Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nessie
#102329
Hallo,

Ik probeer mijn hond aan de groente en fruit te zetten maar het lukt niet. Gekookt wil ze nog wel iets nemen maar het blijft maar bij een hap. Niet gekookt werkt niet.
Ik geef de groente als eerste zodat ze nog niet vol zit maar ook die strategie werkt niet. Daar gaat mijn 'barfproject', want zo krijgt ze niet alles binnen.

Vlees vindt ze het einde alles gaat er rauw naar binnen, dus dat is geen probleem. Moet ik proberen bijv. de groente in de kip te stoppen, werkt dat, want ze is een meester in het uitzoeken en weggooien van wat ze niet lekker vindt.

Ik heb sinds kort ook een kat, die is al aan de kippenvleugel . Die moet volgens de holistische dierenartsen site ook wel groente lusten. Dat zijn toch echt vleeseters? nu is het zo dat mijn kat er ook nog niet aan wil. De bibi voer slaat hier ook niet aan. Na drie dagen proberen kon ik het weg gooien.

Hoe moet ik omgaan met dit gedrag ?

Want zo ging het ook met rodi, energique en ook duck en uiteraard al het brokvoer. Eerst eet ze het ( twee dagen en dan is het weer over) Het afwisselen wordt ik ook zat want ik zit dan met zoveel spul dat over blijft.

Groetjes van vanessa
Door laura
#102330
Tosca vond de groente in het begin ook helemaal niet lekker. Wij zijn begonnen met kleine hoeveelheden te mengen met gehakt.

Bij ons was het net of ze moest leren eten. We doen het nu ook vaak door gesneden stukjes kip en dat gaat ook heel goed.

Misschien zijn er groentes/fruit die jou hond wel lekker vindt? Misschien kun je daar wat meer van in doen?
Tosca is bv helemaal gek op mandarijnen, sinasappels en grapefruit. Gisteren hebben wij GF gemaakt voor in de vriezer met veel manderijnen (die waren over), ze stond er goed bij te kwijlen ;D

Misschien kun je van de dingen die hij wel lekker vindt wat meer erin doen?
Door 202spots
#102353
Hi Vanessa
Bijna geen enkele hond eet de groentemix tenzij er wat anders door heen gemengd is,dat kan de versvlees voeding zijn,of 'n blikje sardientjes,of 'n rauw ei e.d

Maar groente geven MOET niet hoor,er zijn steeds meer barfers die helemaal geen groentes geven of misschien alleen de overgebleven tafelrestjes.
Wanneer je WEL groente wil geven,dan kan je ook gekookt geven om te wennen,of doe anders 'n kleine beetje rauwe groentemix door het voer,1 eetlepel of zo.
en kijk of je dan later meer kan geven.

Je schrijft ook:
Hoe moet ik omgaan met dit gedrag ?
Want zo ging het ook met rodi, energique en ook duck en uiteraard al het brokvoer. Eerst eet ze het ( twee dagen en dan is het weer over) Het afwisselen wordt ik ook zat want ik zit dan met zoveel spul dat over blijft.
Lijkt me dat je TEvlug van voer veranderd
en dat je hond en kat verwend zijn???
Haal na 15 min.de bak weg en geef niks meer totdat het weer etenstijd is,en geef dan hetzelfde voer terug.
En als ze het weer niet eten.....pech gehad...dan heb je geen honger,en je krijgt niks anders. :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door