Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#13067
Wat grappig dat je dat zo zegt. Ik wilde namelijk net zeggen dat ik in mijn boerenhorkheid soms moeite heb met dingen die ik niet (desnoods wetenschappelijk) kan onderbouwen, maar wél gezien hebt dat het werkt. Ben onder meer zelf bij een magnetiseur geweest en geloofde geen ene fluit van die magische handjes ... maar kon na een behandeling van een kwartier wel weer rechtop naar buiten lopen.

Ik heb ook een wetenschappelijk onderbouwd bewijs nodig. Ik geloof echt niet in dit soort zaken. Eerst zien dan geloven. Universele energie vind ik even geloofwaardig als de smurfen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen respect heb voor de mensen die er wel in geloven en ik sta er ook zeker open voor om overtuigt te worden. Er zijn absoluut veel dingen waar ik nog geen kaas van gegeten heb, maar ik heb toch het motto eerst zien dan geloven. Het liefst met een formule erbij.... ;)

groetjes Helen
Hoi Helen, ik kan me dat heel goed voorstellen hoor! Je hoeft niet ALLES zomaar te geloven. Men doet steeds pogingen om Reiki wetenschappelijk te bewijzen, maar ja, de reguliere geneeskunde zit niet echt op bewijzen te wachten. Het interesseert ze gewoon niet. Men heeft wel warmte/energie foto's genomen van mensen die geen Reiki en wel Reiki hebben gedaan, maar ook deze zijn afgedaan als "ja hoor, onzin, toedeledokie".

Om je eerlijk de waarheid te zeggen.., ik voel me totaal niet geroepen om mensen te bewijzen dat het echt bestaat... Geloof je er niet in, dan is dat mij prima. Ik bedoel dat niet rot, maar ik voel dus niet die roeping om mensen te bewijzen/aan te tonen/te laten voelen dat het ECHT wat doet... Ieder zijn meug. Ik heb er ook een hekel aan om iemand allerlei verhalen te vertellen over wat er allemaal kan gebeuren met Reiki. In plaats dat mensen je geloven, maak je jezelf (en Reiki) alleen maar ongeloofwaardig....

Ik zie het zo: als mensen geinteresseerd zijn in Reiki of Reiki energie nodig hebben, dan weten ze me wel te vinden (als dat de bedoeling is). Met dieren heb je dit soort problemen niet. Die denken niet na over of iets wel of niet bestaat. Voor hun is het er "gewoon". Hetzelfde geldt voor homeopathie. Is ook niet bewezen. De Stichting tegen kwakzalverij maakt zich ongelofelijk druk om overal, aan IEDEREEN die het horen wil, uit te leggen dat homeopathie flauwekul is... Geld investeren om onderzoek te doen: ho maar. Nou, ik vind het prima hoor! Ik erger me er zelfs niet meer aan..... Zij noemen "ons" de "orenmaffia", ik noem hen de "chemie maffia". Laten zij hun patienten maar "fijn" volstoppen met antibiotica, ik probeer het liever eerst op een andere manier!

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#13068
)
helen,dat betekent dus dat je ook bewijzen nodig hebt over bv emoties bij dieren? gevoelens zijn niet wetenschappelijk bewijzen en toch geloven we daar in
Emoties zijn zeker wel wetenschappelijk te bewijzen. Je kan dat oa bewijzen met hersenscans en EEG's. Je ziet dan dat de activiteiten van bepaalde gebieden in de hersenen meer activiteit gaan vertonen. De hormoonhuishouding kan eveneens veranderen. Een vriending van mij die neuropsychologie studeert heeft laatst meegewerkt aan een onderzoek met betrekking tot emoties en verandering van activiteit van deel gebieden van de hersenen. Je kijkt dan zielige/grapige etc filmpjes en je hersen activiteit wordt tegelijkertijd geregistreerd. Heel leuk om te zien.

groetjes Helen
Door Helen
#13069

Hoi Helen, ik kan me dat heel goed voorstellen hoor! Je hoeft niet ALLES zomaar te geloven. Men doet steeds pogingen om Reiki wetenschappelijk te bewijzen, maar ja, de reguliere geneeskunde zit niet echt op bewijzen te wachten. Het interesseert ze gewoon niet. Men heeft wel warmte/energie foto's genomen van mensen die geen Reiki en wel Reiki hebben gedaan, maar ook deze zijn afgedaan als "ja hoor, onzin, toedeledokie".

