Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door vilja
#13037
Hoi allemaal, wie heeft er ervaring met het geven van Reiki aan dieren. Groetjes Coby.
Door vilja
#13038
Hoi allemaal, ik ben vergeten aan te vinken dat ik bericht wil dus dat doe ik bij deze.
Door yalla
#13039
Hoi allemaal, wie heeft er ervaring met het geven van Reiki aan dieren. Groetjes Coby.
Lizzy
Door vilja
#13041
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen, want het is niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen van voor- en tegenstanders van Reiki. (en dat wil Yalla met haar antwoordt, denk ik, wel) Discussie's erover heb ik thuis al genoeg. Deze vraag moet misschien niet op een site over homeopathie maar meer op een alternatieve site. Maar ik stel hem wel. Wie is bezig met Reiki te geven aan dieren, en wat zijn de resultaten op korte of langere termijn. Ik ben 1,5 jaar geleden met Reiki begonnen en behandel zo nu en dan mijn hond. Ik wil dus graag ervaringen van andere horen. Ik hoop dan ook dat alle tegenstanders diegene in hun waarde willen laten die het wel beoefenen. Groetjes Coby.
Door Paul_Barte
#13042
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen, want het is niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen van voor- en tegenstanders van Reiki. (en dat wil Yalla met haar antwoordt, denk ik, wel) Discussie's erover heb ik thuis al genoeg. Deze vraag moet misschien niet op een site over homeopathie maar meer op een alternatieve site. Maar ik stel hem wel. Wie is bezig met Reiki te geven aan dieren, en wat zijn de resultaten op korte of langere termijn. Ik ben 1,5 jaar geleden met Reiki begonnen en behandel zo nu en dan mijn hond. Ik wil dus graag ervaringen van andere horen. Ik hoop dan ook dat alle tegenstanders diegene in hun waarde willen laten die het wel beoefenen. Groetjes Coby.
Vilja, om te beginnen mag je hier IEDERE discussie op gang brengen..daar is een forum voor :D

Uiteraard zijn er altijd voor en tegenstanders maar dat is ook de bedoeling van een discussie.
ALLES mag in de groep gegooid worden zolang we maar 'menselijk'' blijven en niet met rotte vis gaan gooien.
Yalla ken Lizzy erg goed en Lizzy is Reikimaster op één of ander hoog niveau....dus dat zit wel goed.

Persoonlijk heb ik zwaar mijn bedenkingen maar ga altijd uit van de gedachte 'baat het niet dan schaadt het ook niet'.......

Prettige discussie ;)
Door Lizzy
#13043
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen, want het is niet mijn bedoeling om hier een discussie op gang te brengen van voor- en tegenstanders van Reiki. (en dat wil Yalla met haar antwoordt, denk ik, wel) Discussie's erover heb ik thuis al genoeg. Deze vraag moet misschien niet op een site over homeopathie maar meer op een alternatieve site. Maar ik stel hem wel. Wie is bezig met Reiki te geven aan dieren, en wat zijn de resultaten op korte of langere termijn. Ik ben 1,5 jaar geleden met Reiki begonnen en behandel zo nu en dan mijn hond. Ik wil dus graag ervaringen van andere horen. Ik hoop dan ook dat alle tegenstanders diegene in hun waarde willen laten die het wel beoefenen. Groetjes Coby.
Hoi Coby, kom maar op met die discussie! ;D. Ik ben een aantal jaar geleden inderdaad Reiki master geworden (en een jaar of 11 geleden heb ik mijn Reiki 1 inwijding gehad), dus ik heb wel wat ervaring met het geven van Reiki aan dieren.

OK, mijn persoonlijke ervaring is dat niet alle katten zitten te wachten op Reiki Energie. Ze vinden het vaak een beetje "beneden hun stand" (gewoon arrogant dus ;D) om zich te laten behandelen. Maar, er zijn ook katten die het geweldig vinden en een soort Reiki-junk worden. Dat is soms stront-vervelend want zodra je gaat zitten, zitten deze junks op schoot.

Honden hebben minder moeite met Reiki energie en de meeste laten zich het prima welgevallen. Mijn ervaring is dat veel honden het komen halen. Want, dieren zijn vaak heel gevoelig voor dit soort dingen (en hebben geen vooroordelen ;D). Wild vreemde honden kunnen op je komen afrennen en kunnen zich letterlijk in je handen begraven om zich even vol te tanken met Reiki energie. Ik heb al zo vaak mee gemaakt dat behoorlijk zieke honden (met bijv. HD of auto-immuunziektes) op me af komen en het er even "lekker van nemen". Veelal tot stomme verbazing van de eigenaar...

