Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1041043
Hoi,

Ik ben de draad kwijt.... ;-(
Merlijn is vorig jaar geent met Nobivac/Intervet:
Nobivac L+DHPPI

Tot zover leek me goed, hij moet nu twee jaar L+P krijgen, dan weer de 'grote' (gewoon volgens schema Nobivac).

Geweldig ;-)  maar WAT is L en WAT is P??
Is 1 ervan  "ziekte van Weil"?  Kan ik die twee dan wel samen laten zetten?
Ik zie er streng op toe dat hij idd niet meer kijgt dan L +P (wat het ook weze mogen).

Groetjes,
  Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#1041078
L+DHPPi
L=leptospirose (Weil)
DHP=Parvo, Hondeziekte en Leverziekte
Pi=parainfluenza (kennelhoest'

DHP is drie jaar geldig (bij Nobivac)
Lepto werkt nog geen jaar
Pi is bij veel mensen discutabel, enting is een jaar geldig
Lepto  zou je misschien beter apart kunnen enten
;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1041222
Als het een enting van Nobivac is ja. Andere merken hebben geen 3-jarige registratie.
Suzanne schreef: Hoi,

Ik ben de draad kwijt.... ;-(
Merlijn is vorig jaar geent met Nobivac/Intervet:
Nobivac L+DHPPI

Tot zover leek me goed, hij moet nu twee jaar L+P krijgen, dan weer de 'grote' (gewoon volgens schema Nobivac).

Geweldig ;-) maar WAT is L en WAT is P??
Is 1 ervan "ziekte van Weil"? Kan ik die twee dan wel samen laten zetten?
Ik zie er streng op toe dat hij idd niet meer kijgt dan L +P (wat het ook weze mogen).

Groetjes,
Suzanne
Ik neem aan dat je bedoelt: hij moet nu twee jaar L en Pi krijgen. Want L(lepto=Weil) en Pi (=paraïnfluenza) hebben geen driejarige registratie.
P is dus Parvo en die zit in de "grote" 3-jarige.
#1041522
pike schreef: Als het een enting van Nobivac is ja. Andere merken hebben geen 3-jarige registratie.Ik neem aan dat je bedoelt: hij moet nu twee jaar L en Pi krijgen. Want L(lepto=Weil) en Pi (=paraïnfluenza) hebben geen driejarige registratie.
P is dus Parvo en die zit in de "grote" 3-jarige.
In mijn entingenboekje staat P en L maar ik zal het nakijken op de site van Nobivac! ;-)
Dank je wel!

Suzanne
Door K&D
#1042706
Pi vind ik zelf niet nodig. In de Pi vaccinatie zit ook 'kennelhoest', dus ik zou even navragen of je dierenarts met die Pi niet de kennelhoest bedoelt. Of je die wilt laten zetten, dat moet je zelf overwegen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door