Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mayka
#103292
Sylvester is waarschijnlijk onder een (olie o.i.d.) lekkende auto door gelopen en heeft nu een hele vieze vettige vacht. Waar kan ik hem mee wassen?

Ben er wel wat huiverig voor want de laatste keer dat ik een kat heb gewassen (zat onder de vlooien) overleed hij een week later ..........
Door Timmy
#103331
Twee emmers maken: warm water in beide. In de ene stop je afwasmiddel (ontvettend) en in de andere alleen water. Sylvester in de emmer met sop, lekker wassen en daarna in de emmer met gewoon water uitspoelen. Daarna kun je nog even Sylvester met gewone dierenshampoo wassen.
Ik denk dat de vorige keer zuiver toeval was dat je kat dood ging. Ik heb al vele katten gewassen en er is er nog nooit eentje aan dood gegaan.

Doet me trouwens denken aan een kat die we in de kliniek kregen en die op de trui van 't baasje geplakt zat. Bleek dat die mensen spul uit het buitenland hadden meegenomen om muizen te vangen. Dat was een soort lijm, waar die muizen dan op bleven vastplakken en dus doodgingen. Ja hoor, hun kitten ging erin liggen. Ik ben een hele avond met dat dier bezig geweest, alleen al om 'm van de trui en de hand van z'n eigenaar af te krijgen... en daarna nog eens de vacht en huid... >:(

Gr.
Linda
Door Loeka
#103348
Als hij niet al te vies is, kun als alternatief ook rijstzetmeel gebruiken. Dit goed in zijn vacht wrijven en uitborstelen. Eventueel een paar keer herhalen.

Maar is hij erg vies, dan ben ik bang dat je hem toch zal moeten badderen :-\
Door Mayka
#103349
Oké, we gaan het proberen in twee emmers. Hij heeft er zelf overigens niet veel last van en aangezien hij nogal lui aangelegd is probeert hij er het zelf ook niet af te likken.
Als ik straks nog kan typen ;) laat ik wel weten hoe het gegaan is. Zal me eerst even omkleden en zal Sylvester wel laten drogen in de badkamer. Lekker warm met vloerverwarming en als troost een bakje brokjes.
Door Mayka
#103426
PFFFT, wat een toestand zeg! Wel leuk gezegd: doe je kat in een emmer, maar Sylvester is dus zo groot en sterk dat als hij zijn achterpoten strekt hij alleen met die poten en zijn staart in het sop zit! Maar het is aardig gelukt, wel één groot waterballet en zes badhanddoeken nodig gehad maar Sylvester is zo goed als schoon en ik ben onbeschadigd ;D.
Bedankt voor het meedenken!
Door Truus
#103428
;D Een waterballet dus ;).
Wat een operatie he ;). Maar.......gelukt!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door