Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Twanneke
#13291
Omdat het hier nog steeds zo leeg is wil ik hier wel even mijn verhaal kwijd  ;D

Balou begon zo'n 3 jaar geleden met kriebel, niet op een plek, maar overal. Niet zo ernstig dat zijn huid kapot ging, maar wel vervelend voor hem, hij krabte en beet zich suf. Ook at hij er slecht (toen nog brokken).

Hopenloos werd ik er van! Bij de d.a. konden ze in eerste instantie niets vinden, later konden ze met de Woodse lamp schimmel op verschillende plaatsten vinden. Dus kreeg hij een kuur prednisolon (tegen de jeuk) en later een kuur Giseotabs mee...dat werkte maar even, weer begon de jeuk. Al met al zijn we bijna een jaar bezig geweest en heeft hij enorme kuren Giseotabs achter de rug. In de bijsluiter van de Giseotabs stond ook iets over onvruchtbaarheid...de medicijnen zouden ' tijdelijk' zijn zaadproductie kunnen aantasten. Dat verontruste mij...

Balou was nu 18 maand en al Nederlands Kampioen, aangezien hij door de fokker bij mij is geplaatst, in de hoop dat hij mooi zou uitgroeien, wilden ze hem graag voor hun lijn gebruiken. Een van de redenen dat ik al helemaal niet blij was met die medicijnen, maar de d.a. verzekerde mij dat hij er niets aan over zou houden. Helemaal gerust was ik er niet onder en nog belangrijker, zijn jeuk was nog steeds niet weg. Dus ben ik op zoek gegaan naar andere methodes om hem van die jeuk af te helpen...

Ik kwam bij een homeopaat terecht en na een in-take gesprek kreeg Balou Staphysagria korrels mee... en de resultaten waren adembenemend! Nog nooit had Balou zo lekker in zijn vel gezeten...

Al snel daarna ontdekte ik een andere manier van eten...ik begon hier meer over te lezen en raakte geintereseerd in alles wat daarmee te maken heeft...

Nu heeft Balou zo nu en dan, zo'n 1x in de 2 - 3 maanden, nog een kuurtje en hij reageert daar nog altijd super snel op. Elke keer ben ik weer verbaast over het resultaat van 1 simpel korreltje!!!  ;D
Door Lizzy
#13292
Wauw Twanneke, wat een verhaal joh! Ik sta ook weer iedere keer versteld van homeopathische middelen! Mensen hebben er vaak vreemde ideeen over. Zo denken sommige mensen dat alle kwalen altijd eerst erger worden.... Tja, dat praat je hen niet uit hun hoofd...

Ik ben zelf nogal een buikkramp patient. Heeeel vervelend. Op 1 avond was de kramp (spastische rare darmen) ZO erg dat Leo mijn homeopathisch huisarts heeft gebeld (ik kroop tegen de badkamertegels omhoog ;D). Hij kwam, gaf mij Okoubaka en binnen 1 minuut was het over! Sindsdien heb ik altijd grote voorraden Okugest (van VSM) bij me. Ze slingeren overal! Op de badkamer, toilet, handtas, werk, bij mijn PC. Eerlijk! Wereld spul!

Maar goed, je moet me toch eens wat vertellen hoor! Wie was deze homeopathische dierenarts?
Door Twanneke
#13293
Maar goed, je moet me toch eens wat vertellen hoor! Wie was deze homeopathische dierenarts?
Dat is Mervrouw van de Waa uit Houten, maar de heeft spreekuur in Ermelo. Waar ik overiggens maar 1 keer heen ben gewwest de rest mag telefonisch! (is ook nog eens veeeeel voordeliger voor je portemone)
Door Anna
#13294
Hallo Twanneke!

Waar heb je die Staphysagria korrels gekocht?  Helpt dit enkel tegen jeuk veroorzaakt door schimmel of tegen alle jeuk?  Mijn hond heeft op dit ogenblik ook jeuk.  Meer dan waarschijnlijk ligt het aan iets in haar voeding en het zal wat tijd in beslag nemen om de precieze oorzaak te vinden en het probleem op te lossen.  Intussen ben ik op zoek naar een natuurlijk middel tegen jeuk, vandaar mijn interesse voor deze Staphysagria korrels.  Ik hoop dat je me iets laat weten.  Kan je me misschien ook zeggen wat er op de bijsluiter staat?  Alvast bedankt!

Groetjes,

Anna.
Door Twanneke
#13295
Hallo Twanneke!

Waar heb je die Staphysagria korrels gekocht? Helpt dit enkel tegen jeuk veroorzaakt door schimmel of tegen alle jeuk? Mijn hond heeft op dit ogenblik ook jeuk. Meer dan waarschijnlijk ligt het aan iets in haar voeding en het zal wat tijd in beslag nemen om de precieze oorzaak te vinden en het probleem op te lossen. Intussen ben ik op zoek naar een natuurlijk middel tegen jeuk, vandaar mijn interesse voor deze Staphysagria korrels. Ik hoop dat je me iets laat weten. Kan je me misschien ook zeggen wat er op de bijsluiter staat? Alvast bedankt!

Groetjes,

Anna.
In de homeopathie werken ze met type honden, een bepaald middel moet bij een dier passen. Je kan niet zeggen dat dat middel voor iedere hond help, het helpt in Balou zijn geval tegen de jeuk, maar om tot die conclussie te komen moesten ze eerst Balou zijn karakter ondekken. Het zit allemaal ingewikkeld in elkaar, maar daar is de homeophaat voor opgeleid ;)

Je kan er dus niet klakkeloos vanuit gaan dat Staphisagria ook voor jou het gewenst effect geeft. Je kan beter een keer op consult gaan bij een homeophaat. Ik heb het middel gewoon bij VSM besteld, de verdunning moet je dan ook door geven en die verschilt ook weer per hond. Kort om, begin niet zelf, maar doe het in overleg dan is de kans van slagen veeeeeeel groter.

Heel veel succes!
Door Anna
#13296
Hallo Twanneke!

Oké, bedankt!  Je hebt gelijk.

Groetjes,

Anna.
Door Twanneke
#13297
Hallo Twanneke!

Oké, bedankt! Je hebt gelijk.

Groetjes,

Anna.
;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door