Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#100234
Hoi,

Nog even een vraagje uit de USA. In Nederland had ik voor Balou altijd de spray van de Tuinen en dat was een 20% oplossing van Tea tree. Hier kan ik dat niet krijgen en gebruik ik maar de 100% tea tree. Ik heb zelf het idee dat dat veel beter werkt. Je ruikt het heel veel langer en de vacht wordt welliswaar olieachtig, maar ik denk dat dat wel ok is, want de bio-spray voor in je huis is ook een mengsel van olieen laat ook een vettige film achter. Wat denken jullie, kan ik het gewoon gebruiken of is het te sterk?

groetjes Helen
Door Helen
#100264
Lizzy schreef: Wauw! Ik vind het wel errug sterk. Ik geloof toch dat ik het zou verdunnen.
Toch wel he..Gewoon met water zou ik denken en een emulgator erbij niet? Welke concentratie denk je? half-half. Zou dat kunnen? Een goede emulgator is koffiemelk geloof ik he?

bedankt voor je antwoord!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#100285
Helen schreef: Hoi,

Nog even een vraagje uit de USA. In Nederland had ik voor Balou altijd de spray van de Tuinen en dat was een 20% oplossing van Tea tree. Hier kan ik dat niet krijgen en gebruik ik maar de 100% tea tree. Ik heb zelf het idee dat dat veel beter werkt. Je ruikt het heel veel langer en de vacht wordt welliswaar olieachtig, maar ik denk dat dat wel ok is, want de bio-spray voor in je huis is ook een mengsel van olieen laat ook een vettige film achter. Wat denken jullie, kan ik het gewoon gebruiken of is het te sterk?

groetjes Helen
Wanneer je pure Teatree gebruikt kun je je beperken tot een paar druppels in de nek of staart, of dat je een paar druppels op een vochtige zeem/spons doet en daarmee de vacht lekker in wrijft.
Wil je toch gaan sprayen dan kun je b.v. 20/30 druppels op 100ml. water doen.
Door Truus
#101055
Hoi Helen :D wat leuk weer iets van je te horen!
Gaat alles goed en ook met Balou?

Ik gebruik het ook puur hoor , een paar druppeltjes op de vacht.

Groetjes vanuit Nederland :-*.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door