Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door DJARA
#992513
Goed dat je hebt doorgezet Sandra!!! :-*

Raar om te lezen dat de procedure bij jou zo anders verloopt als bij mij.
Ik vroeg ook om tussendoor bloed af te nemen om te kijken hoeveel kanker cellen er in zouden zitten.
Dit was niet eenvoudig met bloedtests te doen, werd me verteld.
Gewoon voelen aan de Lymfeklieren zou voldoende moeten zijn.

En chemo en prednison zou ook niet samen gaan werd me verteld, terwijl MAUD beide krijgt......
Hoe heten de pillen die je moet geven vrijdag?????

Ik ben ook al steeds aan het twijfelen ???, had gisteren de telefoon in de hand om Johan te bellen, een soort second opinion, zal ik maar zeggen, maar dacht ineens ach  Rutteman zal toch wel weten waar het over gaat................. :(

Maar goed veel sterkte MAUD zet em op en jij ook Sandra!!!
Geniet van elkaar!!!!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992655
sandra43 schreef: Een dag na de chemo gaat het goed met MAUD, eigenlijk merken we niets aan haar. Ze ligt graag buiten en
gelukkig kan dat in deze tijd.
Ze krijgt voor de zekerheid ook een middel tegen evt. braken en twee keer per dag een aantal pillen Prednison,
en natuurlijk heel veel kluifjes.

Ik zag er op het laatst, net voor de chemo, ineens heel erg tegenop en had alles bijna afgeblazen......maar
tot nu toe gaat het goed en we bekijken het dag voor dag, MAUD lijkt erg happy en dan zijn wij dat ook!!!

Volgende week vrijdag moeten wij MAUD pillen geven, is ook chemo, en weer 2 dagen veel handen wassen en
weinig knuffelen. De vrijdag daarna krijgt ze weer een infuus en wordt er ook bloed afgenomen, dan weten we
eigenlijk pas of de chemo doet wat ie moet doen.
Wat fijn dat het tot nu toe goed gaat! :D Sterkte en veel succes met het verdere verloop van de behandeling! :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992658
DJARA schreef: Goed dat je hebt doorgezet Sandra!!! :-*

Raar om te lezen dat de procedure bij jou zo anders verloopt als bij mij.
Ik vroeg ook om tussendoor bloed af te nemen om te kijken hoeveel kanker cellen er in zouden zitten.
Dit was niet eenvoudig met bloedtests te doen, werd me verteld.
Gewoon voelen aan de Lymfeklieren zou voldoende moeten zijn.

En chemo en prednison zou ook niet samen gaan werd me verteld, terwijl MAUD beide krijgt......
Hoe heten de pillen die je moet geven vrijdag?????

Ik ben ook al steeds aan het twijfelen ???, had gisteren de telefoon in de hand om Johan te bellen, een soort second opinion, zal ik maar zeggen, maar dacht ineens ach  Rutteman zal toch wel weten waar het over gaat................. :(

Maar goed veel sterkte MAUD zet em op en jij ook Sandra!!!
Geniet van elkaar!!!!
Ik denk dat elk geval anders is. En over behandeling van kanker bij honden bestaan ook verschillende inzichten. Als je twijfels hebt over de behandeling overleg met je behandelend DA. Het ligt ook een beetje aan het vertrouwen dat je hebt in je eigen DA, maar als een second opinion je gerust kan stellen dan zou ik dat zeker doen! Het is tenslotte jouw hond.
Mijn toenmalige DA werd pissig dat ik naar Johan de Vos wilde: "wat je van ver haalt is lekkerder?" was zijn sneer. Nouja, met die man was ik snel klaar >:(. Mijn huidige DA snapt dat ik soms twijfels heb en geeft ook eerlijk toe dat zij niet alles weet. Dan gaat ze zelf bij collega DA's informatie vragen. Of ik stuur haar info die ik op het internet heb gevonden om daar iets over te vragen.
Mijn advies zou zijn: Doe wat je gevoel je ingeeft. En jij en Gaia ook heel veel sterkte en succes gewenst met het gevecht tegen deze kloteziekte!
Door conleeuw
#992671
jeetje wat een verhalen, ik wens jullie sterkte met de honden en de chemo, ik hoop dat het wat oplevert. Even nog een vraagje, hoe doen jullie het met het uitlaten, de honden plassen natuurlijk ook chemo, en de ontlasting  :-\.... ik ben benieuwd? nogmaals sterkte :-*
Door DJARA
#992700
Nou Conleeuw, ik heb de mazzel dat ik midden in het bos woon.
Op het terrein waar ik woon weten de honden alledrie dat ze daar NIET mogen poepen.
Ze wachten dan ook altijd netjes tot we buiten de poort zijn.
Buiten de poort mogen ze van mij poepen waar ze willen, wetende datGAIA sowieso de bosjes in duikt om te poepen.
Voor de rest neem ik geen voorzorgs maatregelen.
Zou ik in een woonwijk wonen, wat ikgodzijdank niet doe dan zou ik een plastic zakje meenemen en de poep (tot zo ver dit kan < diaree is een beetje lastig oppakken>) oprapen en afvoeren.......
Overigens gen enkele waarschuwing van de dierenarts gehad wat hier mee te doen.
Groetjes Jeroen.
Door sandra43
#993018
De schadelijke stoffen in de ontlasting worden onder invloed van uv-stralen binnen een uur afgebroken,zo
vertelde Johan en MAUD poept nooit op plaatsen waar kinderen spelen anders ruim ik het op. 

