Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#101425
Mijn hond van 7 jaar eet nu ongeveer 2manden BARF.
Sinds kort likt hij constant aan zijn voorpoten en eet gras. Maar hij braakt haast nooit, mischien 1 keer in die 2 manden en dat was na het eten van gras. Nu is het zo dat mijn andre hond krijgt precies hetzelfde en er is niets met hem aan de hand...

Heeft het volgens jullie te maken met het BARF diet? Verteert hij het niet? Wat kan ik het beste doen?
#101426
Onze hond eet ook meer gras nu ze barft. Toen ze nog aan de brokken was deed ze het alleen als ze niet lekker was, en moest ze dus overgeven.

Nu geeft ze dus vrijwel niet meer over. Volgens mij is het niet zo'n probleem. Maar misschien denken anderen daar anders over.
#101427
laura schreef: Onze hond eet ook meer gras nu ze barft. Toen ze nog aan de brokken was deed ze het alleen als ze niet lekker was, en moest ze dus overgeven.

Nu geeft ze dus vrijwel niet meer over. Volgens mij is het niet zo'n probleem. Maar misschien denken anderen daar anders over.

Ben ook benieuwd.....
Hoe lang BARF je hond al?
#101438
Dominica schreef: Mijn hond van 7 jaar eet nu ongeveer 2manden BARF.
Sinds kort likt hij constant aan zijn voorpoten en eet gras. Maar hij braakt haast nooit, mischien 1 keer in die 2 manden en dat was na het eten van gras. Nu is het zo dat mijn andre hond krijgt precies hetzelfde en er is niets met hem aan de hand...

Heeft het volgens jullie te maken met het BARF diet? Verteert hij het niet? Wat kan ik het beste doen?
Ik kan me voorstellen dat het likken aan de voorpoten en het eten van gras twee verschillende dingen zijn.

Heeft jouw hond jeuk aan zijn poten? Zijn de poten rood/bruin van het likken? Eventueel zou je de omega 3 vetzuren kunnen verhogen (visolie).

Het eten van gras: staat hij te grazen en te genieten van het gras? De sprietjes gras zijn momenteel wel erg lekker voor honden. Vooral de jonge, sappige grassprietjes. Ik zou me daar geen zorgen om maken.

Eet hij ook 's morgens wel eens gras waarnaar hij gal (geel vocht) moet spugen?
#101445
Dominica schreef:


Ben ook benieuwd.....
Hoe lang BARF je hond al?
Ik denk dat we nu ongeveer 2 - 3 maanden barfen.

Ze eet dezelfde sprieten die ze met brokken altijd at. Van die ange waarmee je je zelf in de hand kan snijden. Snijgras noemen wij het altijd ;D.

Lizzy, dat is dus niet het verse gras lijkt mij.

Ik vind het ook heel raar, maar hecht er geen waarde aan. Z zal zelf wel aangeven wat ze nodig is denk ik dan! Ik kan het ook niet in de ontlasting terug vinden.
#101457
Lizzy schreef:

Ik kan me voorstellen dat het likken aan de voorpoten en het eten van gras twee verschillende dingen zijn.

Heeft jouw hond jeuk aan zijn poten? Zijn de poten rood/bruin van het likken? Eventueel zou je de omega 3 vetzuren kunnen verhogen (visolie).

Het eten van gras: staat hij te grazen en te genieten van het gras? De sprietjes gras zijn momenteel wel erg lekker voor honden. Vooral de jonge, sappige grassprietjes. Ik zou me daar geen zorgen om maken.

Eet hij ook 's morgens wel eens gras waarnaar hij gal (geel vocht) moet spugen?
Nou ik heb net aan zijn voorpoten zitten krabben om te kijken of hij jeuk heeft en volgens mij is dit wel het geval, want hij zat in de lucht te likken toen ik aan het krabben was ;), maar verder lijkt hij nergens meer jeuk te hebben.... Hij krijgt tranolie en lijnzaad en ook 1 keer per week zeevis, maar ik ga het proberen met visolie... Dank je :-*

Het rare is dat hij wel gras eet maar nooit 's morgens voor hij wat te eten krijgt, en hij braakt geen gal alleen slijm met wat gras erdoorheen....
#101459
laura schreef: Zou het daarmee te maken kunnen hebben???

Ik weet dat ik soms wel te weinig groente voer, maar ik heb me niet gerealiseerd dat het daarmee kan samenhangen.

