Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfje
#104729
Ja daar ben ik weer.
Ik heb een keer in gekke bui 1 kilo eendags kuikens gekocht (kost niks)
Dacht ff proberen of de hond of kat t lekker vinden.
En wat schets mijn verbazing??
Ze kijken er bijde niet naar om. De kat slept hem wel naar mij toe en legt hem bij me neer alsof ze hem zelf gevangen heeft.

Nu had ik een vraagje.
Bestaan er truukjes om t aantrekkelijker te maken?
Want nu zit ik met een kilo eendags kuikens in me vriezer en ik heb maar een minivriezer en neemt ruim de helft van me vriezer in.
Ik heb de kuikens al open gesneden en schedeltje open gebroken enz om de geuren vrij te laten komen maar niks.
De hond pakt t wel maar lijkt de veren vies te vinden?
En spuugt t weer uit.
Misschien iemand die weet hoe ik makkelijk de veertjes verwijder?

Bijde eten nu regelmatig tussendoor rauwe kipfile dat gaat er met smaak in. Ik hoop dat ik ze kan laten merken hoe lekker de eendagskuiken is ;)

De kat verwacht ik eigenlijk weinig van die heeft niet veel tanden meer. 3 hoektanden 1 snijtantje en wat kiezen maargoed. je weet nooit.
Door Sammy_Shunka
#104730
Hoi!!!

Nu misschien een dom vraagje, haal je dat ook bij de poulier of en z'n zaak waar ze reptielen verkopen want dat wordt toch ook regelmatig gevoed aan slangen en zo?
Door wolfje
#104733
Ik heb t gekocht bij faunaland in denhaag.

http://www.faunalandhofstede.nl

Daar heb je vele afdelingen!! en de kuikens liggen in de vriezer bij de honden en katten afdeling en niet bij de reptielen. Al worden ze ook aan reptielen gegeven.
Maar 1,40 voor 1 kilo vond ik zeker geen geld om ff te proberen maarja als ze t niet moeten blijft me vriezer vol whahah.
Door Mayka
#104734
Onze hond en 2 van de 4 katten willen ook geen ééndagskuikens eten, de andere 2 katten staan me al miauwend op te wachten als ik uit mijn werk kom, omdat ze weten dat ze dan elk 2 kuikens krijgen.
Misschien kwestie van smaak???
Door wolfje
#104736
en toch denk ik dat maya de hond de kuikens pakt als ik de veren verwijder dus wil dat zeker een keer proberen maar hoe gaan die veren t makkelijkst eraf ja kook erover maar dan is t niet rauw meer :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#104778
In je keukenmachine malen en dan door de g/fmix mengen :-X

Plukken is bijna geen doen, dan is de kook erover ook ene optie, als ze het maar even als eten herkennen.
Hier vinden een paar honden het echt lekker, een paar willen alleen gekookte kuikens en de rest legt ze netjes naast de bak in de trant van "vreet het zelf :-X)
Door Esther&co
#107935
Scarlett is er nu een aan het verorberen, Zoë loopt er mee in zn bek om het zo te gaan begraven in de tuin.
Maar mischien eet ze hem zo nog wel op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door