Jeroen, de pillen die MAUD vrijdag krijgt heten Erdoxan(en is ook chemo), het is 50 mg en vrijdag krijgt ze er 3 van en zaterdag, een dag later, krijgt ze er 2 van. De Prednison moeten wij ze dagelijks geven, in ieder geval tot vrijdag 11 juli want dan moeten we weer naar Johan. Waarom dat ze die krijgt weet ik niet, Johan heeft het vast verteld maar ik weet het niet .
Als ik in jouw schoenen stond zou ik toch even met Johan bellen, ieder geval is natuurlijk anders maar
iedere DA ook.....
Doe het ook voor jezelf.
Door tieneke
#993035
Vreselijk als je hond zo ziek is..... :'( heel veel sterkte met jullie allessies  :-*
Hopelijk slaan de behandelingen etc goed aan zodat jullie hond nog lange tijd goede kwaliteit van leven heeft.
Door sandra43
#996654
MAUD heeft vandaag de chemo in "pilvorm"gekregen. Ondanks dat ze flink last had
van de warmte afgelopen week krijgt ze langzaam maar zeker weer wat meer energie, ze gaat weer achter een kat aan en speelt weer met  een bal. Door de
Prednison die ze nog dagelijks krijgt drinkt ze veel en plast ze wel eens binnen.
Vanaf morgen mogen we die gaan afbouwen.
Het is wel weer even moeilijk dat we niet mogen knuffelen, deze keer drie dagen want morgen  krijgt ze nog een "chemopil".
Straks nemen we ze weer eens mee voor een grotere ronde, kijken hoe dat weer gaat.
Door markdekker
#1006566
Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.
Bij mijn hond is afgelopen maandag lymfeklierkanker vastgesteld, uitgezaaid naar de lever en de alvleesklier.
Dit bericht kwam aan als een klap in het gezicht, zeker omdat Tara al zoveel achter de rug heeft.
Tara wordt eind oktober 10 jaar.
Ze is door iemand meegenomen uit Tunesie toen ze een maand was, vervolgens heeft die persoon haar 2 maanden opgesloten in een badkamer waardoor ze nooit heeft kunnen wennen aan het op straat zijn.
Toen wij daar lucht van kregen hebben we haar daar weggehaald.
Ze is behoorlijk bang voor mensen maar heeft wel sterk territorium gedrag.
Verder is ze een kruising tussen een Zwitserse Witte herder en waarschijnlijk deels dingo.
Kortom, een lieve hond.
Maandag heeft ze een combinatie van Cytostatica en Asparaginase gekregen, ik vond de normale chemo te gevaarlijk.
Tara heeft een grote tong, kwijlt veel, en likt veel, voornamelijk aan 1 van de 2 katten.
Met de normale chemo zou dit dus absoluut niet kunnen.
Ik kreeg wel te horen dat Tara geen Prednison mag hebben, althans gisteren niet, nu ik de arts vertelde dat ze niet eet en volgens mij zich duidelijk niet lekker voelt, mag ze dus 20mg per dag hebben.
Ik weet niet waarom de 1 zegt dat het wel mag en de ander niet, remt prednison de werking van de chemo ?
Zou het immuunsysteem door de prednison teveel worden stilgezet...ik weet het niet.
Tara heeft wel andere pillen tegen misselijkheid en pijn maar daardoor gaat ze niet eten...ze eet nl. helemaal niets.
Als iemand ideeen heeft of tips ofzo...graag...mijn vrouw en ik zijn een beetje ten einde raad  :'(
Door sandra43
#1006745
Beste Mark, het is idd een flinke klap als je dat te horen krijgt, wij waren ook heel verdrietig en onze Maud was toen ook heel ziek. Nu zitten we volop in de chemo en
Prednison (remt volgens onze DA ook de kankercellen). Maud heeft wel allerlei bijwerkingen door de Prednison, ze is incontinent(heeft ze medicatie voor) en sinds
afgelopen weekend heeft ze kennelhoest(heeft ze een zware antibiotica voor). Ze
heeft geen pijn ofzo en ze is ook vrolijk maar ze is traag en moe. Ik weet niet of ze nog "onze oude" Maudje wordt...op dit moment vind ik dit een beetje overleven eerlijk gezegd. We geven het een kans maar gaan geen gekke dingen doen hebben we besloten.
Ieder geval is anders, daar ben ik inmiddels achter. Maud had geen uitzaaingen en dat heeft jullie lieverd wel.
Wat jij zegt over die Prednison, de ene zegt dit en de andere zegt dat, dat klopt
en dat heeft er mee te maken dat ieder geval anders is.
Ik wens jullie heel veel sterkte en als je vragen hebt stel ze maar.
Groetjes Sandra
Door markdekker
#1006828
Krijgt Maud de gevaarlijke chemo, of de onderhuidse ?
Tara heeft sinds vandaag weer prednison, en pillen tegen misselijkheid en pijn, en zowaar gaat ze weer eten.
Prednison is trouwens wel klote spul, echt een naar middel.
Tara is op het moment niet zoals ze was, bij je komen zitten op de bank, bij je liggen op bed, met kussens gooien, blaffen doet ze dan nog wel, grommen ook maar het is gewoon een ander beestje geworden.