Het kan zijn dat hij behoefte heeft aan extra vezels. Je kunt proberen wat meer groentes te gaan geven. En misschien ook een extra dessertlepeltje zemelen over de voeding. Je kunt dan snel genoeg zien of het aan de vezels ligt.
#101461
Dominica schreef:

Nou ik heb net aan zijn voorpoten zitten krabben om te kijken of hij jeuk heeft en volgens mij is dit wel het geval, want hij zat in de lucht te likken toen ik aan het krabben was ;), maar verder lijkt hij nergens meer jeuk te hebben.... Hij krijgt tranolie en lijnzaad en ook 1 keer per week zeevis, maar ik ga het proberen met visolie... Dank je :-*

Het rare is dat hij wel gras eet maar nooit 's morgens voor hij wat te eten krijgt, en hij braakt geen gal alleen slijm met wat gras erdoorheen....
Nou, als ik op sommige plekken krab bij de honden, gaan ze ook luchtkrabben hoor! Maar goed, ik zou zelf even geen lijnzaadolie meer geven (sommige honden kunnen daar niet zo goed tegen) en wel visolie.

Qua gras: ik denk toch dat hij het gras gewoon lekker vindt. Hoe zit het bij jou, krijgt hij voldoende groentes of vezels?
#101469
Lizzy schreef:
Nou, als ik op sommige plekken krab bij de honden, gaan ze ook luchtkrabben hoor! Maar goed, ik zou zelf even geen lijnzaadolie meer geven (sommige honden kunnen daar niet zo goed tegen) en wel visolie.

Qua gras: ik denk toch dat hij het gras gewoon lekker vindt. Hoe zit het bij jou, krijgt hij voldoende groentes of vezels?
Ze krijgen geen lijnzaadolie alleen fijngemaalen lijnzaad zaden. Dus geen lijnzaad meer geven?

Hij krijgt 3ons groenten per dag(bij gewicht van ongeveer 50kg) en 8ons bot en vlees...
Hij kreeg eerst 1kg bot en vlees en 250gr groenten maar begon een beetje te dik worden... Denk je dat ik meer groenten moet gaan geven of gewoon laten het gras eten? Want in principe maakt het mij niet uit of hij gras eet of niet zolang er maar ales goed is met zijn gezondheid.
#101525
Lizzy schreef:
Het kan zijn dat hij behoefte heeft aan extra vezels. Je kunt proberen wat meer groentes te gaan geven. En misschien ook een extra dessertlepeltje zemelen over de voeding. Je kunt dan snel genoeg zien of het aan de vezels ligt.
Waar zou ik zemelen kunnen kopen? Bij een drogist? Wat versta je eigenlijk onder zemelen?
#101541
laura schreef:

Waar zou ik zemelen kunnen kopen? Bij een drogist? Wat versta je eigenlijk onder zemelen?
Haverzemelen zijn meestal bij de reformwinkel te koop, maar volgens mij ook bij Albert Heijn van Zonnatura. Maar, ik zou eerst meer groente gaan geven, als ik jou was.
#101544
Dominica schreef:

Ze krijgen geen lijnzaadolie alleen fijngemaalen lijnzaad zaden. Dus geen lijnzaad meer geven?

Hij krijgt 3ons groenten per dag(bij gewicht van ongeveer 50kg) en 8ons bot en vlees...
Hij kreeg eerst 1kg bot en vlees en 250gr groenten maar begon een beetje te dik worden... Denk je dat ik meer groenten moet gaan geven of gewoon laten het gras eten? Want in principe maakt het mij niet uit of hij gras eet of niet zolang er maar ales goed is met zijn gezondheid.
Nee, ik zou inderdaad even geen lijnzaad meer geven (ongeveer 6 tot 8 weken). Sommige honden krijgen daar namelijk jeuk van (van lijnzaad en olie). Drie ons groente lijkt me meer dan voldoende. Misschien dat je hem maar gewoon gras moet laten eten. Blijkbaar vind hij het lekker. Mijn honden eten trouwens ook veel gras hoor! Maar ik merk dat ze hier vooral die jonge/zachte sprietjes graag eten. Dus niet dat harde snijgras. Misschien moet je anders eens wat kattengras zaaien en kijken of hij dat eet en dan het harde gras laat staan!

Groetjes, Lizzy
#101594
Even wat vraagejs over het likken van de poten:

Likt hij één poot of beiden? En als hij één poot likt, is dat dan steeds dezelfde? Lijkt het op stereotype gedrag dus steeds dezelfde (vaak lange, trage) beweging?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door