Verder vind ik paarden erg makkelijk om te behandelen. Die vinden het heerlijk. Konijnen soms ook. Ik vind eigenlijk katten, ratten, muizen, cavia's en reptielen het moeilijkst doen. Gewonde vogels kunnen ook erg genieten van een Reiki behandeling.

Goed, verder merk ik gewoon dat mijn honden sneller herstellen van bijv. een operatie als casteratie. Ik merk ook dat mijn Brutus even Reiki komt halen wanneer hij pijn in zijn buik heeft. Als hij erg ligt te rommelen, dan geef ik hem Reiki en eerst beginnen zijn darmen dan onder mijn handen te rommelen, meestal stopt het rommelen heel snel en dan vertrekt meneer weer. Mijn honden weten dus dondersgoed dat ze bij me terecht kunnen.

Ik heb honden en mensen na 1 behandeling zien opknappen en ik heb honden en mensen gezien die na 100 behandelingen niet opknapte. Je kan daar niks over zeggen. Ik heb erge ziektes zien verdwijnen en "makkelijke" ziektes niet zien verdwijnen en andersom. Feitelijk kun je NOOIT zeggen "ik zal even wat Reiki geven en het komt wel goed met je". Mijn ervaring is dat niet iedereen geneest. En dat je bijv. de dood nooit tegen kunt houden. Als mens of dier dood moet gaan, dan gaat tie dood... Zo heb ik diverse mensen en dieren behandeld tijdens het overlijden en mij is keer op keer opgevallen met hoeveel rust en vrede iemand zijn/haar ogen sloot en de laatste adem uitblies.... Stuk voor stuk waren dit hele moeilijke maar ook hele mooie ervaringen.

Ik vind het beslist heel belangrijk om een dier (en ook mens) nooit tegen zijn wil in te behandelen. Wanneer je een handoplegging doet, is dat erg makkelijk want dan loopt het dier gewoon weg. Maar, met Reiki twee op afstand zeg ik altijd "weet wat je doet en zorg dat je weet hoe je toestemming moet vragen". Wanneer je toestemming vraagt en het dier weet het niet (twijfelt) dan zeg ik "Niet doen". Vraag desnoods een dag later nog een keer toestemming.

Nou ja, ik weet dat dit voor veel mensen klinkt als hokus-pokus en ik begrijp dat heel erg goed. Natuurlijk zie ik het zelf zo niet, maar dat komt omdat ik er zo aan gewend ben, dat het voor mij iets heel natuurlijks is. Mensen die er niet in geloven: ook prima hoor! Ik heb daar respect voor!!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 06 jul 2003, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#13044
Zelf heb ik enkele malen Reiki gekregen, terwijl ik er heel sceptisch over was. Na de behandeling was mijn twijfel weg! Het heeft mij goed geholpen, bij kleine dingen.
Onze (ex) buurvrouw is Reikimaster, zij kwam altijd op de kinderen en honden passen. Onze Ramses, was gek op haar, totdat hij ziek werd. Onze buurvrouw vroeg mij of ze Ramses Reiki mocht geven, van mij mocht dat. Ze riep de hond, Ramses kwam, ging zitten keek haar aan en liep gelijk weer naar z'n mand! Helaas, hij wilde het niet. Op dat moment, zaten we echt stomverbaasd te kijken, anders lag hij altijd graag bij de buurvrouw, maar nu ineens wilde hij niet.
Een dier geeft dus zelf aan, of hij wel of niet wil!
En zeker wat Paul zegt: Baat het niet, het schaadt ook niet!!
Door lobbes
#13045
buiten het aardse bestaan om is nog heel veel te leren voor ons   en zijn er 100 der den andere energie velden  waar wij nog niet eens het bestaan van af weten
ik geloof heilig in dit soort therapieen  en om de dood eenvoudige reden      dat alles wat leeft een frequentie heeft       zo ook de mens      en die stralen zij ook uit en met frequentie veranderingen bij mens en dier kan je heel veel goeds maar ook heel veel slechte dingen  tegen komen     ik vind de stelling baat het niet dan schaadt het niet     toch niet echt helemaal opgaan Je moet echt heel goed weten waar je mee bezig bent
groetjes ellen
Door vilja
#13046
Hoi Paul,Lizzy,Ine en Lobbes wat heerlijk en lief dat jullie gereageerd hebben. Omdat het hier thuis een omstreden onderwerp is en ik er zo veel baat bij heb durfde ik dit eerst niet aan.( Paul ik vind het niet erg als er een discussie op gang komt hoor, maar het moet niet alleen negatief zijn.) Nu vindt zelf mijn wederhelft het knap dat ik dit gedaan heb. Onze cocker Vilja vindt het vaak goed dat ik haar Reiki geef, maar ze loopt er ook wel eens voor weg. Meestal als ik zeg, kom we gaan Reiki doen gaat ze er voor liggen. Een paar maanden geleden heb ik een Golden R. (die kanker heeft) hier in huis R. gegeven en toen is Vilja (wat ze nog nooit gedaan heeft) overal in huis gaan plassen. Ik ben haar toen bij haar thuis gaan behandelen. Ze was niet jong meer en is inmiddels ingeslapen. Ik hoop er nog veel mee te leren. Groetjes Coby.
Door vilja
#13047
Hoi nog even iets vergeten. Ik was vorige week in het bos en daar werd een duitse staander door een duitse herder in de lies gebeten. Niet zo zuinig, ze jankte vreselijk. Ik heb m'n handen langs haar kop gelegt en ze werd na een paar tellen rustig. De hond was hier nieuw en voor mij een groot risico want ze had mij ook van angst kunnen bijten, maar ik voelde dat het goed zat. Groetjes Coby.
Door Lizzy
#13048
buiten het aardse bestaan om is nog heel veel te leren voor ons en zijn er 100 der den andere energie velden waar wij nog niet eens het bestaan van af weten
ik geloof heilig in dit soort therapieen en om de dood eenvoudige reden dat alles wat leeft een frequentie heeft zo ook de mens en die stralen zij ook uit en met frequentie veranderingen bij mens en dier kan je heel veel goeds maar ook heel veel slechte dingen tegen komen ik vind de stelling baat het niet dan schaadt het niet toch niet echt helemaal opgaan Je moet echt heel goed weten waar je mee bezig bent
groetjes ellen
Hoi Ellen, ik weet wat je bedoelt, maar in geval van Reiki ben ik het niet helemaal met je eens dat het ook slecht kan zijn. Reiki is namelijk niet iets wat ik "doe". Ik geef de energie alleen maar door. Ik ben alleen maar doorgeefluik. En, ik geloof er heilig in dat Reiki alleen maar positief is en postief werkt. Gelukkig kan een mens zelf geen invloed uitoefenen met Reiki. Zoals ik al zei, je bent puur doorgeefluik en dus blijft de energie zuiver. Reiki kan je ook niet "fout doen". Dat is wel positief, vind ik. Ik vind dat anders bij bijv. magnetiseren....

