Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ladybull
#123186
Maar wat is het, dit wilvitalspul?
Groetjes, Lizzy
Dit is een puur natuurlijk produkt.
Niet homeopatisch, want daarin word vaak alcohol gebruikt en daar is bij Wilvital geen sprake van.

Het is een uitgebalanceerde natuurlijke aanvulling op het dagelijks voedsel met relatieve geringe dosering een grote werking!

Wilvital geeft een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen en diverse soorten eczeensoorten, een snelle herstel bij verwondingen, een betere stofwisseling, verlichting bij HD enz.

Het verhoogt de algehele conditie van een hond.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. :)

liefs,
ladybull
Door Lizzy
#123198
ladybull schreef:

Maar wat is het, dit wilvitalspul?
Groetjes, Lizzy


Dit is een puur natuurlijk produkt.
Niet homeopatisch, want daarin word vaak alcohol gebruikt en daar is bij Wilvital geen sprake van.

Het is een uitgebalanceerde natuurlijke aanvulling op het dagelijks voedsel met relatieve geringe dosering een grote werking!

Wilvital geeft een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen en diverse soorten eczeensoorten, een snelle herstel bij verwondingen, een betere stofwisseling, verlichting bij HD enz.

Het verhoogt de algehele conditie van een hond.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag. :)

liefs,
ladybull
Hoi Ladybull, ja, ik heb wel wat vragen!

Hoe bedoel je "niet homeopatisch, want daarin word vaak alcohol gebruikt en daar is bij Wilvital geen sprake van"? In de meeste homeopathische middelen is er namelijk geen sprake van alcohol. Homeopatische middelen zijn een verdunning van een specifieke stof. Dus in dat licht begrijp ik deze opmerking niet.

En wat zit er in? Wat zit er precies in? Welke middelen, stoffen, producten?

Groetjes, Lizzy
Door ladybull
#123202
uniteddogs schreef:
het si niet goedkoop en ik heb al zoveel geprobeerd dat ik niet meer zomaar alles koop.
Met lady hebben wij 3 dierenartsen bezocht, geen van drieeën wist wat het was en het werd steeds erger.

Wij kwamen met Wilvital in aanraking door kennissen van ons die dit aan hun hond gaven en wij ( meer als € 1000,00 armer na al die dierenartsen) het als laatste redmiddel ook kochten.

Een pot van 500 gram kost € 25,00. Je doet er lang mee doordat je maar 2 theelepels per dag nodig hebt.
Er bestaan ook potten van € 13,90 van 250 gram.
De producenten van wilvital hebben ons vertelt dat het poeder 4 tot 6 weken nodig heeft voor je resultaat ziet. Bij Lady merkte wij na een week al dat ze meer zin had om eruit te gaan. En nu 6 maanden verder speelt ze weer met ons! ;D

liefs,
ladybull
Door ladybull
#123214
En wat zit er in? Wat zit er precies in? Welke middelen, stoffen, producten?
Ik heb wel een folder voor je.
heb je een emailadres voor me?

liefs,
ladybull ;)
Laatst gewijzigd door ladybull op wo 07 jul 2004, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paul_Barte
#123215
Dit zit erin Lizzy, het wordt veel gebruikt in de duivensport!!!

Futter: Die natürliche Problemlösung für Vitamine, Aminosäuren und Mineralien

Wir alle kennen das Problem: Wir halten hochgezüchtete Vögel und wollen sie bestens versorgen. Das normale Futter reicht nicht, das wissen und merken wir. Aber was zufüttern? Alles mögliche habe ich versucht, zufrieden war ich nie. Entweder war es nicht immer zu haben, zu teuer oder zu kompliziert in der Ver-abreichung. So habe ich schon Magermilch-pulver, Vitaminhefe, getrocknetes Fleisch sowie gefriergetrocknete Petersilie probiert. Durch Freunde in der Lebensmittelindustrie habe ich das Futter auch schon auf Hefe, Keime und Schimmel untersuchen lassen und darüber in den AZ-N berichtet. Die Ergebnis-se waren nicht gerade ermutigend was unser Grundfutter für die Vögel angeht. Aus den USA kommt nun ein Konzentrat aus der Natur, das für mich die Problemlösung schlechthin darstellt:

Der getrocknete Keim des Reises
Durch ein spezielles Ver-fahren ist dieses Pro-dukt erst vor einigen Jahren entstanden. Wil-vital ist ein absolut reines Naturprodukt, ein ideales Ergänzungsfut-ter und enthält folgende Stoffe aus der Natur:
Hans Willmann
Zusammensetzung der Reiskleie (ca.):
50 % Kohlenhydrate davon 25 % Ballaststoffe
20 % Fett, davon 81 % ungesättigte Fettsäuren
15 % Proteine
8 % Mineralstoffe
7 % Wasser

Vitamin- und Mineralstoff-Analyse pro 100 g:
Vitamin A: 317 IU
Vitamin C: 21,9 mg
Vitamin D: < 25 IU
Vitamin E: 36,5 IU
Vitamin B1: 3 mg
Vitamin B2: 0,04 mg
Vitamin B6: 0,49 mg
Niacin: 43 mg
Pantothensäure: 7 mg
Vitamin B12: 0,7 ug
Folsäure: 83 ug
Biotin: 5,5 ug
Vitamin K: 210 ug
Calcium. 21,55 mg
Kalium: 1885,5 mg
Magnesium: 741,5 mg
Phosphor: 2083 mg
Eisen: 10,95 mg
Zink. 6,36 mg
Mangan: 28,6 mg
Chlorid: 49 mg
Natrium: 20,25 mg
Kupfer: 0,56 mg

IU = Intern. Einheiten
Aminosäuren (in g/100 G):
Histidin: 2,5 g
Arginin: 7,6 g
Aspartat: 9,5 g
Threonin: 2,8 g
Serin: 5,6 g
Tryptophan: 2,2 g
Lysin: 4,7 g
Gluramat: 10,7 g
Prolin: 4,2 g
Glycin: 4,9 g
Alanin: 6,3 g
Valin: 5,9 g
Cystein: 2,4 g
Methionin: 2,6 g
Isoleucin: 4,8 g
Leucin: 9,2 g
Tyrosin: 4,2 g
Phenylalanin: 4,7 g
Door ladybull
#123216
Hoi,
sorry ben hier nieuw. ???
Heb bij je profiel gekeken en je emailadres gevonden. ;D
Folder komt naar je toe.

liefsm
ladybull
Door Lizzy
#123218
ladybull schreef: Hoi,
sorry ben hier nieuw. ???
Heb bij je profiel gekeken en je emailadres gevonden. ;D
Folder komt naar je toe.

liefsm
ladybull
Dank je!
Door Lizzy
#123225
Paul_Barte schreef: Dit zit erin Lizzy, het wordt veel gebruikt in de duivensport!!!

Futter: Die natürliche Problemlösung für Vitamine, Aminosäuren und Mineralien

Wir alle kennen das Problem: Wir halten hochgezüchtete Vögel und wollen sie bestens versorgen. Das normale Futter reicht nicht, das wissen und merken wir. Aber was zufüttern? Alles mögliche habe ich versucht, zufrieden war ich nie. Entweder war es nicht immer zu haben, zu teuer oder zu kompliziert in der Ver-abreichung. So habe ich schon Magermilch-pulver, Vitaminhefe, getrocknetes Fleisch sowie gefriergetrocknete Petersilie probiert. Durch Freunde in der Lebensmittelindustrie habe ich das Futter auch schon auf Hefe, Keime und Schimmel untersuchen lassen und darüber in den AZ-N berichtet. Die Ergebnis-se waren nicht gerade ermutigend was unser Grundfutter für die Vögel angeht. Aus den USA kommt nun ein Konzentrat aus der Natur, das für mich die Problemlösung schlechthin darstellt:

Der getrocknete Keim des Reises
Durch ein spezielles Ver-fahren ist dieses Pro-dukt erst vor einigen Jahren entstanden. Wil-vital ist ein absolut reines Naturprodukt, ein ideales Ergänzungsfut-ter und enthält folgende Stoffe aus der Natur:
Hans Willmann
Zusammensetzung der Reiskleie (ca.):
50 % Kohlenhydrate davon 25 % Ballaststoffe
20 % Fett, davon 81 % ungesättigte Fettsäuren
15 % Proteine
8 % Mineralstoffe
7 % Wasser

Vitamin- und Mineralstoff-Analyse pro 100 g:
Vitamin A: 317 IU
Vitamin C: 21,9 mg
Vitamin D: < 25 IU
Vitamin E: 36,5 IU
Vitamin B1: 3 mg
Vitamin B2: 0,04 mg
Vitamin B6: 0,49 mg
Niacin: 43 mg
Pantothensäure: 7 mg
Vitamin B12: 0,7 ug
Folsäure: 83 ug
Biotin: 5,5 ug
Vitamin K: 210 ug
Calcium. 21,55 mg
Kalium: 1885,5 mg
Magnesium: 741,5 mg
Phosphor: 2083 mg
Eisen: 10,95 mg
Zink. 6,36 mg
Mangan: 28,6 mg
Chlorid: 49 mg
Natrium: 20,25 mg
Kupfer: 0,56 mg

IU = Intern. Einheiten
Aminosäuren (in g/100 G):
Histidin: 2,5 g
Arginin: 7,6 g
Aspartat: 9,5 g
Threonin: 2,8 g
Serin: 5,6 g
Tryptophan: 2,2 g
Lysin: 4,7 g
Gluramat: 10,7 g
Prolin: 4,2 g
Glycin: 4,9 g
Alanin: 6,3 g
Valin: 5,9 g
Cystein: 2,4 g
Methionin: 2,6 g
Isoleucin: 4,8 g
Leucin: 9,2 g
Tyrosin: 4,2 g
Phenylalanin: 4,7 g
Dit lijkt wel een vitamine/mineralen preparaat?! (mijn Duits is niet zo....).
Door ladybull
#123242
De hoeveelheden die hierboven staan kloppen niet!!!!
Dit is de folder van Wilvital.
Ik heb nmet met de producent gesproken en de hoeveelheden zijn anders!

Hierbij de folder:

WIL VIT AL voor de hond.

100% natuurlijke vitaal - stoffen.

Als we een hond als huisdier hebben willen we ook altijd de allerbeste verzorging voor onze trouwe viervoeter.
Wist u dat de hond, net als bij de mens, vitaal-stoffen nodig heeft die niet meer in het dage¬lijkse voedsel voorkomen. .

Wilvital biedt daarvoor de uitkomst.
Een krachtvoer, puur uit de natuur. Een uitgebalanceerde natuurlijke aanvulling op het dage- . lijks voedsel met een relatieve geringe dosering een Grote Werking!!

Samenstelling van Wilvital:
50 % koolhydraten, waarvan 25% ballaststoffen.
20 % vet, waarvan 81 % onverzadigde vetzuren.
I
15 % proteïne, 8 % mineralen, 7 % water.

Vitamines:
A, C, D, E, BI, B2, B6, BI2, niacine (B3), pantotheenzuur, foliumzuur, biotine(H), K.

Mineralen:
Kalium, magnesium, fosfor, ijzer, zink en mangaan.

Aminozuren:
Proline, glycine, alanine, valine, cystéine, méthionine, isoleucine, leucine, tyrosine, histidine, arginine, asparagine, thréonine, serine, tryptophane, lysine, glutaminezuur, fenylalanine.

Dossering per dag:
Hond tot   5 kg   ca 3 gram per dag
Hond tot 30 kg   ca 10 gram per dag

Hond tot 15 kg Hond tot 50 kg

ca 5 gram per dag ca 15 gram per dag

Een theelepel bevat ongeveer 5 gram Wilvital.