Ik word door heel veel mensen voor egoist uitgemaakt omdat ik kennelijk MOET kunnen zien dat ze pijn heeft.
Ik kan dat niet zien, ik weet niet of ik dat ooit kan zien, op sommige momenten als ik haar zie is het inderdaad beter om haar te laten inslapen...maar de leegte die daarna komt, dat ga ik niet trekken, ik ben daar bang voor, ik ben uberhaupt bang om alleen te zijn, terwijl ik weet dat ik genoeg familie en vrienden heb.
Aanstaande maandag moet ze haar 2de chemo halen, ik weet niet of die arts kan zien of ze reageert op die chemo, want dat kan ook nog, dat het geen effect heeft, en in dat geval is het niet meer dan wijs, om Tara in te laten slapen...zo'n leven mag en kan ik haar niet geven...
Ik weet dus niet, en de arts dus kennelijk ook niet, wanneer de chemo aanslaat, Tara heeft alleen een dunne naald lever en alvleesklier biopt gehad, en daar stelde ze uit vast dat ze lymfeklier kanker heeft, uitgezaaid naar lever en alvleesklier, er zijn geen lymfen bekeken, er is verder geen onderzoek gedaan, haar maag en darmen zagen er normaal uit, haar lever was groot en haar alvleesklier zat een "vaag procesje" (zoals hij dat noemde) in.
3 dagen daarna heeft ze dus opeens kanker...ik vind het een beetje vreemd allemaal.
Ze heeft 10 mg prednison gehad, ook een pil tegen misselijkheid en 1 tegen pijn...ze probeerde net nog een bromvlieg te vangen... :) en ze heeft weer gegeten, plakjes kip filet en ham...gister avond at ze brood met kruidenkaas...en dat soort dingen geven hoop.
Laatst gewijzigd door markdekker op wo 16 jul 2008, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1006952
markdekker schreef: Krijgt Maud de gevaarlijke chemo, of de onderhuidse ?
Tara heeft sinds vandaag weer prednison, en pillen tegen misselijkheid en pijn, en zowaar gaat ze weer eten.
Prednison is trouwens wel klote spul, echt een naar middel.
Tara is op het moment niet zoals ze was, bij je komen zitten op de bank, bij je liggen op bed, met kussens gooien, blaffen doet ze dan nog wel, grommen ook maar het is gewoon een ander beestje geworden.
Ik word door heel veel mensen voor egoist uitgemaakt omdat ik kennelijk MOET kunnen zien dat ze pijn heeft.
Ik kan dat niet zien, ik weet niet of ik dat ooit kan zien, op sommige momenten als ik haar zie is het inderdaad beter om haar te laten inslapen...maar de leegte die daarna komt, dat ga ik niet trekken, ik ben daar bang voor, ik ben uberhaupt bang om alleen te zijn, terwijl ik weet dat ik genoeg familie en vrienden heb.
Als dit de beweegreden is om Tara niet te laten gaan, dan vind ik dat eerlijk gezegd een beetje egoïstisch gedacht :-\, ik vind dat je van je hond uit moet gaan, niet of jij al klaar bent om haar te missen. Maar misschien bedoel je het wel niet zo?
Aanstaande maandag moet ze haar 2de chemo halen, ik weet niet of die arts kan zien of ze reageert op die chemo, want dat kan ook nog, dat het geen effect heeft, en in dat geval is het niet meer dan wijs, om Tara in te laten slapen...zo'n leven mag en kan ik haar niet geven...
Ik weet dus niet, en de arts dus kennelijk ook niet, wanneer de chemo aanslaat, Tara heeft alleen een dunne naald lever en alvleesklier biopt gehad, en daar stelde ze uit vast dat ze lymfeklier kanker heeft, uitgezaaid naar lever en alvleesklier, er zijn geen lymfen bekeken, er is verder geen onderzoek gedaan, haar maag en darmen zagen er normaal uit, haar lever was groot en haar alvleesklier zat een "vaag procesje" (zoals hij dat noemde) in.
3 dagen daarna heeft ze dus opeens kanker...ik vind het een beetje vreemd allemaal.
Ze heeft 10 mg prednison gehad, ook een pil tegen misselijkheid en 1 tegen pijn...ze probeerde net nog een bromvlieg te vangen... :) en ze heeft weer gegeten, plakjes kip filet en ham...gister avond at ze brood met kruidenkaas...en dat soort dingen geven hoop.
Misschien een second opinion laten doen? :-\ Vind wel dat je bij zulk soort behandelingen er 100% achter moet staan en als je twijfels hebt moet je die uitspreken en uit laten zoeken. Vertrouw op je eigen gevoel, heb je er geen goed gevoel bij dan moet je daar iets mee doen.
Sterkte ermee! :)
Door markdekker
#1006965
Het zijn geen beweegredenen om haar niet te laten gaan, ik snap zelf ook wel dat als ze pijn heeft dan moet ik haar los laten, ongeacht hoe ik me voel, ik kan nog opknappen, en hopelijk de rest van mijn leven leven, Tara kan niets doen...maar dat is allemaal al besproken tussen mij en mijn vrouw.