Hoi Coby, nou, gelukkig heb je dan op barfplaats ook weer een stekkie gevonden waar je gerust over Reiki kunt praten zonder dat iedereen in negatieve zin over je heen dendert ;D! Mag ik vragen waarom Reiki een omstreden onderwerp is geweest/nog is? Over de behandeling van de Golden met kanker: kan het zijn dat jouw eigen hondje ter plekke jaloers werd omdat jij een andere hond behandelde? Zeg, gaaf dat jij de hond in het bos hebt kunnen helpen! Goed zeg! Ik denk dat honden haarfijn aanvoelen wat goed voor ze is, dus waarschijnlijk dat deze hond om deze reden niet beet of angstig werd!

Hoi Ine, wat jij daar schrijft is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe dieren kunnen reageren... Als ze niet willen, dan willen ze niet en dan kun je op je kop gaan staan! Het is eigenlijk wel gek he, dat Ramses juist op dat moment niet meer wilde...

Groetjes, Lizzy
Door ine
#13049
Weet je Coby, ik zou best mijn oude buurvrouw hier willen hebben om onze Dikkie Reiki te geven. Ik vind het heel fijn, dat jij het zelf kan! Ik hoop, dat je er ook veel dieren mee kunt helpen!

Lizzy, dat heb je mooi uitgelegd!! Reiki is altijd positief!!
Laatst gewijzigd door ine op zo 06 jul 2003, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#13050
<< Ik heb m'n handen langs haar kop gelegt en ze werd na een paar tellen rustig. De hond was hier nieuw en voor mij een groot risico want ze had mij ook van angst kunnen bijten, maar ik voelde dat het goed zat. Groetjes Coby.[/quote]<<


Maar wat is eigenlijk Reiki, wat breng je over, of is het een vorm van massage te vergelijk met Ttouch van Linda Tellington-Jones?

'k heb er al heel veel over gehoord, het intresseerd me eigenlijk wel maar ben er nog niet toe gekomen om er eens iets over te lezen.

Gr.
Roger.
Door jeanne
#13051
:-[ Uuuuh, misschien beetje domme vraag, maar ik weet ook nog niet alles:
wat is dat Reiki?
Ik heb gehoord dat een moeder van een klasgenootje van mijn zoontje, dat ook doet?
Is dat iets wat iedereen kan leren, of moet je dat gewoon 'in je hebben' ? ???
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door