Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door magda
#98355
Hallo ik zou ook iets willen vragen over ontgiften.
Boffie krijgt sinds een tijdje dus iedere dag ivomec of hoe heet dat spul( anders moet ik weer helemaal naar beneden om op de verpakking te kijken) ;D
Het is je reinste gift en dat kan toch niet goed zijn voor zo'n beestje, de mijten sterven er aan en de wormen ook!
(Haar vacht begint overal weer terug tekomen! schijnt dus aan te slaan) maar ik ,ik persoonlijk vraag me af of ik Bof niet beter een soort reinigingskuur moet laten doen,of hebben de mijten er dan ook baat bij? En zo ja wat? Iemand een goed idee?

Koos krijgt van vers vlees diaree, brokken mooie ontlasting ::)
Ook ontgiften? en wat dan precies?
Bij voorbaat dank.
Heerlijk om dit allemaal te kunnen vragen.
Want iedereen in mijn omgeving zegt: ze verdraagt gewoon geen versvlees punt.
groetjes Magda
Door oebaya
#98537
Is je hond al vrij van mijten? Of is dat spul preventief? In elk geval niet ontgiften voor je van de mijten af bent, want anders maak je de werking van het medicijn ongedaan. Gaat het helemaal goed, dan ontgiften om de restanten van het medicijn uit het lichaam te verwijderen.
Ja, over vlees voeren weten anderen veel meer dan ik, maar een hond die er diarree van krijgt, heb ik nog nooit gezien. Wel lees ik hier regelmatig, dat te veel orgaanvlees diarree geeft. En als je in de supermarkt van die pakketten koopt voor de hond met van alles en nog wat, dan wil daar vaak nogal eens veel orgaan in zitten. Mijn honden verdroegen dat heel slecht, die gingen ervan braken.
gr.
Nicolette
Door magda
#99202
oebaya schreef: Is je hond al vrij van mijten? Of is dat spul preventief? In elk geval niet ontgiften voor je van de mijten af bent, want anders maak je de werking van het medicijn ongedaan. Gaat het helemaal goed, dan ontgiften om de restanten van het medicijn uit het lichaam te verwijderen.
Ja, over vlees voeren weten anderen veel meer dan ik, maar een hond die er diarree van krijgt, heb ik nog nooit gezien. Wel lees ik hier regelmatig, dat te veel orgaanvlees diarree geeft. En als je in de supermarkt van die pakketten koopt voor de hond met van alles en nog wat, dan wil daar vaak nogal eens veel orgaan in zitten. Mijn honden verdroegen dat heel slecht, die gingen ervan braken.
gr.

Nicolette
Hi Nicolette
Ja Boffie moet nog een half flesje leegmaken maar ze is wel prachtig gezond aan het worden d.w.z. haar vacht glimt als een gloeilamp en ze zit vol levenslust, té zou ik
bijna zeggen. Ik ben vreselijk blij,maar ik vertrouw die mijten niet hoor. Ik gun ze geen levenskans of hoe zeg je dat. Dus wacht ik met het ontgiften totdat ze mijtvrij is.
Wat Koos aangaat,ze krijgt hetzelfde vlees als Bof spiervlees.Weinig oorgaan botten etc etc het lekkerste van het lekkerste en nooit ondéfineerbare doorelkaar gehutselde vleesresten kant en klaar.
Altijd door mij persoonlijk kapot gesneden en uitgezocht.
Misschien moet ik haar eerst ontgiften voordat ik weer vers probeer?
Want mijn geachte associées geven haar liever brok als ik er niet ben en liefst behoorlijk veel.
Ze denken dat Koos niet genoeg te eten krijgt met het verse vlees en geven haar dan van alles erbij: cake en etensresten en broodjes met beleg etc.
Komt dan ook kilo's aan .Als ik haar ophaal na drie dagen dan zie ik het al weer dat haar buik vreselijk gespannen staat en dan laat ik haar een dag vasten, geef hooguit wat melk met honing .
En de dag daarop geef ik haar vlees en dan heb je de poppen aan het dansen.
Nou ja misschien heeft iemand een idee.
bedankt voor de raad wat Boffie aangaat .
Gr magda
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door