Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door An
#99373
Ik heb hier enorm veel munt in de tuin staan, ik doe het elke jaar uit en toch staat er elk jaar meer, nou ja :)

Iig ik vind dat de honden soms wel is uit hun bek euhm...tja stinken ;D Je ruikt zo die vleesgeur soms vind ik. Nu dacht ik, kan ik miss niet iets van muntkoekjes maken waarvan ik er eentje kan geven nadat ze dat vlees hebben gegeten ??? Munt kan toch geen kwaad he? En heeft iemand een idee voor een receptje? ;D
Door Marion
#99444
Bij mijn weten kan munt geen kwaad hoor! Ik heb tommie ook wel eens blaadje gegeven maar hij spuugde het meteen uit alsof hij wilde zeggen "gatsie wat wil je me nu weer geven" ::)

Voor een recept: Wat ik zou doen is:
125 gr bloem
kopje water of melk
snufje zout
1 rauw ei
lekker veel muntblaadjes fijn gesneden of in de mixer gemalen (als dat lukt)
en dan nog iets van vlees als je dat wil, maar kan ook zonder.
Dit alles mixen en op 180 graden ofzo afbakken in de oven.

Dan heb je volgens mij best lekkere koekjes ;D
Door Lizzy
#99458
Volgens mij heeft munt ook nog een paar geneeskrachtige eigenschappen zoals: Bij alle spijsverteringsstoornissen, darmgasverdrijvend, krampopheffend, pijnstillend.

Volgens mij zou je ook wat munt door je groentemix heen kunnen doen. Niet teveel natuurlijk, maar een beetje.
Door Marion
#99469
ik geloof dat munt ook helpt bij de vertering, of helpt bij vet te verteren/afdrijven.... maar dat kan ook een fabeltje zijn (mijn marokkaanse schoonmoeder beweert dat)
Door ~Joke~
#99530
Ik maal altijd munt door de gf mix.
Door alani
#99531
Marion schreef: ik geloof dat munt ook helpt bij de vertering, of helpt bij vet te verteren/afdrijven.... maar dat kan ook een fabeltje zijn (mijn marokkaanse schoonmoeder beweert dat)
Die zou het juist heel goed kunnen weten, ze drinken toch vaak thee met muntblaadjes

Gr Anita
Door Marion
#99540
Die zou het juist heel goed kunnen weten, ze drinken toch vaak thee met muntblaadjes

Gr Anita
ja, klopt ;D dus er zal wel een kern van waarheid in zitten....
zij riep trouwens een jaar geleden al dat ik Tommie geen brokken moest geven, maar juist lekkere kippenbotten enzo....... ik had daar toen nog nooit van gehoord.... tot ik deze site tegenkwam ;)
In marokko eten alle honden rauw vlees en botten :D
Laatst gewijzigd door Marion op vr 21 mei 2004, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marion
#99545
Ik heb hier enorm veel munt in de tuin staan, ik doe het elke jaar uit en toch staat er elk jaar meer, nou ja :)
Hier nog even een recept voor lekkere muntthee:
kook water. Doe het in een theepot die op vuur kan staan. Laat het even met een gewoon theezakje trekken. Doe er vers gewassen muntblaadjes in. Zet het theepotje op het vuur en breng het opnieuw aan de kook. Doe er een paar scheppen suiker in. Laat het een paar seconden doorkoken. Haal het van het vuur af en laat het een paar minuten staan trekken.
jammieeeeeeee ;D
Door annemie
#99812
wij hebben ook muntplantjes in de tuin, maar weet niet goed hoe het te verwerken. moet je wachten tot de bloemetjes zijn uitgebloeid voor je de blaadjes plukt? we hebben ook munt in het moerasdeel van de vijver, zou ik dat ook kunnen geven?
Door Timmy
#99991
Er zijn zo veel verschillende soorten munt, het ligt er dus ook aan welke soort je hebt. Die bij het moerasdeel zal waarschijnlijk watermunt zijn.
Munt wordt geneeskrachtig gebruikt bij misselijkheid, ochtendziekte, indigestie, buikgriep, maagzweren, griep en verkoudheid. Uitwendig kun je het gebruiken bij infecties van de luchtwegen, brandwonden, jeuk. Ook hoofdpijn kun je ermee behandelen.
Pas echter op met langdurig inwendig gebruik. Munt kan heftige allergische reacties opwekken! Bij kleine kinderen kan dat gevaarlijk zijn, dus pas alsjeblieft ook goed op bij dieren!
Misschien ook interessant: de Pennyroyal-soort (Nederlandse benaming weet ik even niet, ik werk altijd met de Engelse naam) zou volgens de Romeinen goed zijn tegen vlooien ;)

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op za 22 mei 2004, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alani
#99998
Marion schreef:

Hier nog even een recept voor lekkere muntthee:
kook water. Doe het in een theepot die op vuur kan staan. Laat het even met een gewoon theezakje trekken. Doe er vers gewassen muntblaadjes in. Zet het theepotje op het vuur en breng het opnieuw aan de kook. Doe er een paar scheppen suiker in. Laat het een paar seconden doorkoken. Haal het van het vuur af en laat het een paar minuten staan trekken.
jammieeeeeeee ;D
Die gaan we een keer proberen ;)
Door An
#100119
Okay ik maak die koekjes is en laat jullie wat weten :)
Door An
#100880
Koekjes zijn gebakken en ze zijn geproeft geweest door de honden, ze vonden het best lekker ;D Heel het huis ruikt nu naar munt hahahahahaha ;)
Door Jolly
#100886
lekker toch ;D, beter dan dat je huis ruikt alsof de riolering kapot is gegaan >:(, zo ruikt het nu hierzo en in het heel dorp ruikt het zo blehhhhhhhhhhhhhh vies.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door