Om je eerlijk de waarheid te zeggen.., ik voel me totaal niet geroepen om mensen te bewijzen dat het echt bestaat... Geloof je er niet in, dan is dat mij prima. Ik bedoel dat niet rot, maar ik voel dus niet die roeping om mensen te bewijzen/aan te tonen/te laten voelen dat het ECHT wat doet... Ieder zijn meug. Ik heb er ook een hekel aan om iemand allerlei verhalen te vertellen over wat er allemaal kan gebeuren met Reiki. In plaats dat mensen je geloven, maak je jezelf (en Reiki) alleen maar ongeloofwaardig....

Ik zie het zo: als mensen geinteresseerd zijn in Reiki of Reiki energie nodig hebben, dan weten ze me wel te vinden (als dat de bedoeling is). Met dieren heb je dit soort problemen niet. Die denken niet na over of iets wel of niet bestaat. Voor hun is het er "gewoon". Hetzelfde geldt voor homeopathie. Is ook niet bewezen. De Stichting tegen kwakzalverij maakt zich ongelofelijk druk om overal, aan IEDEREEN die het horen wil, uit te leggen dat homeopathie flauwekul is... Geld investeren om onderzoek te doen: ho maar. Nou, ik vind het prima hoor! Ik erger me er zelfs niet meer aan..... Zij noemen "ons" de "orenmaffia", ik noem hen de "chemie maffia". Laten zij hun patienten maar "fijn" volstoppen met antibiotica, ik probeer het liever eerst op een andere manier!

Groetjes, Lizzy
Groot gelijk dat je je niet hoeft te bewijzen hoor. Die behoefte zou ik ook niet hebben. Ik denk dat ik het gewoon moet voelen of wat Ink zegt krom naar een magnetiseur gaan en recht weer weglopen. ;)
En voordat ik mijn hond of mijzelf vol zou stoppen met troep zou ik ook alle andere mogelijkheden aflopen. ( Voor het geval dat er iets anders is wat ook kan werken..)

groetjes Helen
Door pipiloen
#13070
hoi
ik heb even de pagina gelezen over reiki wat me opvalt is dat er over geloof word gepraat maar reiki is geen geloof maar een wetenschap ??? ???
groetjes esther
Door Truitje
#13071
[quote]

Hoi Roger, Dat is ook toevallig, ik open net een vraag/onderwerp over de methode van Linda Tellington Jones. Ik las in de thread dat je vraag nog niet is beantwoord. Ik kan je het antwoord ook niet geven, heb wel het boekje gelezen en er staan interessante dingen in. Ik ben hartstikke benieuwd naar reacties.
Door Lizzy
#13072
hoi
ik heb even de pagina gelezen over reiki wat me opvalt is dat er over geloof word gepraat maar reiki is geen geloof maar een wetenschap ??? ???
groetjes esther
Reiki is geen geloof en ook geen wetenschap. In die zin, het is nooit wetenschappelijk bewezen. Wij noemen het een alternatieve geneeswijze. In Japan noemen ze het een alternatieve geneeswijze EN een manier om satori/verlichting te bereiken.

Groetjes, Lizzy
Door roger
#13073
<<Reiki is geen geloof en ook geen wetenschap. In die zin, het is nooit wetenschappelijk bewezen. Wij noemen het een alternatieve geneeswijze.<<


Hej........ 2000 jaar geleden liep er ook iemand over het water en die kon ook met 3 broden en 5 vissen een paar duiZend mensen eten geven.

Is ook  nooit wetenschappelijk bewezen ,er zijn stapels boeken over geschreven en  je moet eens kijken met hoeveel ze nu zijn.

Er is nieks nieuws onder de zon die nu volop schijnt.

