Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1042674
Als een hond dat heeft (giardia) en hij blijft maar zo mager ,wat kan je er aan doen?

Kan ik adviseren om vers te geven?

Ze geeft nu brokken.

De hond krijgt nu een stevige kuur zei ze en als dat niet helpt gaan ze opereren om een stuk van de darmen af te halen.
Zou kefir nog iets uithalen?
Door Fido
#1042700
*Marga* schreef: Als een hond dat heeft (giardia) en hij blijft maar zo mager ,wat kan je er aan doen?

Kan ik adviseren om vers te geven?

Ze geeft nu brokken.

De hond krijgt nu een stevige kuur zei ze en als dat niet helpt gaan ze opereren om een stuk van de darmen af te halen.Zou kefir nog iets uithalen?

Dit begrijp ik niet?

diagnose giardia = kuurtje = over.
Tenzij je constant een herbesmetting heb maar dan moet je goed je andere maatregelen flink onder de loep nemen.

Het is mij onbekend om te gaan opereren, je kan ook moeilijk alle darm weghalen? Giardia zit niet op één plekje lijkt mij?

Wat voor onderzoeken zijn er gedaan?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1042766
Ze weten volgens mij niet wat het precies is , ze denken giardia.

Hij krijgt nu alleen maar medicijnen.
Ik zie haar pas volgende week zaterdag weer.

Ik zal het eens precies vragen en anders zeg ik kom eens een kijkje nemen op barfplaats.
Door verwonderd
#1042782
:o :o :o :o :o :o

Opereren om een stukje van de darmen af te halen?!?!? Ik ben oprecht heel erg geschokt. Bij mijn kat werd voorzichtig voorgesteld een biopsie te doen, toen ze toch al werd gesteriliseerd. Maar dat is niet doorgegaan omdat ze net wel een goede drol had gedraaid. Maar zomaar opereren zonder te weten wat er aan de hand is?!? (overigens hadden we al een hele weg met haar afgelegd, voordat uberhaupt een biopsie werd voorgesteld!!)

Ik zou zeggen: een snaptest om te kijken of het giardia is, en dat is heus niet zo moeilijk!! (desnoods ontlasting laten opsturen naar het lab) zo ja, kuur Panacur (2e keer na drie weken) daarna weer testen, is het er nog, dan ab, dan weer testen net zo lang tot de giardia weg is.

Belachelijk dat medicatie wordt gegeven zonder dat giardia is geconstateerd, ik maak me hier heel boos over.

Ook zou ik laten testen op bacterien, mocht het geen giardia zijn en mochten het geen bacteriele infectie zijn, dan laten testen op andere parasieten (bv cryptosporidia).

Maar eerst een andere da zoeken, want deze da weet dus niet waar hij/zij mee bezig is. En dan vragen of die da in het bezit is van snaptests om giardia te laten testen.

(ik reageer overigens zo geirriteerd omdat mijn kat een behoorlijke giardia en crypto infectie heeft gehad)
Laatst gewijzigd door verwonderd op zo 07 sep 2008, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1042850
Nou ik zou zeggen eerst een andere DA zoeken en het beestje goed alten onderzoeken.

Wat een raar iets om t diertje te behandelen tegen iets waarvan ze niet onderzocht hebben of t wel zo is en dan ook nog als t niet beter wordtmeteen gaan opereren. 

Ja en overzetten op vers met de tijd is geen luxe ...toch  ;)
Door Chubby
#1042913
Hier absoluut goede ervaringen met BARF na een stevige Giardia infectie. Die parasiet richt zoveel schade aan dat beestjes er na genezing lang last van houden..

Een dergelijke operatie lijkt me overbodig bij een parasitaire infectie?
Door verwonderd
#1042915
Chubby schreef: Hier absoluut goede ervaringen met BARF na een stevige Giardia infectie. Die parasiet richt zoveel schade aan dat beestjes er na genezing lang last van houden..

Een dergelijke operatie lijkt me overbodig bij een parasitaire infectie?
Hier perfecte ervaring, zelfs met kvv ;)
En mijn kat is behoorlijk geinfecteerd geweest, nl als kitten al :'(

Een operatie is zeer zeker overbodig, zit me hier gewoonweg op te vreten van ergernis.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1042942
Moet je niet doen ,ik ga eerst eens goed vragen wat er zoal gedaan is en wat precies de plannen zijn.


Ik wilde alleen weten of rauw voer voor zulk iets als giardia  goed is ,en of kefir misschien ook zal helpen.
Ga haar zeker voorstellen om eens hier te komen kijken.
Door verwonderd
#1042962
*Marga* schreef: Moet je niet doen ,ik ga eerst eens goed vragen wat er zoal gedaan is en wat precies de plannen zijn.


Ik wilde alleen weten of rauw voer voor zulk iets als giardia goed is ,en of kefir misschien ook zal helpen.
Ga haar zeker voorstellen om eens hier te komen kijken.

:)
Ja, rauw voer is zeker goed. Mijn boslief poepte van de 1 op andere dag (cold turkey op rauw overgezet) prachtige barfsigaren, na 8 maanden diarree.
Door kojak
#1044369
Hier ook een hondje dat als pup een half jaar met giardia heeft gelopen, had er erg veel last van en de dierenarts wuifde het een beetje weg. toen eenmaal vast stond dat het giardia was hebben we een kuurtje mee gekregen, is hij op kvv gegaan en heeft hij ook kefir gekregen. Hij begon flink op te knappen maar hij heeft wel barf nodig gehad om zich echt helemaal goed te voelen, de kefir krijgt hij nog steeds en van de giardia hebben we niks meer gemerkt.
ik weet niet of het de kuur is geweest, de kvv, of de kefir. maar ik denk dat het sowizo een goede stap is het hondje op vers te zetten, die van mij had helemaal geen kans om aan te sterken op de brok, hij werd als maar zwakker.
Laatst gewijzigd door kojak op di 09 sep 2008, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Juul
#1047107
Hier ook een hondje dat als pup een half jaar met giardia heeft gelopen, had er erg veel last van en de dierenarts wuifde het een beetje weg. toen eenmaal vast stond dat het giardia was hebben we een kuurtje mee gekregen, is hij op kvv gegaan en heeft hij ook kefir gekregen. Hij begon flink op te knappen maar hij heeft wel barf nodig gehad om zich echt helemaal goed te voelen, de kefir krijgt hij nog steeds en van de giardia hebben we niks meer gemerkt.
ik weet niet of het de kuur is geweest, de kvv, of de kefir. maar ik denk dat het sowizo een goede stap is het hondje op vers te zetten, die van mij had helemaal geen kans om aan te sterken op de brok, hij werd als maar zwakker.
Hier idem, zonder de kefir overigens.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door