elvira en bedankt voor het medeleven
Door Lizzy
#104787
Hoi Elvira, jeetje, ik heb wat gemist geloof ik.. Wat erg dat jouw hond waarschijnlijk besmet is met Babesiosis! Is het hier in Nederland gebeurd? (en ben jij het zoveelste slachtoffer?).

Wat gaan ze nu nog verder doen om aan te tonen dat het Babeseosis of iets anders is?

Kippenlever werkt behoorlijk laxerend. Ijzer zit inderdaad in rood vlees (pfff, hij met z'n brokken), maar ook in volle granen, oesters, asperges, peterselie, kersen, etc.

Ik denk dat wat extra peterselie (gepureerd of geplet in de vijzel) ook niet verkeerd is voor jouw hond in deze omstandigheden! Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt. Heel veel sterkte.
Door Elvira
#104801
Lizzy, hij heeft gelukkig geen babeseosis, hoewel de klachten er wel op leken (lusteloos, diaree, koorts, overgeven, bleek tandvlees). Maar wat hij nu wel heeft, behalve een onsteking en bloedarmoede ?

Elvira
Door oebaya
#104839
Elvira schreef: Lizzy, hij heeft gelukkig geen babeseosis, hoewel de klachten er wel op leken (lusteloos, diaree, koorts, overgeven, bleek tandvlees). Maar wat hij nu wel heeft, behalve een onsteking en bloedarmoede ?

Elvira
Jemig Elvira, wat vervelend. Het lijkt wel op mijn Lab, die had alleen geen diarree, wel pijn, ook koorts en hartstikke bleek tandvlees en geen goede bloedwaardes. Bij hem denken ze aan de milt en daar krijgt hij nu medicijn voor waar hij het goed op doet, maar hij bijft gauw moe. Hebben ze bij jouw hond al naar de milt gekeken?
Sterkte.
Nicolette
Door Truus
#104847
Hoi Elvira, van de ene kant een opluchting maar wat is het nu wel he.
Fijn dat hij toch weer heeft gegeten.
Hoe gaat het verder, is hij weer wat levendiger en hoe is zijn ontlasting?
Geef hem maar een lekkere knuffel en jij sterkte meid.
Door ziggy
#105420
He Elvira,
ben enkele dagen niet op het net geweest. Heb wel wat gemist lees ik zo.
Hoe maakt Zingaro het vandaag? Al iets beter? Weet je al wat soort ontsteking hij heeft?
Geef hem een flinke hug van ons.
Groet,
Vic.
Door Elvira
#105485
Het gaat in ieder geval goed. Hij is vandaag in het bos geweest en was zo blij dat hij zich rot gerend heeft en lekker in de plassen is gaan liggen en in het zand heeft gerold. Hij eet goed, dus wat dat betreft geen probleem. Maar waar de onsteking zit weet ik niet. De dierenarts heb ik alleen aan de telefoon gehad en die zei dat ik de antibiotica-kuur maar moest afmaken.
Ik snap ook niet waar de bloedarmoede vandaan kan komen. Maar ik merk momenteel niet veel meer aan hem, alleen z'n ontlasting is wat lichter dan anders ('t lijkt net of hij brokken gegeten heeft ;) )
Elvira
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door