Cheers

Roger
Door Margriet
#13074
Dag lizzy, Ik ben onder de indruk van al je vaardigheden. Kun je daar iets meer over vertellen?
Groet Margriet

Hoi Coby, kom maar op met die discussie! ;D. Ik ben een aantal jaar geleden inderdaad Reiki master geworden (en een jaar of 11 geleden heb ik mijn Reiki 1 inwijding gehad), dus ik heb wel wat ervaring met het geven van Reiki aan dieren.

OK, mijn persoonlijke ervaring is dat niet alle katten zitten te wachten op Reiki Energie. Ze vinden het vaak een beetje "beneden hun stand" (gewoon arrogant dus ;D) om zich te laten behandelen. Maar, er zijn ook katten die het geweldig vinden en een soort Reiki-junk worden. Dat is soms stront-vervelend want zodra je gaat zitten, zitten deze junks op schoot.

Honden hebben minder moeite met Reiki energie en de meeste laten zich het prima welgevallen. Mijn ervaring is dat veel honden het komen halen. Want, dieren zijn vaak heel gevoelig voor dit soort dingen (en hebben geen vooroordelen ;D). Wild vreemde honden kunnen op je komen afrennen en kunnen zich letterlijk in je handen begraven om zich even vol te tanken met Reiki energie. Ik heb al zo vaak mee gemaakt dat behoorlijk zieke honden (met bijv. HD of auto-immuunziektes) op me af komen en het er even "lekker van nemen". Veelal tot stomme verbazing van de eigenaar...

Verder vind ik paarden erg makkelijk om te behandelen. Die vinden het heerlijk. Konijnen soms ook. Ik vind eigenlijk katten, ratten, muizen, cavia's en reptielen het moeilijkst doen. Gewonde vogels kunnen ook erg genieten van een Reiki behandeling.

Goed, verder merk ik gewoon dat mijn honden sneller herstellen van bijv. een operatie als casteratie. Ik merk ook dat mijn Brutus even Reiki komt halen wanneer hij pijn in zijn buik heeft. Als hij erg ligt te rommelen, dan geef ik hem Reiki en eerst beginnen zijn darmen dan onder mijn handen te rommelen, meestal stopt het rommelen heel snel en dan vertrekt meneer weer. Mijn honden weten dus dondersgoed dat ze bij me terecht kunnen.

Ik heb honden en mensen na 1 behandeling zien opknappen en ik heb honden en mensen gezien die na 100 behandelingen niet opknapte. Je kan daar niks over zeggen. Ik heb erge ziektes zien verdwijnen en "makkelijke" ziektes niet zien verdwijnen en andersom. Feitelijk kun je NOOIT zeggen "ik zal even wat Reiki geven en het komt wel goed met je". Mijn ervaring is dat niet iedereen geneest. En dat je bijv. de dood nooit tegen kunt houden. Als mens of dier dood moet gaan, dan gaat tie dood... Zo heb ik diverse mensen en dieren behandeld tijdens het overlijden en mij is keer op keer opgevallen met hoeveel rust en vrede iemand zijn/haar ogen sloot en de laatste adem uitblies.... Stuk voor stuk waren dit hele moeilijke maar ook hele mooie ervaringen.

Ik vind het beslist heel belangrijk om een dier (en ook mens) nooit tegen zijn wil in te behandelen. Wanneer je een handoplegging doet, is dat erg makkelijk want dan loopt het dier gewoon weg. Maar, met Reiki twee op afstand zeg ik altijd "weet wat je doet en zorg dat je weet hoe je toestemming moet vragen". Wanneer je toestemming vraagt en het dier weet het niet (twijfelt) dan zeg ik "Niet doen". Vraag desnoods een dag later nog een keer toestemming.

Nou ja, ik weet dat dit voor veel mensen klinkt als hokus-pokus en ik begrijp dat heel erg goed. Natuurlijk zie ik het zelf zo niet, maar dat komt omdat ik er zo aan gewend ben, dat het voor mij iets heel natuurlijks is. Mensen die er niet in geloven: ook prima hoor! Ik heb daar respect voor!!

