Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Sannne
#1013122
Ik vertrek morgen naar Tsjechie en daarna naar Frankrijk. Ik had van de dierenarts Milbemax gekregen tegen hartworm. Ik heb ze vorig weekend behandeld met Exil Tick Off tegen de teken. Nu hoorde ik vandaag van de da-assistente dat ik ze op deze manier dus niet bescherm tegen Leishmania :(
Ik wist dit dus niet, dacht dat ik het zo goed had gedaan...
Nu vertelde ze me dat ik een Scalibor band kon kopen zodat ze beschermd zijn tegen Leishmania. Eigenlijk wil ik dit niet, ten eerste heb ik een hondje van 2,5 kilo wat dan met zo'n band moet lopen en dus dubbel vergiftigt is :-\

Heeft iemand een tip wat ik nu het beste kan doen?
Ik kan nergens op internet vinden of Exil tick off ook tegen Leishmania werkt?
Door maddoc
#1013127
de scalibor band heeft ook 2 week 'inwerktijd',
ik zou de scalibor shampoo bij de d'arts halen en daar met de juiste hoeveelheid mee wassen (voldoende lang laten intrekken), dan is ze gelijk beschermd en gedurende 2 weken.
Door Sannne
#1013130
Oh dank je wel, dat zou ik dus kunnen doen idd.

Alleen zit ik er nog wel mee dat ze dan een dubbele dosis gif heeft op haar kleine lijfje, ze weegt maar 2,5 kilo. Maar ja wat moet moet...
Door Sannne
#1013135
Pff net bij de Da geweest om die Scalibor shampoo te halen, blijkt dus dat er in Excil Pemrethrine zit en dat dus ook werkt tegen Leishmania. Het is volgens mijn dierenarts alleen niet geregistreerd dat het ertegen werkt.
Ik moet maar voldoende vertrouwen hebben in mijn dierenarts en ik laat het dus maar zo.
Door Sannne
#1013146
[quote="tieneke"]
Hier in Tsjechie zijn er geen zandvliegjes  ;)
Wel teken jammergenoeg.
[/quote]

Ah dat is fijn, maar ik ga ook nog naar Frankrijk en de da-assistente vertelde dat ze daar wel zitten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door