Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door isabelle
#101782
Hoi,

Na mijn eigen onderzoek is het volgende gebleken. Verleden jaar heb ik mijn hond ingeent en ook kennelhoest gegeven. Hierna ben ik na drie weken weer naar de dierenarts gegaan voor extra Weil ??? Na een poosje begon ze erg sloom te worden en kreeg ze een snotneus. Ik ben naar de dierenarts gegaan en ze heeft antibiotica gekregen :'(. Na enkele weken begon haar huid slechter te worden en dit jaar bleek ze dus een Coccen infectie te hebben. Hiervoor heeft ze weer antibiotica gekregen en op dit moment staat ze op BARF en heeft probiotica gehad en haar huid knapt ziender oog op :)Het probleem........haar enting moet weer gebeuren. Dit jaar is ze 1 geworden en zij moet dus haar entingen weer hebben. Na deze enting wil ik haar niet meer enten, alleen nog maar voor Weil. Echter ik durf haar niet goed meer te enten. Is deze enting op 1 jaar echt nodig ???
Door nancy
#101810
Hi Tannetje,
Je antwoord was kort maar krachtig ;) maar ik ben toch benieuwd naar je argument(en). Vindt je het niet nodig speciaal bij deze hond, omdat hij ziek werd? Moet er dan geen titerbepaling gedaan voor "de zekerheid"?
Door jeanne
#101821
Ja, ben ik ook zeer in geinteresseerd!
Bessy moet over een weekje of 2 de derde enting hebben en dan wilde ik haar met 1 jaar laten enten en dan niet meer. (mits we geen tentoonstellingsgangers worden, want dan kom ik er niet onderuit toch ???)
Laatst gewijzigd door jeanne op wo 26 mei 2004, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door isabelle
#102155
Hoi,

Daar ben ik zelf ook benieuwd naar :)Ik dacht dat ik haar nog 1 maal op 1 jarige leeftijd moest enten en daarna niet meer ???Kan ik heb best een titer test doen, en ik ben ook benieuwd naar je motivatie. En Weil dan? Die wilde ik in principe nog wel aan mijn honden gegevn, omdat zij echt overal induiken.

Gr. ISabelle
Door Lupa
#102197
als je hond zo reageerd op eentingen zou ik niet meer eenten, mischin even 1 jaar overslaan.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#102202
In dit geval, omdat de hond zo sterk reageert, in elk geval niet meer enten.
Omdat ze vorig jaar gewoon geënt is, begreep ik, is het ook niet nodig om een titerbepaling te doen. Die enting werkt zeker weten nog wel!

Ik heb nu al verschillende honden getiterd die als pup maar twee entingen gehad hebben. Allemaal goed. Dus die enting op 1 jarige leeftijd, daar begin ik van terug te komen. Is niet nodig!
Door isabelle
#102225
Hoi,

Dus het is dan ook beter om Weil niet te enten, neem ik aan.

Gr. ISabelle
Gebruikersavatar
Door Angelique
#102335
jeanne schreef: Ja, ben ik ook zeer in geinteresseerd!
Bessy moet over een weekje of 2 de derde enting hebben en dan wilde ik haar met 1 jaar laten enten en dan niet meer. (mits we geen tentoonstellingsgangers worden, want dan kom ik er niet onderuit toch ???)
Tuurlijk kom jij daar gewoon onderuit. In het slimste geval koop je een paar stickertjes. ;D
Maarre, ik show bijna 8 jaar, er is me in Nederland nog nooit naar een entingsboekje gevraagt.
So, don't worry be happy :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#102570
isabelle schreef: Hoi,

Dus het is dan ook beter om Weil niet te enten, neem ik aan.

Gr. ISabelle
Ik weet niet of je in een "weil risicogebied" woont, maar anders zou ik een hond die zowieso niet 100% in orde is niet laten enten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#102571
jeanne schreef: moet ik wel een da vinden die mij die stickertjes wil verkopen ::)
Dan peuter je ze bij je buurvrouw uit het boekje LOL

Je maakt je druk om niks, echt. :)
Door ine
#102613
De 12de ga ik naar een show, ik neem niet eens een boekje mee! Als ze er naar vragen, ben ik het gewoon vergeten. Maar ook al heb ik weinig ervaring met showen, ik kan mij niet heugen, dat ik ooit erom gevraagd ben. Wel heb ik 1x problemen gehad vanwege een kuchende hond. (Doet hij altijd, als hij te hard getrokken heeft aan de lijn) Ik mocht erin, maar hij zou komen controleren. Ik heb deze da nooit gezien tijdens de show! ;)
(Lisa, waar ik mee ga showen is dus dit jaar niet geënt!)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#102618
Ik zou dus inderdaad niet enten voor Weill als hij zo gevoelig reageert. Mocht er Weill in de buurt geconstateerd worden kan het altijd nog, maar het is sowieso de vraag of het enten helpt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#102630
Ine schreef: De 12de ga ik naar een show, ik neem niet eens een boekje mee! Als ze er naar vragen, ben ik het gewoon vergeten. Maar ook al heb ik weinig ervaring met showen, ik kan mij niet heugen, dat ik ooit erom gevraagd ben. Wel heb ik 1x problemen gehad vanwege een kuchende hond. (Doet hij altijd, als hij te hard getrokken heeft aan de lijn) Ik mocht erin, maar hij zou komen controleren. Ik heb deze da nooit gezien tijdens de show! ;)
(Lisa, waar ik mee ga showen is dus dit jaar niet geënt!)
Ja leuk he, en dan hoest die, wat wilden ze dan in dat boekje zien ??? de meesten die daar staan te controleren weten vaak van toeten noch blazen, meestal is het 1 da en de rest mag alleen die dag even een witte jas aantrekken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door