Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#740822
Zoals elk jaar, is het dit jaat weer hetzelfde liedje. De eerste grassprietjes  :-\
Onze honden (Am. Staffies) hebben geen ondervacht en zijn zo goed als kaal op hun buik/oksels/dijen.
Nu begint de eerste roodheid zijn kop weer op te steken. Het is geen grasallergie, meer een grasirritatie.
Zijn er middelen die jullie aanraden om erop te smeren? Momenteel heb ik de uierzalf uit een natuurwinkel. Maar het verzacht alleen maar.
Door ~Joke~
#742384
Calendulem emulsie verzacht, heelt en is jeukstillend. Is het geen zonnebrand? Dat was nl bij mijn Kyra het geval [rode oksels en rode buik], nu is de huid donker geworden.
Door chrisje
#742420
Joke Miedema schreef: Calendulem emulsie verzacht, heelt en is jeukstillend. Is het geen zonnebrand? Dat was nl bij mijn Kyra het geval [rode oksels en rode buik], nu is de huid donker geworden.
Ik denk niet dat het zonnebrand is, maar ik zal de calendulem eens proberen. Dank je ;)
Maar het is wel zo dat de huis onderaan donkerder aan het worden is.
Door Amaryllis
#744993
Heb hier ook net een allergie en huidirritatie achter de rug :-\ en heb een hoop smeersels in huis gehaald. ::)
Maar de beste , echt super, vond ik aloeveragel.
Verkoelt, geneest, haalt jeuk en brand gelijk weg, werkt echt met paar minuten.Heb het zelfs weggegeven aan een kind wat waterpokken had en dit kindje heeft helemaal niet gekrabt ,terwijl het er erg aan toe was.Kan het je echt aanraden!

Ik heb het gekocht in een gezondheids winkel.
Door chrisje
#745009
Amaryllis schreef: Heb hier ook net een allergie en huidirritatie achter de rug :-\ en heb een hoop smeersels in huis gehaald. ::)
Maar de beste , echt super, vond ik aloeveragel.
Verkoelt, geneest, haalt jeuk en brand gelijk weg, werkt echt met paar minuten.Heb het zelfs weggegeven aan een kind wat waterpokken had en dit kindje heeft helemaal niet gekrabt ,terwijl het er erg aan toe was.Kan het je echt aanraden!

Ik heb het gekocht in een gezondheids winkel.
Wil dat nu juist hetgeen zijn dat ik gisteren heb gekocht. Een aloëvera gel met 98% aloë vera ;)
Door Nonique
#745021
Een grasallergie is een knap lastige allergie (een nare contact-allergie)

Als wij mensen jeuk hebben is een bad, douche of dergelijke gewoon heerlijk verkoelend (denk aan aanraking met brandnetels) en zuiverd dergelijke ook nog de huid van naar achtergebleven sporen. Pas op met allerlei menselijke smeerseltjes op de huid van honden, daar ze een totaal andere ph waarde hebben dan wij mensen en veel producten de huid van de honden juist gevoeliger maken.
Regelmatig de aangedane plekken met een zachte spons verkoelend afsponsen - lauw water met een zuinig scheutje Badedas (de eenvoudige)
Verder wil karnemelk wel eens helpen om wat sneller te herstellen van een huidallergie (wees wel zuinig in hoeveelheden, daar ze anders weer wat viezere ogen krijgen - zoals met zeer veel melk en zuur houdende producten)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, daar een grasallergie een vervelende allergie is.

Sterkte,
Monique

Edit:
ps: een schone, droge huid houd minder nare sporen vast dan een vettigere huid door allerlei smeerseltjes ;) , dus wees voorzichtig daarmee als het om een contact-allergie gaat.
Laatst gewijzigd door Nonique op wo 18 apr 2007, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Amaryllis
#747372
Nonique schreef: Een grasallergie is een knap lastige allergie (een nare contact-allergie)

Als wij mensen jeuk hebben is een bad, douche of dergelijke gewoon heerlijk verkoelend (denk aan aanraking met brandnetels) en zuiverd dergelijke ook nog de huid van naar achtergebleven sporen. Pas op met allerlei menselijke smeerseltjes op de huid van honden, daar ze een totaal andere ph waarde hebben dan wij mensen en veel producten de huid van de honden juist gevoeliger maken.
Regelmatig de aangedane plekken met een zachte spons verkoelend afsponsen - lauw water met een zuinig scheutje Badedas (de eenvoudige)
Verder wil karnemelk wel eens helpen om wat sneller te herstellen van een huidallergie (wees wel zuinig in hoeveelheden, daar ze anders weer wat viezere ogen krijgen - zoals met zeer veel melk en zuur houdende producten)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, daar een grasallergie een vervelende allergie is.

Sterkte,
Monique

Edit:
ps: een schone, droge huid houd minder nare sporen vast dan een vettigere huid door allerlei smeerseltjes ;) , dus wees voorzichtig daarmee als het om een contact-allergie gaat.
Ja inderdaad een huid die vettiger is neemt meer op.
I
Gelukkig droogt aloeveragel droog op.Maar ik spoelde dit wel vaak weer af, dus ook de hond steeds spoelen helpt hierbij.Anders raakt de vacht erg vol en dat benauwd ook.Denk maar eens als je bv je eigen haar elke dag met gel inzet, dan zit het ook niet meer en gaat het kriebelen.
Door Amaryllis
#747375
chrisje schreef: Wil dat nu juist hetgeen zijn dat ik gisteren heb gekocht. Een aloëvera gel met 98% aloë vera ;)
;D Grappig, nou succes ermee hoor hoop dat het je hond wat verzachting/verkoeling brengt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door