Groetjes, Lizzy
Door Patriesje
#13076
hoi allemaal
ik ben nieuw op dit forum en wilgraag iets toevoegen aan de discussie. Zelf heb ik twee dobers, één daarvan een teef heeft heel veel problemen op "geestelijk"gebied. wil geen reiki want dat is "eng"
Mijn zus heeft haar geïnitieerd en zij heeft nu als hond dus reiki 1. Het resultaat hiervan is dat ze prettiger in haar vel zit, gezeglijker is en dat ze meer rust heeft in haar hoofd. Haar gedrag is nu van een acceptabel niveau en dat geeft veel rust voor ons maar vooral voor haar. Reiki laat zich niet sturen, deze intelligente energie gaat daar z`n werk doen waar de ontvanger het het hardst nodig heeft. Voor onze hond gold het bovenstaande. Hopelijk voegt m`n berichtje iets toe aan de discussie ;)
Door Lizzy
#13077
Hoi Patriesje, welkom op barfplaats! Ik heb alleen een vraagje. Hoe komt het dat jouw Dobertje geen Reiki wilde ontvangen (ik neem aan via handoplegging) en wel een Reiki initiatie wilde ontvangen?
Groetjes, Lizzy
Door Patriesje
#13078
het ontvangen van de energie vond ze eng en ging dat over het algemeen uit de weg. Dat was te direct denk ik.
Waarom ze de initiatie wel wilde? gek gezegd zou je eigenlijk aan de hond moeten vragen. M`n "antennes"naar dieren toe zijn redelijk tot goed ontwikkeld en via aanvoelen, intuitief of noem het telepatisch merkte ik dat ze dat( reiki 1) wel wilde, omdat ze wel degelijk beseft dat er iets niet goed zit en daar zelf redelijk ongelukkig mee is. Het is dus een hond met een complex karakter.
voor de "nuchteren"die dit lezen kan ik me voorstellen dat het gek klinkt maar voor mij is het intunen op het gevoel van, met name m`n honden, heel gewoon, gaat vanzelf.
Door Lizzy
#13079
het ontvangen van de energie vond ze eng en ging dat over het algemeen uit de weg. Dat was te direct denk ik.
Waarom ze de initiatie wel wilde? gek gezegd zou je eigenlijk aan de hond moeten vragen. M`n "antennes"naar dieren toe zijn redelijk tot goed ontwikkeld en via aanvoelen, intuitief of noem het telepatisch merkte ik dat ze dat( reiki 1) wel wilde, omdat ze wel degelijk beseft dat er iets niet goed zit en daar zelf redelijk ongelukkig mee is. Het is dus een hond met een complex karakter.
voor de "nuchteren"die dit lezen kan ik me voorstellen dat het gek klinkt maar voor mij is het intunen op het gevoel van, met name m`n honden, heel gewoon, gaat vanzelf.
Hoi Patriesje, OK, ik begrijp het. Ik vroeg het me inderdaad even af omdat ik ook genoeg honden heb ontmoet die ook beslist niet geinitieerd willen worden. Ik vind het initieren van honden in Reiki eigenlijk "linke soep". Kan alleen wanneer je echt goed weet wat je aan het doen bent. Vind ik.
Groetjes, Lizzy
Door Patriesje
#13080
Naar mijn mening is de intelligentie van de reiki energie heel goed in staat om onderscheid te maken tussen goed en fout en wel en niet noodzakelijk. Ook dit wordt (in mijn geval) intuitief aangevoeld. Moeilijk uit te leggen maar voor mij zo normaal.
Door Lizzy
#13081
Naar mijn mening is de intelligentie van de reiki energie heel goed in staat om onderscheid te maken tussen goed en fout en wel en niet noodzakelijk. Ook dit wordt (in mijn geval) intuitief aangevoeld. Moeilijk uit te leggen maar voor mij zo normaal.
Ik ben dat voor een groot gedeelte met jouw eens, doch moet zeker een initiatie gebaseerd zijn op vrije wil. Met een mens kan je daar over babbelen, met een dier niet. Ook een initiatie is onomkeerbaar en dus moet je inderdaad goed aanvoelen of dit wel of niet goed is. Als het voor jouw hond goed was, dan is het goed :D.
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door