Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#104588
Vroeger gaf ik geweekte 5-granen (van de reformwinkel) met bijv. yoghurt en wat fruit. Dit kregen ze soms als ontbijt.

En nu geef ik geen granen meer.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 02 jun 2004, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#104590
Ik geef geen granen alleen kvv.

Toen ze bij ons nog brokken kregen en ik nog niet beter wist, had een van mijn honden veel vachtproblemen en jeuk. Naar mijn idee van die granen dus....geen granen meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#104598
Ik heb nog nooit het nut gezien van een granenmaaltijd. Dit mede mdat de meeste huid/vacht en/of spijsverteringsproblemen veroorzaakt worden door granen.
Af en toe wat "hoogwaardige" granen aan een maaltijd toevoegen, oké, maar structureel granenmaaltijden, nope.
Door Anna Penta
#104676
Ik geef ook geen granen meer. Bij mij lusten ze in de eerste plaats geen granenpap, heb het 1 x geprobeerd. Verder mag Pon geen granen ivm allergie. Alleen Kit krijgt af en toe een stukje brood.
Door Lizzy
#104691
Nou, ik zag er toentertijd wel het nut van in. Ze kregen overigens maar 1 a 2 graanontbijtjes per week. Ik denk dat ze daarmee nog steeds minder granen binnen kregen dan de gemiddelde versvlees of barf-hond. Maar goed, de redenen voor mij om het te geven: granen bevatten vitamine E en B's. En JdBL beveelde het aan. En het is lekker goedkoop.

Maar ja, het beviel niet. Gevoelsmatig vond ik het niks. Een hond eet geen graan.... hoewel ze het hier wel erg lekker vonden hoor! Maar ik vond de ontlasting ook slap na een granenmaaltijd. En ik had het idee dat de oren van Whoofer ook weer viezer/roder werden. Dus, het is weer afgeschaft. Ze krijgen hier nooit of zelden granen. Als ze granen krijgen dan is het in de vorm van een stukje oud bruin brood.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#104696
De enige granen die ze hier krijgen is in de vorm van 1 of 2 eetlepels havervlokken en dat is om reden van het hoge vit. b gehalte. (en het prakt zo lekker met de groenten :D)
Door gertie
#104714
Ik dacht dat granen zo´n beetje taboe was :o Maar als ik het goed begrijp is er niets mis mee om zo af en toe bijv. oud bruinbrood te geven?
Door Paul_Barte
#104719
gertie schreef: Ik dacht dat granen zo´n beetje taboe was :o Maar als ik het goed begrijp is er niets mis mee om zo af en toe bijv. oud bruinbrood te geven?
In principe kan dat wel maar als je een hond hebt die allergisch reageert op graan (en dat doen erg veel honden) bestaat de kant op jeuk (soms al na een halve boterham).
Door Paul_Barte
#104720
laura schreef: Ik geef Tosca af en toe rijst, valt dit ook onder granen of juist niet ???
Ook rijst is graan.....echter wel een makkelijk opneembare bron.
Door Sammy_Shunka
#104722
Hoi!!!

Ik had gelezen van een granenmaaltijd onder de vorm van gekookte spagethi, rijst en havermout.Er werden ook bonen bij vermeld maar Sammy mag geen bonen hebben want dan heeft mijn hond een fonteintje uit zijn poepje. Ik denk dat Sammy dat menutje héééééééél erg lekker zal vinden met een beetje cottage cheese of sardientjes. Sammy is bv verzot op zijn groentenmixjes.Hihih hij heeft iedere keer worteltjes op zijn neus en een beetje yogurht van zodaing zijn potje uit te likken.
Zou dat goed zijn moest ik dat bv 2 maal per week geven?
Door gertie
#104724
Ik denk dat een van mijn hondjes een allergie voor granen heeft. Dus om dit te proberen kan ik geen lam/rijst kip/rijst of eend/rijst voeren en in het natuurvoer van carnibest zit ook rijst ??? Hoe/wat moet ik dan ::)
Door Lizzy
#104771
Sammy_Shunka schreef: Hoi!!!

Ik had gelezen van een granenmaaltijd onder de vorm van gekookte spagethi, rijst en havermout.Er werden ook bonen bij vermeld maar Sammy mag geen bonen hebben want dan heeft mijn hond een fonteintje uit zijn poepje. Ik denk dat Sammy dat menutje héééééééél erg lekker zal vinden met een beetje cottage cheese of sardientjes. Sammy is bv verzot op zijn groentenmixjes.Hihih hij heeft iedere keer worteltjes op zijn neus en een beetje yogurht van zodaing zijn potje uit te likken.
Zou dat goed zijn moest ik dat bv 2 maal per week geven?
Ik zou het eerlijk gezegd niet durven te zeggen. Kijk, ik vind veel graan (en dus spagetti en rijst en havermout) helemaal drie keer niks. Maar je kunt het proberen en dan moet je even kijken hoe jouw hond er op reageert.
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door