Wilvital geeft een verbetering bij vachtproblemen zoals verharen en diverse eczeemsoorten, een snelle herstel bij verwondingen, een betere stofwisseling, verlichting bij HO, etc.

Wilvital verhoogt de algehele conditie van uw hond.


Liefs,
ladybull
Door Lizzy
#123250
Ehhh, ik mag het misschien niet zo bot vragen, maar wat zit hier in hemelsnaam in dat zou helpen bij al deze problemen?

Dit is gewoon een preparaat waar wat vitamines en mineralen en eiwitten en vetzuren in zitten! Meer is het niet.

En een hond die een goede/gezonde voeding eet (let wel: geen brokken maar wel rauw en vers), krijgt al deze stoffen binnen. Dit product hebben vers-etende honden beslist niet nodig. Ik zou het zelfs af willen raden. Ik wens mijn honden niet bloot te stellen aan een product waarvan niet duidelijk is waar het van gemaakt is en al helemaal niet aan 50% koolhydraten. En zoiets vaags als "onverzadigde vetzuren".

Niet rot bedoelt naar jou hoor Ladybull, maar ik vind dit dus niks, dit product. Mag ik vragen wat jouw hond eet?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 07 jul 2004, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ladybull
#123268
Hoi Lizzy,

Ik stuur je morgen wat rapporten toe die ik van de producent krijg. Met daarin nog meer info.

Liefs,
ladybull ;)
Door Paul_Barte
#123292
Mijn gegevens zijn:
50 % Kohlenhydrate davon 25 % Ballaststoffe
20 % Fett, davon 81 % ungesättigte Fettsäuren
15 % Proteine
8 % Mineralstoffe
7 % Wasser

De jouwe:
50 % koolhydraten, waarvan 25% ballaststoffen.
20 % vet, waarvan 81 % onverzadigde vetzuren.
I
15 % proteïne, 8 % mineralen, 7 % water.

Sorry hoor maar IK zie het verschil niet......

De vitamines:
Mijn gegevens zijn:
Vitamin A: 317 IU
Vitamin C: 21,9 mg
Vitamin D: < 25 IU
Vitamin E: 36,5 IU
Vitamin B1: 3 mg
Vitamin B2: 0,04 mg
Vitamin B6: 0,49 mg
Niacin: 43 mg
Pantothensäure: 7 mg
Vitamin B12: 0,7 ug
Folsäure: 83 ug
Biotin: 5,5 ug
Vitamin K: 210 ug


En de jouwe:
Vitamines:
A, C, D, E, BI, B2, B6, BI2, niacine (B3), pantotheenzuur, foliumzuur, biotine(H), K

Sorry hoor maar ook hier zie ik echt geen verschil!!!

Ook in de mineralen en aminozuren...........

Eigenlijk allemaal extra dingen die een hond met een goede voeding niet nodig heeft. Een multivitaminetablet van de Etos of het kruidvat bevat dit ook.

Uiteraard ben ik blij dat het jouw hond goed heeft geholpen maar ik weet zeker dat een goede vleesvoeding hetzelfde effect zou hebben gehad. (desnoods met een kleine aanvulling van wat visolie en borageolie).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#123325
ladybull schreef: Hoi Lizzy,

Ik stuur je morgen wat rapporten toe die ik van de producent krijg. Met daarin nog meer info.

Liefs,
ladybull ;)

Maarre, dat Swiffer verhaal op je site is ook een broodje
aapverhaal hoor :D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#123468
Uit Paul´s Duitse tekst maak ik op dat het hier om gedroogde rijstkiemen gaat? Is dat alles?
Door Lizzy
#123473
Hitam schreef: Uit Paul´s Duitse tekst maak ik op dat het hier om gedroogde rijstkiemen gaat? Is dat alles?
Nou, dat kan ik me niet voorstellen zeg! Een pot van 500 gram kost € 25,00!!!! Hoewel....? Golddust is gemalen (koudgekweekte ;D) lijnzaad en dat kost ook iets van 20 euro per pot..... >:(
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door