Ik ben de hele dag bezig met het zoeken naar oplossingen, ik wil niet dat ze pijn heeft, op het moment lijkt het er niet op alsof ze pijn heeft maar echt lekker voelen dat ze ook niet.

Ik ga zodirect lekker wandelen met haar, omdat ze dat toch erg fijn lijkt te vinden, het zorgt in ieder geval voor genoeg afleiding...en op het moment is ze lekker aan het blaffen :-D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1006993
markdekker schreef: Het zijn geen beweegredenen om haar niet te laten gaan, ik snap zelf ook wel dat als ze pijn heeft dan moet ik haar los laten, ongeacht hoe ik me voel, ik kan nog opknappen, en hopelijk de rest van mijn leven leven, Tara kan niets doen...maar dat is allemaal al besproken tussen mij en mijn vrouw.

Ik ben de hele dag bezig met het zoeken naar oplossingen, ik wil niet dat ze pijn heeft, op het moment lijkt het er niet op alsof ze pijn heeft maar echt lekker voelen dat ze ook niet.

Ik ga zodirect lekker wandelen met haar, omdat ze dat toch erg fijn lijkt te vinden, het zorgt in ieder geval voor genoeg afleiding...en op het moment is ze lekker aan het blaffen :-D
Ja, dat zijn altijd moeilijke beslissingen, en ik denk dat je pijnlijden niet kunt voorkomen. Sterker nog, het hoort ook bij het proces. En
als er zicht is op verbetering moet je soms even doorbijten en door een moeilijke periode heen. Iedereen beslist dat voor zichzelf en zijn hond. Gelukkig dat ik jullie beweegredenen verkeert begrepen heb.
Nogmaals sterkte en beterschap ermee! Doe inderdaad zoveel mogelijk dingen die Tara leuk vind en geniet van die momenten :-*.
Door markdekker
#1007087
Haar ontlasting was net goed, althans de goede kleur...toch vreemd...maar goed, ze heeft lekker gewandeld in het park, en gaat zodirect lekker eten krijgen...ondertussen begin ik te twijfelen aan de kwaliteit van de dierenkliniek waar we waren, er zijn zoveel dingen die ze in mijn ogen niet goed hebben gedaan, daarom ga ik nog een second opinion vragen in Terneuzen...in ieder geval voor mijn gemoedsrust, en Tara is op het moment vrij vrolijk, kwispelend komt ze ons tegemoet als we binnenkomen...en ze drinkt goed, en heeft zin in kip, dat maakt me in ieder geval gelukkig, ik heb liever dat ze niet moet inslapen maar als we haar laten inslapen dan wil ik wel dat ze zich op dat moment fijn voelde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door