Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door avalon
#1020
Is het verstandig als je je hond een keer eendags kuikens geeft als zij dit niet gewend zijn? Ze krijgen wel drie dagen Energique in de week. Regelmatig wat fruit. En ook wel een boterham :-[ .

Groetjes Renate
Door sylvia
#1021
ja hoor waarom niet,mak er gelijk een leuke barfdag van.
beetje vuile pens,een kuikentje ,kippenvleugels of een paar lams of kalfsribben ,G/F prutje als je dat leuk vindt.
Genieten hoor,ik doe dat normaal op zaterdag,afgelopen zaterdag had ik geen pens (vergeten) dus heb ik de dag overgeslagen als barfdag,en ze hebben de hele dag een beetje zitten kijken van nou ehhhhhh....als ik al een spier bewoog stonden ze al bij de vriezer of de koelkast ;D
Door avalon
#1022
Ze kennen het he, die twee van mij rennen ook snel mee naar boven als ik vlees ga halen ;D ;D ;D
Door sylvia
#1023
Ze kennen het he, die twee van mij rennen ook snel mee naar boven als ik vlees ga halen ;D ;D ;D
ja vlees vinden ze hier heel gewoon,het gaat om die botten ;D
Door avalon
#1024
Bij mij hebben ze nog nooit echte botten gehad. Ze weten wel elke zondag bij mijn ouders het soepbeen van hun hond weg te kapen, maar die vind ik niet echt geschikt om dat bij avalon er al een keer een klem zat om haar onderkaak, en angie schraapt met haar tanden het (keiharde) bot tot gruis en van dat gruis gaat ze dan weer hoesten. De hond van mijn ouders eet het vlees van het bot en hgoeft het dan niet meer dus die heeft er geen problemen mee.
Door sylvia
#1025
ja maar over zulke botten had ik het ook niet,ik bedoelde kippennekken en vleugels,lamsribben dat soort totaal eetbare botten.Mergpijpen krijgen ze hier ook niet.
Door avalon
#1026
Zaterdag is het zover dan mogen ze de eendagskuikensproberen, ga ook even kijken of ik nog een lamsribbetje, kippenek of vleugen kan verkrijgen.
Door Jolly
#1027
Chasey krijgt wel eens een kuiken, maar ja wij zitten dan wel echt heet op de pers he ;D
meestal kuiken wat niet goed op zijn poten staat, kan dan niet dnaar voer en water lopen dus verhongert, dus moet uit de groep kuikens anders kan op eventueel nog besmettingsgevaar ook.
Door avalon
#1028
De kuikens waren niet sussesvol te noemen. Ze vonden er niet veel aan. Het werdt uit de voerbak gegooit zo van dat hoort hier niet en er werdt verder niet naar gekeken. Pas toen ik de kuikens in de keukenmachine had gemalen en er het een en ander aan toegevoegd had (lamshart, zeewier, knoflook, vit.c en framboosblad) werd het gegeten, daar is dan ook alles mee gezecht ze aten het. Het duurde wel lang voordat hun bakkies leeg waren.
Door Jolly
#1029
tja de een vreet het wel de ander niet, of ze moeten wat vaker kuiken krijgen, misschien een kwestie van wennen?
Ik heb nou eenmaal een vuilnisvat, kan er niets aan doen. :-/
Door avalon
#1030
Ik dacht dat Angie ook wel een echt vuilnisvat was want ze vreet zoveel. En wat Avalon betreft die pakt liever een vogeltje dat al een paar dagen buiten heeft liggen rotten.
Door Jolly
#1031
nou dan begraaf je ze toch gewoon en dan haal je ze na een weekie weer boven de aarde, jammie jammie ;D
just kidding
Door avalon
#1032
Doet ze zelf wel. Ze komt ook varer met een stuk pens binnen dat ze een dag eerder gehad had :P
Door avalon
#1034
Avalon begraaft niet alleen ze verzuipt ook. Gaat ze eerst een lekkere dikke vochtspin vangen, die gooit ze dan in haar waterbak zodat ie verzuipt en dan eet ze hem later op, zo ook met sprinkhanen :( komt allemaal in huis :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door