Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#1045629
je wordt er toch echt niet goed van, eerst naar de da om enten door te spreken, zonder hond dus.... ik wil niet dat er iets naar binnen gaat waar ik het niet mee eens ben. Tuurlijk komt dan 3 jarige registratie nobivac aan de orde... nou, ja dat is wel zo maar dat kan niet echt in je entboekje omdat er ook lepto bij in zit en die is maar een jaar geldig, ik dus, ja ok, maar dan kan ik nog kiezen om volgende jaar opnieuw langs te fietsen voor de lepto... ja maar, de entvlesje heeft maar een sticker, en die is voor ook lepto dus mag het maar 1 jarig in de boekje staan... grrrr, ik heb nu gezegt, ik wil absoluut niet enten als er niet een datum drie jaar in de toekomst sta, als ze dan appart willen dat er lepto voor over een jaar in staat, prima, anders niet. Nu ga ik vanavond met Blues, dan kan ik wellicht opnieuw deze argument gaan houden dan krijg ik dus een ander ::)
Door tessa
#1045789
Ik heb deze discussie ook al eens gevoerd met een dierenarts.
Hij wilde ook onder geen voorwaarde de driejaartermijn in het entboekje schrijven.
Helaas zat de enting er al in maar anders had ik weggegaan. :(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1045807
Maar hoeveel moeite kost het om er met de hand bij te schrijven Weil geldig t/m ..-..-2009 ? :-\
Door roefus
#1045808
Kan de L niet los van de DHP ?
(dacht dat Nobivac ook 'n losse Weil-enting had  :-\)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1045824
Ik ga hier binnenkort bij mijn da ook over beginnen. Hoop dat het niet zoveel moeite kost als bij jullie.  :(
Sterkte!  :)
Door Suzanne
#1045847
Hoi,
dat is een beetje willekeur van de DA en van de interpretatie die jij eraan hecht als eigenaar.

Ik heb ook gekozen voor Nobivac 3 jaarsenting en in mijn boekje heeft de DA toen aangetekend (dus opgeschreven) dat ik een jaar later moet terugkomen voor 'uistluitend weil'. Dat is gisteren gezet en ik heb nu weer de aantekening 'volgend jaar uitsluitend Weil' en er zal dan komen te staan 'terugkomen voor nobivac -enting.
Vind IK prima! 

Doe er desnoods een uitgeprint schema bij van de entingen Nobivac en klaar is Klara. Je kunt dan aan  "iedereen" genoegzaam uitleggen en laten zien dat je conform schema ent.

Er zijn mogelijk DA's die zeg maar dubbel agenderen 'komt u over 3 jaar voor weer deze en dan in de tussenliggende jaren voor Weil'. Dat zou het meest juiste zijn, maar dan moeten er dus 2 jaartallen staan... Misschien is dat te overleggen? Het is tenslotte 'juist en correct' dus zou je DA geen bezwaar moeten maken als jij het graag zo wilt hebben?

Er zijn meer variaties denkbaar. Zolang alle partijen weten wat er bedoeld wordt en wat er neergezet EN geent wordt lijkt me dit geen probleem.

