Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#102747
welke noten zijn goed om te geven???
ik had gelezen niet gekookt,geroosterd of gerookt???

klopt dat?
of is dat niet erg?

ik heb nu een lijstje graag weten wat goed is,

hazelnoten,
pijnboom,
pepita's.
zonnebloem,
amandel,
paranoten,
pecannoten.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 28 mei 2004, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#102797
Het beste geef je de noten RAUW! Dus, niet geroosterd, niet gefrituurd of op een andere manier verhit. Alle noten/zaden die je er nu hebt staan kun je prima aan de hond geven.
Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#102810
En ook geen gezouten nootjes ;)
Door Marion
#102941
Ik geef Tommie ook wel eens pelpinda´s. Bv ´s avonds als wij ze ook eten.
Hij kraakt dan keurig de schil, en lepelt met zijn tong en tanden de pinda eruit. Ik vind dit altijd zo leuk om te zien, omdat hij het zo nauwkeurig doet :)
Heel de vloer ligt dan onder maar het is altijd wel heel gezellig; met de hele familie pelpinda´s pellen ;D
Ik vraag me af of deze pinda´s ook gezond zijn?
Door Marion
#102979
Sander schreef: Rauw inderdaad! Nog beter is het om ze te laten kiemen ;)
Bedoel je de pelpinda´s? Hoe laat je die kiemen ???
Ik keek net trouwens op de zak en daarop staat; vers gebrand, zijn ze dan niet rauw meer? Ik dacht dat pelpinda´s altijd rauw waren, maar dan snap ik dat zinnetje "vers gebrand" niet.
Door Sander
#102980
Marion schreef:
Bedoel je de pelpinda´s? Hoe laat je die kiemen ???
Ik keek net trouwens op de zak en daarop staat; vers gebrand, zijn ze dan niet rauw meer? Ik dacht dat pelpinda´s altijd rauw waren, maar dan snap ik dat zinnetje "vers gebrand" niet.
Ik bedoel noten en zaden in het algemeen. Pelpinda's heb ik geen verstand van ;) Maar "gebrand" klinkt niet echt alsof ze rauw zijn!
Door 202spots
#103234
Marion schreef:
Bedoel je de pelpinda´s? Hoe laat je die kiemen ???
Ik keek net trouwens op de zak en daarop staat; vers gebrand, zijn ze dan niet rauw meer? Ik dacht dat pelpinda´s altijd rauw waren, maar dan snap ik dat zinnetje "vers gebrand" niet.
Vers gebrande pinda's zijn NIET rauw meer.
Pel pinda's word denk ik alleen zo genoemd omdat je ze zelf uit de schil moet halen toch?
Af en toe'n paar van deze pinda's is echt niet zo erg hoor,maar ik zou er ook geen schaal vol van geven.
misschien 3 of 4 pinda's ...meer niet.\

Om te kiemen moeten de pinda's echt RAUW wezen anders kiemen ze niet meer...
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 30 mei 2004, 05:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sjakie
#103305
Marion schreef:
Bedoel je de pelpinda´s? Hoe laat je die kiemen ???
Ik keek net trouwens op de zak en daarop staat; vers gebrand, zijn ze dan niet rauw meer? Ik dacht dat pelpinda´s altijd rauw waren, maar dan snap ik dat zinnetje "vers gebrand" niet.
het verschil tussen rauwe en gebrande pinda's dat proef je onmiddelijk. Rauwe pinda's zijn echt niet te eten als je gebrande pinda's gewend bent.
Door Paul_Barte
#103344
Rauwe pinda's kun je kopen in de dierenzaak en zijn eigenlijk voor de vogels of in de meeste toko's.

Rauwe pinda's zelf in de olie bakken is heerlijk ;D
Door Marion
#103688
aha dan zal ik eens gaan kijken voor rauwe pinda´s dan.... eerst nog even de zak gebrande pinda´s opmaken ;D
Door Marion
#103697
alies2 schreef: Pinda's zijn geen noten
:o
haha weer wat geleerd 8)
Maar ik geef het ook maar af en toe voor de lol, als wij bv visite hebben en we eten pelpinda´s, dan krijgt hij er af en toe ook eentje toegeworpen.
Ik heb ook een rauwe gemalen notenmix die hij een paar keer per week krijgt.
Door Marion
#103698
Zo krijgt hij trouwens ook wel eens een hele walnoot, die hij zelf kan kraken. Behalve de hardere exemplaren die krijgt hij niet gekraakt. Hij probeert het dan heel voorzichtig en als hij te hard is loopt hij er bij weg ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door