Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Diegel
#13166
Ik ben intussen helemaal fan van Lizzy's anti-vlooienmiddeltje (nooit meer Frontline!)  en ben nu op zoek naar een zacht middeltje om mijn beestjes' oogjes mee schoon te maken want ze heeft er nogal vaak klontertjes op.
Verder zoek ik ook een middeltje om haar edel deeltje (copyright Ordell, denk ik) mee schoon te maken, dat ziet er nogal vaak vies uit (ze is wit dus dan valt het nogal op, vooral met al dat likken) en ik heb nog geen zin om met antibiotica of zo te beginnen. Ik kan me iets herinneren van verdund citopogeen maar ook dat vind ik nergens terug..
Groetjes, Lieve
Door Lizzy
#13167
Hoi Lieve, ik zou geen verdunde citopogeen gebruiken voor de oogjes. Dit is toch vrij "pittig" spul. Heeft jouw hond last van rood/bruine traanstreepjes?

Voor alleen de vuiltjes gebruik ik gekookt (afgekoeld ;D) water met een mespuntje zout.

Voor ontstoken oogjes gebruik ik gekookt water met echinacea Angustifolia en Purpurea en een mespuntje zout.

Voor klontjes met traanstreepjes gebruik ik gekookt water waarvan ik kamille thee maak (door er een zakje kamille in te hangen, eventjes of druppels kamillosan te gebruiken - kamillosan is te koop bij drogist).

Ik dompel (bij alle bovenstaande spoelingen) een niet-pluizend watje in de spoeling en druk deze lichtjes op het oog. De spoeling komt nu een beetje in het oog, dat is niet erg. En, vervolgens wrijf ik het oog schoon.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, misschien komen er nog betere tips!

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door Sonja
#13168
Hoi Lieve, ik zou geen verdunde citopogeen gebruiken voor de oogjes. Dit is toch vrij "pittig" spul. Heeft jouw hond last van rood/bruine traanstreepjes?
Ik begreep dat Lieve die citopogeen niet voor de oogjes, maar voor de edele delen wilde gebruiken. Volgens mij kan dat wel, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee. Welke verdunning gebruik je daarvoor?

Sonja
Door Diegel
#13169
Dankjewel Lizzy,
Ik ga meteen mijn verzorgingskastje uitbreiden!
Inderdaad Sonja, het citopogeen zou inderdaad voor haar edel deeltje zijn (haar vuile muts is in dit geval misschien wel duidelijker...). Maar ik heb geen idee waar het te verkrijgen is en hoe het te gebruiken. Als het echter zo'n pittig spul is, ga ik wel eerst die echinacea oplossing proberen, lijkt mij een iets zachter middeltje voor een gevoelig plekje ;)
Lieve
Door Diegel
#13170
Ik las verderop een artikel over zilverwater. Zou dat misschien een oplossing tegen een eventuele vaginale ontsteking kunnen zijn, en zo ja, op welke manier?
Door Diegel
#13171
Zucht, Ordell, ik wist het dat jij het was die dat zo mooi kon formuleren!
Nu hoop ik dat ik dat spul ergens kan vinden, de vorige apotheek had er nog nooit van gehoord, maar nu weet ik wel zeker dat ik naar het juiste vraag...
Lieve
Door Diegel
#13172
:D Kan je meteen de hond gebruiken als dweil!!
Nee, Ordell, ik ga toch maar eerst de bloemetjesmethode van Lizzy proberen, zou ik zelf ook fijner vinden ;)
Als het dan niet betert, kan ik nog overschakelen op de grove schoonmaakmiddelen!
Groetjes, Lieve
Door willy
#13176
Wat is dat befaamde antivlooien middel van Lizzy????
bestaat er ook iets vriendelijkers dan Frontline tegen de tekenepidemie, die we nu schijnen te hebben???
Gr. Willy
Door Angelique
#13177
Het is anders per liter of per 5 liter te bestellen bij dierenkliniek Wijk bij Duurstede. Is op internet ook terug te vinden. Heb zelf de 5 liter kan in huis, want je kunt het ook gebruiken om het huis mee te dweilen. Dit is echter niet aan te raden als je vloerbedekking hebt, tegels of zeil is dan een voorwaarde ;D ;D

gr.Ordell
De meeste Boerenbond/Welkoopwinkels hebben het ook staan, ook in kleinere literfles-verpakking.
Door Angelique
#13180
kannetje van 5 liter kost nog niet de helft van 5x1 liter
Oh ja nou, weet ik veel, meestal als het van een DA afkomt dan is het 5 keer over de kop gegaan. ???
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door