Groetjes,
  Suzanne
Door Lizzy
#1045855
roefus schreef: Kan de L niet los van de DHP ?
(dacht dat Nobivac ook 'n losse Weil-enting had :-\)
Ja, dat kan zeker. Alleen moet de DA dan een andere oplossingsstof gebruiken voor de DPH enting, want ze gebruiken de Weil enting om de DHP in op te lossen. De DA kan daarvoor gedestilleerd water gebruiken en volgens mij ook de losse oplosstof van de katten-enting. Kunnen ze alleen de enting zelf wegkieperen dus die zul je dan ook moeten betalen.
Door Suzanne
#1045864
Jahoor, ik heb alleen Weil gekregen... nou ja, Merlijn dan he? ;-)
Wat daarin als oplosmiddel gebruikt is weet ik niet; het kwam gewoon uit een flesje ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1045867
conleeuw schreef: je wordt er toch echt niet goed van, eerst naar de da om enten door te spreken, zonder hond dus.... ik wil niet dat er iets naar binnen gaat waar ik het niet mee eens ben. Tuurlijk komt dan 3 jarige registratie nobivac aan de orde... nou, ja dat is wel zo maar dat kan niet echt in je entboekje omdat er ook lepto bij in zit en die is maar een jaar geldig, ik dus, ja ok, maar dan kan ik nog kiezen om volgende jaar opnieuw langs te fietsen voor de lepto... ja maar, de entvlesje heeft maar een sticker, en die is voor ook lepto dus mag het maar 1 jarig in de boekje staan... grrrr, ik heb nu gezegt, ik wil absoluut niet enten als er niet een datum drie jaar in de toekomst sta, als ze dan appart willen dat er lepto voor over een jaar in staat, prima, anders niet. Nu ga ik vanavond met Blues, dan kan ik wellicht opnieuw deze argument gaan houden dan krijg ik dus een ander ::)
Dit is dus gewoon gezeik, want de DHP en de Lepto hebben een apart stickertje, dus kan hij achter de DHP 2011 zetten en achter de Weil 2009.
Hier vandeweek ook de discussie gehad hoor dat ze de DHP afgetekend had op 2009 (zat nog geen Weil bij) en toen werd het zo gebracht dat "algemeen gezien" de volgende enting ...welke staat er dan zogenaamd niet...moet volgend jaar en dat was dus Weil. en toen was het bingo, want ik schreef al... de Weil had ze nog niet, dus voglens haar redenering had er dan augustus 2008 moeten staan i,p,v, juli 2009.
Affijn, hoop gezanik en gemor, maar nu staat de dHP tot 2011 afgetekend en mag ze later de Weil tot 2009 aftekenen. (kleine moeite goort plezier 8) ;D)
Door Cindy de Wolf
#1045897
Ook Maarten heeft netjes in mijn boekje vorige maand afgetekend DHP geldig tot aug 2011, niets geen problemen. Pffff wat doen sommige toch moeilijk >:( :-\
Door Cindy de Wolf
#1045900
roefus schreef: Kan de L niet los van de DHP ?
(dacht dat Nobivac ook 'n losse Weil-enting had :-\)
Alles kan los. Maarten had nu een heel mooi koelkastje hangen met alle entingen erin en alles was stuk voor stuk los verkrijgbaar. Dus bijvoorbeeld ook een losse DHP. Kan je zelf altijd nog kiezen voor de L als je dat zou willen.
Door roefus
#1045951
Suzanne schreef: Jahoor, ik heb alleen Weil gekregen... nou ja, Merlijn dan he? ;-)
Wat daarin als oplosmiddel gebruikt is weet ik niet; het kwam gewoon uit een flesje ;-)

Suzanne
Ik begrijp uit het antwoord van Lizzy dat de losse Weil-enting het probleem ook niet is, maar wel de DHP zonder Lepto. Omdat deze dan dus in gedestilleerd water of in de losse oplosstof van de kattenenting zou moeten worden opgelost (als ze het niet in de Weil-enting kunnen oplossen, indien je deze los zou willen hebben).
Door roefus
#1045952
Cindy de Wolf schreef: Alles kan los. Maarten had nu een heel mooi koelkastje hangen met alle entingen erin en alles was stuk voor stuk los verkrijgbaar. Dus bijvoorbeeld ook een losse DHP. Kan je zelf altijd nog kiezen voor de L als je dat zou willen.
Stuur die Maarten eens wat kilometers zuidelijker.... >:(

Hier doen ze alsof ze water zien branden, als ik het ter sprake breng. Zelfs het woord 'Nobivac' kost moeite :-X
Door Suzanne
#1045953
roefus schreef: Ik begrijp uit het antwoord van Lizzy dat de losse Weil-enting het probleem ook niet is, maar wel de DHP zonder Lepto. Omdat deze dan dus in gedestilleerd water of in de losse oplosstof van de kattenenting zou moeten worden opgelost (als ze het niet in de Weil-enting kunnen oplossen, indien je deze los zou willen hebben).
excuseer, fout begrepen ;-(
Wat jij bedoelt is niet iets wat ik 'wil' dus heb me daar niet in verdiept.

Vooralsnog ben ik tevreden met hoe het nu gaat, met het schema wat ik aanhou voor beide kanjers.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door