Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door tiny
#1040484
Oke, Tessa gaat geent worden met Nobivac dhppi. Eigenlijk wil ik de pi niet. Wordt er ook Nobivac dhp geleverd? Wie weet dit.
De reden dat ik haar laat enten is omdat ze een bloedbepaling heeft gehad ivm reizen naar Engeland (Pasteur instituut) Dan moet je de entingen bijhouden anders kom je niet door de controle.

DA zegt dat er alleen dhpPI geleverd wordt. Is dat zo, ik twijfel.
Ps. ik laat hem niet verdunnen met Weil. Die laat ik apart zetten.... of niet. ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#1040485
Alleen DHP van Nobivac bestaat ook. En die is drie jaar geldig. (Kijk maar op de site van Intervet. )  ;)
Door Lizzy
#1040489
Jouw dierenarts moet even zijn literatuur lezen. Nobivac levert gewoon de DHP. En deze wordt eigenlijk altijd opgelost met de Weil enting. En dus moet je inderdaad vragen of hij het vaccin in iets anders op wil lossen (ik vind DHP + Weil ook teveel).
Door Ziviaantje
#1040557
Misschien bedoelt hij dat hij alleen met pi besteld ? Hij moet entingen nml minimaal per 10 stuks bestellen, en als één klant een bepaalde enting wil is dat niet te doen voor hem, houdt hij er 9 over. Je zou even kunnen informeren bij een andere dierenarts die het wel standaard in voorraad heeft.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1040563
tiny schreef: Oke, Tessa gaat geent worden met Nobivac dhppi. Eigenlijk wil ik de pi niet. Wordt er ook Nobivac dhp geleverd? Wie weet dit.
De reden dat ik haar laat enten is omdat ze een bloedbepaling heeft gehad ivm reizen naar Engeland (Pasteur instituut) Dan moet je de entingen bijhouden anders kom je niet door de controle.

DA zegt dat er alleen dhpPI geleverd wordt. Is dat zo, ik twijfel.
Ps. ik laat hem niet verdunnen met Weil. Die laat ik apart zetten.... of niet. ::)
Dat gaat toch alleen om de Rabies?

Maar, wat de anderen ook al zeiden, DHP bestaat gewoon. Maar hij zal dat dan wel voor jou moeten bestellen, evenals de losse oplosrommel voor de Weil.
Door Lizzy
#1040778
Angelique schreef: Dat gaat toch alleen om de Rabies?

Maar, wat de anderen ook al zeiden, DHP bestaat gewoon. Maar hij zal dat dan wel voor jou moeten bestellen, evenals de losse oplosrommel voor de Weil.
Dat dacht ik eigenlijk ook... Daar heb je toch geen DPH voor nodig?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1040819
Lizzy schreef: Dat dacht ik eigenlijk ook... Daar heb je toch geen DPH voor nodig?
Voor daadwerkelijk grenspassage durf ik dat even niet te zeggen, maar om je bloedtest geldig te houden hoef je alleen Rabies te doen, want daar draait het ook enkel en alleen om bij de bloedtest.
Door Deesje
#1041122
voor de grenspassage is dhp niet verplicht.. inderdaad wel de rabies titerbepaling (en dus enting) en de wormen (drontal) en tekenbehandeling (practic) 24-48 uur tevoren bij de dierenarts uitgevoerd..

de middelen kunnen evt afwijken omdat het op basis van de werkzame stof gaat, deze zou mijn hond krijgen als we naar engeland gaan..
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door