Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#103239
Ik had de kilo penslap in drie stukken geknipt (snijden gaat niet). Ze begonnen er alle drie enthousiast aan te kauwen, een minuut of 10 lang maar toen ze er niets van af kregen lieten ze het liggen en gingen ze bij de buur kijken, waar hetzelfde aan de hand was. Uiteindelijk, na lang proberen, heb ik er kleine stukken van geknipt (er kwamen al vliegen op af en ik wilde het kwijt). Gelukkig was ik er niet vies van want er gaat een nieuwe wereld voor je open!

Zou penslap gewoon minder geschikt zijn voor kleine honden (10 kilo)? Zelfs Poncho, die alles eet van rauwe forel tot heel lamshart, kreeg er nog geen flintertje af. Het is zo vreselijk taai...
Door madonna
#103268
Ik heb mijn bullen ook al eens een stuk pens gegeven en ook mijn honden kregen er niks van af ik heb het voor hun ook in stukken gesneden
als het vlees wat zachter is dan maakt het niet uit dan kunnen ze wel groter stukken hebben
Gebruikersavatar
Door Angelique
#103276
Anna Penta schreef: Ik had de kilo penslap in drie stukken geknipt (snijden gaat niet). Ze begonnen er alle drie enthousiast aan te kauwen, een minuut of 10 lang maar toen ze er niets van af kregen lieten ze het liggen en gingen ze bij de buur kijken, waar hetzelfde aan de hand was. Uiteindelijk, na lang proberen, heb ik er kleine stukken van geknipt (er kwamen al vliegen op af en ik wilde het kwijt). Gelukkig was ik er niet vies van want er gaat een nieuwe wereld voor je open!

Zou penslap gewoon minder geschikt zijn voor kleine honden (10 kilo)? Zelfs Poncho, die alles eet van rauwe forel tot heel lamshart, kreeg er nog geen flintertje af. Het is zo vreselijk taai...
Grensverleggend he LOL

tis wel een hard gelag voor die kleintjes, want hier hebben sommigen er al moeite mee. Wel zie ik dat de hongerlijers wel de moeite nemen om door te gaan en diegene die bij hun "normale"eten eerst gaan uitzoeken, ook zoeits hebben van,"mag ik het in stukkies. Ik geef de lappen dan ook echt als maaltijd, zodat ze goed peut hebben en dat het eten of verhongeren is:-)

Had je runderpens? misschien is het eens het proberen waard om schapenpens te geven, dat is volgens mij wel minder taai.
Door Anna Penta
#103282
Ik vind het idd een goed idee als ze er toch een tijdje op kauwen en zal ook de tweede lap die ik nog heb niet meteen in stukken knippen. Angelique, ik weet niet of het runder- of schapenpens is. Ik heb het besteld bij de bibi-winkel. Ik had de indruk dat die veel met schapen doen. Zal het nog eens navragen. Hoewel, nu ik er zelf over denk, zou het wel een erg dikke, grote lap zijn voor een schaap...
Door Sjakie
#103284
Mijn teckels krijgen regelmatig runderpens als maaltijd en hebben daar geen moeite mee. Ze staan eraan te trekken en te rukken alsof hun leven er vanaf hangt. Maar nu zijn mijn honden wel altijd hongerig want zij hebben twee dagen in de week een vastendag (dus geen eten) en de rest van de week gewoon 1 keer per dag en tussendoortjes daar doe ik niet aan. Ja ik weet het ik ben een monster ;D ;D (maar mijn honden zien er prima uit en zijn lekker energiek)
Door Lizzy
#103285
Anna Penta schreef: Ik vind het idd een goed idee als ze er toch een tijdje op kauwen en zal ook de tweede lap die ik nog heb niet meteen in stukken knippen. Angelique, ik weet niet of het runder- of schapenpens is. Ik heb het besteld bij de bibi-winkel. Ik had de indruk dat die veel met schapen doen. Zal het nog eens navragen. Hoewel, nu ik er zelf over denk, zou het wel een erg dikke, grote lap zijn voor een schaap...
Ze hebben beide. Als het zwarte pens is, dan is het (volgens mij) runderpens. Als het groen is (en inderdaad dunner) dan is het schaap.

Penslappen zijn fantastische tandenborstels (en tandvleesmasseurs) voor honden die er aan trekken, rukken, sleuren!!
Door Marion
#103692
Toen ik alweer een maand terug ofzo voor het eerst pens had gekocht heb ik die in stukjes van ongeveer 30 gram ingevroren. (1,5 kilo dus ongeveer 45 pakketjes). Nu wilde ik dat ik ze in stukken van 200 gram ofzo had ingevroren en dan 1 pensdag per week inlassen...... nu slikt hij de pens namelijk in zijn geheel door. hij kauwt er niet op, trekt er niet aan en scheurt er niet aan....
Het is alleen jammer dat het nog wel even duurt voor de pens op is. Misschien dat ik af en toe als extraatje wat pens ga geven ofzo.
Want dat trekken en scheuren wil ik ook wel eens zien bij Tommie ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door