Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door san :)
#1012887
wij gaan half augustus op vakantie en nemen de hondjes mee.
we gaan camperen in italie, de dolimiten ten oosten van trento.

Nu zijn beide honden tegen rabies geent dus dat is geregel.
nu kan ik alleen nergens terugvinden in welke gebieden de beruchte zandvliegen voorkomen. Heb de DA gebeld maar die wist het ook niet precies te vertellen, alleen dat ze in italie voorkomen.

nu vroeg ik mij af of iemand hier dit weet. ben er zelf niet zo happig op een scalibor bij voorbaat te gebruiken omdat mijn oudste hond nogal gevoelig is op de huid. ze hebben hier dit jaar 1 keer practic gehad als tekenpreventie en ook hier dacht ik al van dat hij heftig reageerde.
ik wil dus eigenlijk niets proberen wat niet helemaal nodig is, juist omdat het nu weer even iets beter gaat.
heb voor hier in ned. ter preventie al de knock out spray van espree gehaald zodat ik ze hier al op een andere manier kan beschermen tegen teken.

hartwormen zou ik bestrijden door 3 wkn na terugkomst een extra ontworming te geven van milbemax.

ik hoop dat jullie wat adviezen hebben.. kom er zelf niet uit op dit moment,.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1012946
Ik ben het met Lizzy eens. in principe komen ze in heel Italië voor, hoewel het natuurlijk per regio kan verschillen. Maar ik zou geen risico willen lopen en dan toch maar iets chemisch gebruiken tegen zandvliegjes.
Door san :)
#1013094
denk ook dat er niets anders op zit.. en niet meenemen vindt ik ook zo wat.. tis zo mooi daar en je kan daar zo heerlijk lopen tussen de bergen. voor de hondjes valt het dan ook nog mee wb temperatuur, maar nu is dit hier weer..

ga het gewoon proberen en zie wel hoe ze reageren..

zou het trouwens kwaad kunnen tijdens het spelen van de honden?
dat kan ik nl nergens terug vinden!

in ieder geval bedankt voor het meedenken
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door