Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Urs
#104594
De urine van Lunapoes is weer nagekeken. De ph is van 9 naar 8 en het struviet is verdwenen. Ze gaat de goeie kant op!! Met de carnibest alleen lukte het dus niet om het te verbeteren Ze heeft dus nu gemengd gehad Carnibest met blaasdieet en met water. Ben al lang blij dat het struviet weg is.
Weet iemand dat of bronwater met een ph van 6 van invloed kan zijn op de ph van de urine? Verlagen dus?? Water uit de kraan schijnt een hogere ph te hebben dan bronwater en misschien is het wel een hulpmiddel om de ph naar benee te krijgen. Over een maand gaan we weer controleren en ik ga denk toch proberen met bronwater te mengen. Wie weet werkt het.
Groetjes Ursula
Gebruikersavatar
Door sylvia
#105086
Wat geweldig dat de struviet is verdwenen, en laten we hopen voorgoed. Over de ph waarde van het water durf ik niets te zeggen,maar je kan altijd gaan proberen met bronwater lijkt me.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#105452
Ik vind de pH nog knap hoog. Kan lastig zijn om lager te krijgen.
Volgens mij hebben de verschillende bronwaters verschillende pH's. Staat het niet op de verpakking?
Als het inderdaad een pH van 6 heeft, zou het moeten kunnen bijdragen aan een lagere pH.
Door Elise
#106098
Spike die in het verleden uraatkristallen heeft gehad, krijgt nu Barleduc te drinken. In een artikel uit Canada haal ik het volgende:

Dr Weiss adds that distilled bottled water may be very effective, as well, although no scientific study has been conducted to prove its benefit

Verder weet ik dat mensen met urinestenen wordt aanbevolen om gekookt water te drinken.

Succes ermee,

Elise
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door