Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#102963
Jawel, ook onze honden moesten eraan geloven. Vanmorgen eerst 120 kilo Bibi ingeslagen en als kadootje kregen we een doos met kalfsbotten mee.

We hebben ze zonet gegeven en de afspraak was dat we ze na 10 minuten zouden afpakken omdat het de eerste keer was. Nou dat valt nog niet mee zeg, eerst een tijdje achter Sebastiaan aan moeten rennen om dat bot te pakken te krijgen. Daarna met 'geweld' Dakota haar bek opengewrikt om haar bot af te pakken en als laatste nog achter dat oude ding van 11 aan om ook dat bot te ontfutselen. De rest gaf na enig aandringen meteen de botten af.

Het was dus een succes en morgen mogen ze weer. De botten zijn nu afgespoeld en liggen in de koelkast.

Foto volgt nog.
Laatst gewijzigd door Erna op za 29 mei 2004, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#102978
KLinkt alsof ze genoten hebben ;DWat voor botten waren het precies? (vraag ik voor mezelf, nouja, Tommie dan).
Door Erna
#102982
Het waren kalfsbotten maar vraag me niet van welk deel.... ;D ;D

Er zat nog behoorlijk vlees aan en bijna alle honden vielen er gelijk op aan. Nikkie niet natuurlijk...wat de boer niet kent dat vreet ze niet maar na een paar minuten had ook die de slag te pakken.
Door Erna
#103246
Nee dat was het zeker niet. Die had ik nog wel herkend denk ik. Er zat denk ik 1 ribje tussen...die had Sebastiaan en die was al een aardig eind op weg om het weg te knagen.

De rest had wat grotere plattere stukken. Vanavond mogen ze weer en zal ik de stukken eens wat beter bestuderen. Vastpakken doe ik het niet.....gatver wat voelde dat vies.
Door Eef+Stippels
#106489
Ik ben ook benieuwd wat het was, ook voor onze dober.

Ik heb hem eerder wel eens mergpijpen gegeven (gekookt), maar ik las hier op de site dat de botten juist niet gekookt moeten worden, of in ieder geval de kippenbotten niet.

Wat voor botten kan ik nu het best geven (om mee te beginnen), en gekookt of niet?
Door Lupa
#106501
er is in de biblioteek een document die over botten gaat, lees eerst dat heel goed.
inderdaad de botten worden rauw gegeven,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door